God morgen fra kjøkkenbenken

God morgen fra mitt kjøkken. Her står jeg å lager frokost, som jeg skal kose meg med før dagen starter ordentlig. Jeg nyter helg i dag, for resten av helgen skal jeg tilbringe på sykehuset. Jobbehelg er fint, men akkurat denne helgen skulle jeg gjerne hatt fri. Det er sommer på sørlandet, og jeg er invitert på både båttur, grillings og masse hygge. Sånn er det å være sykepleier, da må man ofte jobbe når andre har fri. Heldigvis trives jeg på jobb, og i det minuttet jeg kommer inn dørene på avdelingen så har jeg glemt alt annet. 

Dagens frokost er den typiske #marenskåla som flere av dere kjenner godt til fra før. Et lite tips, sjekk ut hashtag #marenmat og #marenskåla på Instagram, der ligger det en hel haug av matretter. Jeg prøver å tagge alle matbildene mine med en av de taggene, og det er så herlig å se at flere andre også har begynt å gjøre det når det er mat de vil jeg skal se, mat som er inspirert av meg, eller som jeg kanskje kan bli inspirert av. I dag er det altså en skål med cottage cheese, vanilje yoghurt, jordbær, og blåbær. I tillegg ha jeg vannmelon som snacks ved siden av, og lime i vannet. Friskt, sunt og godt. 

Nå skal jeg kose meg med frokosten, og jobbe litt hjemme før Leo og meg har avtalt en playdate med en venninne og en annen valp. 

Har dere noen hyggelige planer for denne fredagen? 

 

Smiiiil Maren 

11 kommentarer
    1. God morgen! Håper magen er bedre?! =)
      Du begynner nok å få flere råd nå enn hva nyttig er, men ville likevel bare nevne at VANNMELON kan være skikkelig kjipt for magen, særlig mtp luftsmerter. Vet jo ikke om det er den type magevondt du sliter med … men just in case. Honningmelon og andre meloner som “Piel de sapo” (=verdens beste!) er mildere mot magen
      Håper du får en fin-fin dag!

    2. marte: Er det sant? Nå er det ikke sånn vondt jeg har da, men uansett, greit å vite om. Det visste jeg ikke – jeg elsker vannmelon <3 Takk for tips og gode råd 🙂

    3. Nam, marenskåla er en stor favoritt hos meg også, stort sett det som frister på morran 🙂
      I dag blir det oppgaveskriving store deler av dagen, men avbrutt av lunsjpause med gode venner i finværet. Må få meg en skikkelig luftetur i dag også, nå som det er så fint vær!
      God fredag og god helg!

    4. Hei 🙂
      Har du fast jobb på sykehuset eller jobber du som ekstravakt ? Evt hvor høy er stillingen din?
      Hvordan er det å jobbe med barn? Vurderer å begynne med det selv. Håper på svar :). Takk

    5. Hei Maren☺️
      Vil anbefale dej å sette dej inn i lav fodmap og teste ut d for mage din👍🏼 Ej he sjøl vore plaga med magen i 4 år og d e ikkje noke særlig👎🏼 Håpe d kan hjelpe for dej💕

    6. Anonym: Jeg gr i et vikariat nå, 50% tredelt turnus 🙂 Det er utfordrende, givende og helt herlig å jobbe med barn. Ingen dager er like, og man lærer noe hver eneste vakt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg