Sunn middag for hele familien

Jeg spiser middag sammen med familien min én dag, hver eneste uke. Som regel er dette torsdagen, og vi kaller det for torsdagsmiddagen. Det er så utrolig koselig, og jeg setter enormt stor pris på denne middagsavtalen. Det er mange behov som skal tilfredstilles når hele familien er samlet, og det skal være noe for både store og små. Løsningen blir ofte slik dere ser i dette innlegget, mange skåler med masse forskjellig også kan alle lage sin egen tallerken. Dette er noe av det beste jeg vet, og en helt genial måte å få i seg variert med grønnsaker. 

Skålene inneholder alt fra salat, mais, agurk, løk, tomat, og ananas, til avokado, fetaost, egg og oliven. Vi har alltid en proteinkilde til, og det kan variere fra kylling, fisk, kjøtt, omelett eller karbonadedeig. Er det sistnevnte så er menyen som regel taco, med lefser til. Poenget er bare at ved å lage slike skåler, med masse forskjellig innhold så tilfredstilles alle behov, og alle kan spise sammen. Vi har ofte denne typen middag, og det er alltid en stor favoritt. 

I dag tar vi det helt med ro her hjemme, og tusler enda rundt i myke joggeklær. Vi har spist frokost, men det er også alt vi har rukket i dag. Det er deilig med slike dager, hvor alt går litt i slow motion. Senere i dag er det sushi og kos med familien, før kvelden tilbringes med mine to favoritter. Jeg har forresten begynt på en ny serie, og så langt liker jeg den veldig godt. Serien heter Notorious, og den ligger på Netflix. 

Hva står på din plan denne søndagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg