En litt sunnere kosekveld

I helgen hadde jeg besøk av to gode venninner. Det ble et litt spontant besøk, og jeg følte ikke jeg hadde noe som helst i skapene. Jentene hadde med seg en boks med nøtter, og en melon. Ut fra det klarte vi å lage et ganske så delikat og fristene snacksbord spør du meg. Med både honning og vannmelon, eplebiter, blåbær, og en skål med cashew og yoghurtnøtter. 

Jeg elsker fruktfat, og koser meg med det nesten hver eneste kveld. I skrivende stund sitter jeg å momser på en Cantaloupe melon, dere vet den lille melonen med den fantastiske orange fargen. Nøtter derimot, prøver jeg å begrense til et par dage i uken. Eller det vil si, jeg begrenser en viss type nøtter. Mandler, valnøtter og cashew uten salt spiser jeg daglig, enten som snacks, i havregrøten eller i skålen med meieriprodukter. Yoghurtnøtter er virkelig noe av det aller beste jeg vet, men de er hakket mer usunne, og i og med at jeg kan spise en hel kg når jeg først setter i gang (noen som kjenner seg igjen?), så prøver jeg å begrense det til helgene. 

Jeg håper dere har en finfin mandagskveld, og at dette innlegget kan være med på å inspirere til en sunn og digg kosekveld. Bytt gjerne ut yoghurtnøttene med usaltede nøtter eller enda mer frukt/bær. Ha gjerne oppkuttede grønnsaker med dipp laget på kesam også som et sunt og godt snacks-alternativ. 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Ha ha jeg sitter med en liten gotteskål og tenker at det må være lov å kose seg på en mandag også – av og til 😀
      Men jeg er jo enig med deg da – det finnes mye god og sunn snacks
      Ha en fin uke

    2. Hahah, skjenner meg så altfor godt igjen! Yoghurtnøtter er farlig godt, det går ikke ann å ha i hus uten at det blir tømt på kort tid. Noe av den beste snackes spør du meg, særlig sammen med frukt 🙂
      Har smakt tørka jordbær trukket med hvit sjokolade – DEN kombinasjonen var helt skremmende god, anbefales virkelig om du ikke har smakt!
      Ha en fin dag!

    3. Hei Maren! Ville bare si at bloggen din er så utrolig bra! Jeg gleder meg alltid til nye innlegg, og jeg elsker hvordan du gir frukt og nok mat et så positivt lys, samtidig som du klarer å ordlegge deg såbra i forhold til litt usunnere mat.. For du kaller egentlig aldri noe for virkelig usunt eller nei mat. Stå på!! Jeg leser alt du skriver:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg