Trening på takterrassen

Sol og vårlig vær gir perfekte forhold for trening utendørs. I bygget jeg bor i er det en super takterrasse, og den liker jeg å utnytte når jeg har tid til det. Det beste er at valpen kan være med opp der, og svinse rundt uten bånd mens jeg trener. Øvelsene varierer jeg fra gang til gang, og finner ofte på litt underveis. Akkurat dette programmet ble avbrutt en god del ganger av en oppmerksomhetssyk liten valp, men det var i grunn bare koselig. Jeg kom eg gjennom økten, og var veldig fornøyd med det. 

Øvelser: 

  • Dips
  • Pushups
  • Bulgarsk utfall 
  • Hofteløft med benet hevet
  • Burpees to box jump
  • Hipthrust

Jeg kjørte 12 repetisjoner og 3 sett pr øvelse. Ofte kjører jeg disse øktene som en sirkel, men denne gagen gjorde jeg ferdig én øvelse før jeg gikk videre til neste. På øvelsene på ett og ett ben, kjørte jeg 12 rep pr ben.

1. Dips

2. Pushups 

3. Bulgarsk utfall ( med eller uten hopp)

4. Hofteløft med benet elevert

5. Burpees to box jump

6. Hipthrust

Dette var bare noen få øvelser, og det finnes så enormt mange flere man kan gjøre. Et par øvelser til jeg liker godt er: 

  • Hoppetau
  • Stepups
  • Planken og ulike varianter av den
  • Rygghev
  • Situps
  • Gående utfall / hoppende utfall / utfall bakover / sideutfall
  • Handstand 
  • Trappeløp
  • Sprints

Listen kunne fortsatt, men poenget mitt er bare at det finnes enormt med øvelser man kan sette sammen i en økt, som kan gjennomføres overalt. Jeg gleder meg til mange flere treningsøkter på takterrassen. 

Nå skal jeg ta med meg Leo og dra avgårde for familiesøndag hjemme hos mine foreldre. Håper dere får en nydelig søndag, og at solen stråler der du er. 

 

Smiiiil Maren 

7 kommentarer
    1. Hei!
      Hvilken hunderase er Leo? Har så lyst på hund selv! 🤗
      Hadde satt stor pris på svar!
      Med vennlig hilsen,
      Josefine

    2. Hei!
      Har et spørsmål angående treningsstrikkene fra Abilica. Hvor godt trent skal man være for å skulle kjøpe enten medium eller hard på strikkene? Det står jo på siden deres at “Er du nybegynner anbefaler vi lett type, er du trent medium styrke og godt trent hard styrke”. Utelukker lett type, men usikker på om jeg skal ha medium eller hard. Har en veldig aktiv livsstil, spiller mye fotball (6 ganger i uka) og har generelt god fysikk. Styrke trener jeg på langt nær like ofte, hovedsakelig skadeforebyggende øvelser (armhevinger, planke, sideplanke, utfall til side osv) før trening + ei økt på treningssenter i uka. Hva tror du?
      Og enda et spørsmål, har du lagt ut noen innlegg med program for hele kroppen ved bruk av strikk? Tenker det er noe jeg skulle prøve i sommer, da jeg ikke har mulighet til å trene på treningssenter da. Vil gjerne ha noe som er effektivt, samtidig som man får trent hele kroppen.
      Er stor fan av bloggen din og leser den hver dag, men har vært dårlig på å kommentere. Skal bli bedre framover 🙂 Beklager for langt spørsmål, men håper du tar deg tid til å svare. Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg