Mine favoritter: Middag

Her kommer del tre av mitt lille raid med mat inspirasjon. I dag er det middag på planen, og jeg har funnet frem noen av mine favoritter. Når det gjelder meg, og middag så går det utrolig mye i litt sånn sleng-sammendet-du-har type middager, og det er sjeldent ( les: aldri ) noe gorumet her i huset. Nå heter jo dette innlegget mine favoritter, og da er det akkurat det dere skal få. Frokost og lunsj tipsene finner dere HER. Sunn snacks finner dere HER. 

1. Tacosalat: Tacosalat er uten tvil min nummer 1. Jeg spiser det flere ganger i uken, og storkoser meg med det. Jeg lager rett og slett en diger salat av alle ingrediensene jeg ville hatt i taco, topper det med ost, salsa og lett rømme eller kesam. Så har jeg speltlomper til som jeg fyller fra tallerkenen min, eller nachos chips som jeg knekker og drysser over. Mmmmm

2. Take-away salat er en stor hit på mitt middagsbord, men også som lunsj. Dette er en litt spennende variant med både urter, mango, tranebær, kylling, feta og valnøtter. Utrolig godt! For at dette skal bli en mettende middag må jeg ha et par grove brødskiver til 

3. Dette er en lasagne laget på squash, og dere finner oppskriften på den HER. Utrolig god, enkel og ikke minst sunn. Lag en salat til og en spennende dressing. Voalá – supermiddag!

4. Sushi er alltid en vinner, og jeg skal innrømme at det ofte kan bli løsninger på hektiske dager, eller når vi skal kose oss litt ekstra. 

5. Tomatsuppe er en typisk rett fra barndommen for min del, og nå i det siste har jeg virkelig fått øynene opp for det igjen. Jeg skal ikke skryte på meg at dette er hjemmelaget delikatesse, neida – det er posesuppe. MEN rundstykkene er hjemmelagde, super sunne og proppet med proteiner. Oppskriften på den finner dere HER. 

6. Salater i alle varianter er nydelig, spesielt med gode ingredienser som kylling, feta, egg og avokado. Mmmm. 

7. Fiskekaker – enkelt, sunt og godt. Velg en variant med minimum 70% fisk, og du har et knall god fiskemiddag. Her med dampede grønnsaker. 

8. Grillspyd – ingenting er bedre enn å grille på sommeren. Bytt ut den vanlige pølsa og burgeren med et spennende grillspyd. Her er det kun fantasien som setter grenser og du kan putte på hva enn du ønsker. Her med svinekjøtt, og grønnsaker. Tips: griller du kylling er det super digg å grille ananas også på spydet. 

9. Grillet kylling og pastasalat. Dette er en gull alternativ hvis du vil kjøpe noe ferdig, som både metter og er sunt. Kjøp 1/2 kylling, eller et kyllinglår u butikken, og en mixsalat med pasta og andre godsaker. Så enkelt får du en sunn middag i farta.

10. Wok er en helt gull middagsrett, og dere finner min favroittoppskrift HER. 

Håper dette var til inspirasjon, og at noen av disse middagene kan friste. Ha en super dag mine venner. Jeg er straks på vei ut døren for et litt morsomt oppdrag, forteller dere mer om det i ettermiddag. 

 

Smiiiiil Maren 

 

4 kommentarer
    1. Utrolig fine og inspirerende innlegg du lager om dagen <3 Du er flink!! Du skal vite at du gjør en knallbra jobb, og det er rett og slett herlig å følge deg - både her og på Instagram/Snapchat 🙂 Ta det til deg og gi deg selv en (ekstra) applaus i dag 🙂 Heia heia! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg