Jeg har satt meg et mål

Jeg skal ikke bruke mye tid på å jabbe om at jeg sliter litt med å kome tilbake til gode rutiner med styrketreningen – det vet dere nå. Jeg har vært helt åpen og ærlig på det, og tror det er viktig. Motivasjon går i bølger, og jeg har dessverre vært nede i en bølgedal litt lenge. Jeg stresser ikke med det, og vet at det vil komme tilbake når hverdagen er litt mindre hektisk. Enn så lenge har jeg satt meg ett mål, og jeg håper det vil gjøre susen.

Jeg har avtalt med en venninne at vi skal trene sammen hver mandag. Mitt eneste mål er å få til den ene styrkeøkten sammen med henne på mandager, alt annet blir ren bonus. Får jeg til to styrkeøkter pr uke, så er det helt strålende, men jeg har lovet meg selv at jeg også skal være fornøyd om det kun blir den ene. Jeg har bevisst gjort tre ting: 

  • Kravene er senket helt ned, 
  • Jeg har skaffet meg en treningspartner 
  • Gjort en fast avtale 

Dette er tre tips som er helt supre om man sliter litt med motivasjonen. Så nå får vi se hvordan dette går. Nå skal det sies at jeg er masse ute på tur, tar med en joggetur ute eller en runde på tredemølla, så aktiviteten er på plass – selv om det blir litt lite styrke. 

Vi trente sammen på mandag, og det ble en super økt, med følgende øvelser: 

  • Knebøy  
  • Markløft  
  • Nedtrekk 
  • Brystpress
  • Skulderpress
  • Pullups 
  • Pushups 

Vi kjørte 10 repetisjoner, og 3 sett pr øvelse. Knebøy og markløft satt vi i supersett, det samme med nedtrekk og brystpress. Vi beholdt 10×3 på alle øvelser bortsett fra pullups, der kjørte vi 2-4 rep x 5 sett, med push-ups i pausen. (supersett er at man gjør to øvelser etter hverandre uten pause mellom, så tar man en liten pause, før nytt supersett)

Håper flere av dere som kjenner at styrketrening er litt slit om dagen, kan slenge seg med på tipsene mine, og sette seg sitt eget realistiske mål. Mitt er altså én styrkeøkt pr uke, og alt annet er bonus. 

Hva er ditt mål? 

 

Smiiiil Maren 

 

13 kommentarer
    1. Mine mål er å ta 80 kg i knebøy, dra 110 kg i markløft og løpe 3000m på 13.00. Jeg er mer bygd for styrke enn løping, og har alltid følt at uansett hvor mye jeg løper og varierer løpeøktene mine, så merker jeg mindre fremgang der enn ved styrke. Men jeg gir meg ikke, og en dag skal jeg få det til 👍

    2. Mine mål er vertfall å bli sterkere i knebøy og pullups, da disse øvelsene ble lite prioritert når jeg startet å trene styrke… Målet er å kunne klare mer enn 1 pullup før sommerferien og endelig klare å trene ordentlig med 60-65 kg i knebøy. Håper også på å endelig klare å makse mer enn 92,5 kg i markløft, hihi 😀 Skulle ønske jeg også fikk stor motivasjon til å løpe.. Her går det i spinning 1-2 ganger i uken, og som regel løping/gåing ute eller på mølle 1-2 ganger i tillegg til styrketrening nesten hver dag!
      Er veldig glad i bloggen din, du skriver så mye motiverende og interessante ting. Er alltid innom flere ganger om dagen 😀 Håper du får en fin kveld. Stor klem <3

    3. Fornuftig mål! Jeg er veldig for å “legge lista litt lavt” med oppnåelige mål. Noen ganger må målet bare være å komme seg på trening i det hele tatt 🙂 Viktig å ikke legge for mye press på seg selv hele tida.

    4. Å jeg kjenner meg igjen på dette med motivasjon. Jeg har også fått meg en treningspartner etter å ha betalt månedsavgift på treningssenter i nesten ett år og vært der sånn ca Max x 1 i måneden. Men jo flere ganger jeg prøver jo større er sjansen for å lykkes

    5. Anonym: Jeg liker best å løfte sånn 🙂 og hvordan vet du at dette er min oppvarming? Man skal ikke anta at alle er så hinsides sterke 🙂

    6. Jeg kjenner meg så igjen! Har storkost meg på treningssenteret, men liker meg vel så godt ute. I det siste har jeg blitt alt for glad i utendørs aktivitet, og får vondt i kroppen bare av å tenke på å løfte vekter. Jeg tok meg litt fri “programmet”, og gjorde akuratt hva jeg hadde lyst til. Enten gå tur, jogge, eller de styrkeøvelsene som jeg hadde lyst til den dagen. Jeg har også satt meg som mål å få til 1-2 dager med styrke i uka, og da baseøvelser slik at hele kroppen får trent seg. De andre dagene blir det fjellturer nå som det er så fint ute. Får jeg til det, er jeg superfornøyd. Viktig å spille på lag med kroppen. Noen ganger kan det bli for mye av det gode, og da er det greit å roe ned litt! Jeg leser bloggen din daglig. Den er en skikkelig inspirasjon for meg, men jeg kommenterer desverre for sjeldent. Nå måtte jeg bare, for det er takket være deg at jeg har forsått at man ikke må å dra seg til treningssenteret hver dag for å få resultater. Håper du har hatt en super uke til nå! Heldigvis helg- igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg