Det er ikke bare solskinn

I går var vi på valpekurs med lille Leo. Vi var så spent på hvordan dette skulle gå, og det er en glede å fortelle at det gikk over all forventning. Leo var så flink, og jeg holdt på å boble over av stolthet og kjærlighet. Han trippet rundt, satt når han skulle sitte og kom løpende når jeg ropte. Han var den desidert minste på kurset, men de andre hundene var så snille mot han, og tok virkelig hensyn. Han fikk kjørt seg godt et par ganger når han ble for masete eller intens, men det lærer han masse av. Kurset er i regi av Kristiansand  hundeklubb, og det var en haug av ulike raser der. Kursholderen var flink, tålmodig og full av kunnskap. Alt i alt en super positiv opplevelse. 

Det som ikke er like positivt er formen min i dag. Jeg har delt med dere før at jeg har en mage som overhode ikke spiller på lag, og i natt har jeg kjempet mot noen heftige magekramper i mange timer. Jeg er midt i en prosess av å finne ut av dette, og håper det skal bli bedre etterhvert. Enn så lenge får jeg smøre meg med tålmodighet og bare komme meg gjennom det når det står på som verst. Jeg tar det helt med ro i dag, går i myke klær som ikke strammer, spiser magevennlig mat og lar alt gå i litt rolig tempo. 

Bildene i dette innlegget er tatt for et par dager siden, når Leo og meg var på besøk hjemme hos mine foreldre. Han fikk løpe rundt i fritt i hagen mens vi spiste vafler og koste oss i sola. En helt herlig dag. Hjertet mitt bobler over av kjærlighet for denne lille tassen, og jeg føler meg som verdens heldigste valpemamma. 

Nå skal jeg krype tilbake i sofaen her. Det går veldig greit, jeg skal bare ta det litt med ro i dag kjenner jeg. Heldigvis har jeg flere spennende serier jeg ikke har startet på enda, så en dag på sofaen skal nok gå helt fint. Været ute er helt fantastisk, så verandadøren står åpen mens lille Leo løper inn og ut i full ekstase og sol og frisk luft. 

Hva står på deres plan i dag? 

 

Smiiiiil Maren 

20 kommentarer
    1. Heii, jeg slet veldig med magen min i fjor høst. Begynte til slutt å spise FODMAP, men spiser i dag mye mer enn det FODMAP dietten tillater. Det jeg merket størst effekt på var å kutte ut kunstig søtning, vet alle mager er forskjellig, men verdt å prøve hvis du ikke allerede har gjort det. Husker jeg var helt desperat etter å finne en løsning, og måtte smøre meg med tålmodighet og innså til slutt at dette ikke kom til å løse seg over natta. Håper du føler deg bedre snart!!

    2. Hei! Ut i fra det du har skrevet tidligere ser det ut som vi har ganske lik smak i serier. Sjekk ut Manhattan, The People v. OJ Simpson (ikke dokumentarserien) og selvfølgelig også Mad Men hvis du ikke allerede har sett det. Alt ligger på Netflix. God bedring! 🙂

    3. Når jeg hadde min valp på kurset var hun og desidert minst (dvergpinsher) og var såå redd for at de store kunne bli for hardhendte uten vilje selvsagt og var redd for at ingen ville leke med henne. Men det gikk også som smurt, men man blir jo litt sær-glad i disse hundene, og er stolt #crazydoglady:-) i dag skal jeg jibbe med en presentasjon om mitt forskningsprosjekt og ta meg en liten treningsøkt:)

    4. Kjedelig å slite med magen. Får selv problemer med magen i forbindelse med PMs og stress, sånn som nå (kvalm, vondt, krampeaktig), så det må være fælt å slite med det så ofte som du gjør…
      Slet også mye med magen da jeg begynte på p-piller, det varte i 6-12 mnder, og da tålte jeg dårlig melkeprodukter, men det gikk jo over. Lykke til, Maren!

    5. Så kjedelig at du sliter med magen. Det er virkelig ikke godt kan jeg tenke meg. Jeg sliter også skikkelig til tider. Feks idag da jeg følte meg så oppblåst og kramper, så vondt at buksen gnagde seg inn… Men aner ikke hvor jeg skal begynne for å utrede det..
      Herlig med valpekurs det. Viktig å være streng nå, ellers vil dere kanskje få merke det senere!!!
      I kveld har jeg faktisk vært på plantasjen sammen med pappaen min. Siden solen har kommet trengte balkongen en oppfrisking. Og vi trengte noe å tenke på. Mamma gjennomgikk i går en stor operasjon så tankene og følelsene er rare om dagen. Nå er det TV og smoothie tid..
      Lag deg en koselig kveld!! Klem

    6. Så utrolig kjedelig.. Ser lav fodmap-dietten er blitt nevnt og den vil jeg også anbefale! Finnes mye mere man kan spise enn hva man ikke kan spise 🙂 Veldig gøy å lage ting fra bunnen også. Kan anbefale Julianne Lyngstad sin blogg og bøker. Også finnes det facebooksider der man kan spørre og få hjelp av andre i samme situasjon 🙂 Masse lykke til med magen, og med valpen!

    7. Anja: Ja det er utrolig kjedelig, og ikke minst slitsomt. begynner å bli veldig lei, og det begrenser meg så. Så kjedelig å høre at du og sliter med magen, huff. Håper du finner ut av det. Som oftest er det noe man spiser man ikke tåler, en intoleranse eller allergi. Har du testet det noen gang? Melk / gluten ? evt har du en sensitiv tarm, som så enormt mange andre. Da kan man reagere uten å ha noen allergier.

      Hehe, ja absolutt. Super morsomt. Bare å ta det seriøst nå, ellers får man en rampehund i voksen alder også – og det er uaktuelt!!!

      Åå kjære deg, sender masse psoitiv energi din vei. Håper det gikk fint med mammaen din? Koselig at du og pappa kunne gjøre noe hyggelig i mellomtiden da. Så flinke dere er 🙂

      God klem til deg Anja <3

    8. Kristin Haugen Granli: Dette er nok noe annet enn typiske PMS plager, det er liksom en annen type smerte. Menmen, det ordner seg nok <3 Takk for gode ord 🙂

    9. Hei Maren <3 leit å høre om magen din, så jeg måtte bare legge igjen en kommentar. Sjekk ut Helene Ragnhild, hva hun deler av kunnskap osv. For hun har en ny og interessant måte å tilnærme mat på. Jeg er på mitt andre kurs med henne nå, for å få en tarm i balanse og for å få en kropp som klarer å ta opp næringen jeg gir den. Det kan være verdt å ta en titt. Hun har vært løsningen for meg og mange andre med diverse mage- og generelle problemer med kroppen. God bedring. Klem Live

    10. Ser du spiser del kunstig søtning, jeg har blitt frarådet av og spise det, er ikke bra for magen/tarmen i det hele tatt. Prøv og kutt ut det i en periode og se om det bedrer seg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg