Julestemning i april

I dag fikk jeg nesten litt julestemning av min egen frokost. Denne grøten er egentlig havregrøt med vanilje, men etter jeg toppet den med kanel og smør ser den er mer ut som risgrøt enn noe annet. Med rød saft til blir julestemningen bare enda mer forsterket. 

Jul eller ei, grøten smakte helt nydelig og konsistensen er helt magisk. Når jeg har god tid på morgenen så koker jeg alltid grøten opp på melk, og da blir den så nydelig. Eneste ulempen er at den da krever at du står der og rører i den. Når jeg har tid til det så gjør jeg det, grøten blir virkelig en helt annen når man gjør det på denne måten. 

Du trenger: 

  • Ønsket mengde havregryn. Jeg bruker vel 60-70g pr porsjon. 
  • 1 scoop vanilje protein (ca 30g) 
  • 2-3 dl melk ca. 
  • 3-5 dråper vanilje stevia 

Det er litt vanskelig å si mengder, fordi jeg måler aldri. Jeg heller gryn rett fra posen, og heller nok melk på til jeg ser at det blir en jevn fin grøt. Men jeg tror mengdene over stemmer sånn ca, men som sagt, her må man bare prøve seg frem litt. 

Kok opp grøten og rør om jevnlig. Når grøten er kokt tra du den til side og tilsette rproteinpulver og stevia dråper. Rør inn pulveret. Ha et dryss kanel og sukrin på toppen, og legg på en klatt med smør. Voála, julegrøt. 

Nå skal jeg straks løpe avgårde til jobb på sykehuset. Tidlig vakt på en fredag er herlig, det gir verdens beste helgefølelse når man går av vakt, selv om det er grusomt vondt når klokken ringer og du skimter at noe med 05 lyser mot deg. Helgen er fylt av sosiale ting for min del. Grillings med jentene, tur i skogen, cafebesøk, filmkveld og søndagshygge med familien. Jeg gleder meg <3

Har dere noen spennende planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Hei maren😄 Digger deg! Fast leser, gleder meg alltid til å innom bloggen din flere ganger daglig😉 Når du snakker om julegrøt… du må seriøst prøve å ha i litt kardemomme og nellik!!! 0-M-G der snakker vi!!! Begynte med det julen-15 og måtte bare fortsette!!! Syyykt godt😋 Håper du prøver det! Stor klem, Beate😄❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg