Jeg liker ikke å innrømme det

I dag ble det en sen oppdatering her, og sånn må det bare bli på dager hvor jeg er oppe før klokken er 06 på morgenen, tilbringer hele dagen på sykehuset. Etter jobb i dag dro jeg en tur innom sentrum med mamma hvor jeg fikk kjøpt nye friske blomster til helgen, og en super søt kjole. Kjolen har jeg sett på lenge, og når den plutselig hang der i min størrelse klarte jeg ikke la vær. Jeg gleder meg til å vise dere den. Det er jo gøy med litt annet enn bare mat og trening på denne bloggen. Er dere ikke enige? 

De dagene middagen går litt kjapt her i huset, så ender jeg ofte ( oftere enn jeg liker å innrømme ) opp med suppe. Suppe er vel og bra det, spesielt hvis det er en hjemmelaget versjon. Når jeg blir stressa-Maren er det ikke hjemmelaget suppe for å si det sånn. Da går det i suppeposer, og vet dere hva – jeg synes det er super godt. I går ble det suppepose på menyen, men jeg veide opp med hjemmelagde protein-rundstykker da. 

Oppskriften på dem har jeg delt før, jeg de er så fantastisk gode at jeg deler dem igjen: 

  • 50 grovt mel eller havregryn (jeg brukte speltmel)
  • 1 Egg
  • 120g Cottage cheese (eller ta 50/50 cottage cheese og kesam) 
  • Et lite dryss salt
  • 1/2 ts bakepulver

Rør sammen i en bolle til du får en klissete konsistens, legg tre klatter på bakepapir på et stekebrett. Inn i ovnen på 200 garder i ca 20 minutter. Pass på at deigen er ordentlig klissete og ikke for våt. Da sklir deigen veldig ut i ovnen og rundstykkene blir veldig flate. Jo fastere deig, og mer fyldige og gode skiver. Følg også litt med underveis i stekingen, alle ovner er ulike, og kanskje er dine ferdige på 18 minutter, eller 22.

Nå er det endelig fredagskveld her, vi er i gang med å lage mat, valpen tuster rundt bena våre og helgeroen senker seg. I kveld skal vi virkelig kose oss, med serie, middag og snacks. Jeg har gledet meg så til denne kvelden, og nå skal den bare nytes med de to jeg er aller mest glad i. 

Håper dere får en nydelig fredagskveld, så gleder jeg meg til å snakke med dere i morgen igjen. Jeg har en god del kommentarer å svare på, og jeg lover å svare dere alle sammen. Jeg har ikke glemt dere <3 

 

Smiiiiiil Maren 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg