En tidlig morgen på tredemølla

I dag var jeg oppe grytidlig, og fikk unnagjort en løpetur før dagen var i gang. Med en liten valp i hus, som enda ikke kan være så lenge alene, må ting planlegges. I dag måtte treningen unnagjøres tidlig for at kabalen skulle gå opp for to personer i jobb, én i turnus og en liten rampete krabat. Litt søvn ble ofret for å få inn en treningsøkt, og selv om det var tøft når klokken ringte så føles det utrolig godt nå. 

Dagens økt ble en 8 km løpetur, og i dag var bena overraskende lette. Det er så typisk på dager hvor du har begrenset med tid, så går det som en lek og du føler du kunne løpt i evigheter. På dager du faktisk har god tid, så føles det som å stampe i sirup. Merkelige greier. Jeg velger å glede meg over en god økt, i stede for å irritere meg over at jeg ikke fikk gjort enda mer. Det er virkelig en lykke å ha tredemølle hjemme, det gjør det så mye enklere å få unna treningen i en hektisk hverdag. 

I dag har jeg senvakt, etterfulgt av tidlig vakt i morgen. Det er litt herlig å ha senvakt, det gir mulighet for en koselig formiddag hjemme, med trening, matlaging og god tid. I morgen er det derimot litt deilig å jobbe tidlig, ingenting er bedre enn å gå av vakt tidlig på fredagen med en god helgefølelse.

Har dere noen spennende planer for dagen?

 

Smiiiil Maren 

 

17 kommentarer
    1. Mari: Jobber som sykepleier på en barneavdeling på sykehuset, og som personlig trener på et treningssenter i sentrum av Kristiansand 🙂 Fremtidsplanene vet jeg ikke enda, tar en måned av gangen.

    2. Kunne du anbefalt noen løpesko? Er ikke noen løper, men har tenkt å begynne og trenger da noen gode sko (litt for motivasjonen sin del også da ) 😉

    3. Hei Maren! Det er beundringsverdig hvordan du får den kabalen til å gå opp, samtidig som det ser ut til at du stråler! 🙂
      Så trenger jeg litt råd.. jeg har søkt politihøgskolen, og skal på fysiske opptak i slutten av mai. Jeg har god kontroll på alle øvelsene og kravene, bortsett fra liggende pull ups. Altså der man ligger vannrett med beina på en benk og drar seg opp til en bom (breie enn bare stang, altså man trenger ikke dra seg heelt opp). Har du tips til hvordan eg kan bli bedre i dette? Hvilke andre øvelser bør jeg gjøre i tillegg til å bare trene spesifikt på denne øvelsen?
      Takk på forhånd <3

    4. Så flink du er, du inspirere og motiverer! Begunder deg virkelig <3 tross en hektisk hverdag ser det så koselig ut med en valp og når løpeøkten føles lett er det så deilig.
      Har selv begynt å løpe mye det siste året og fått sikkelig løpegleden. Problemet er at det går ut over styre, og det går lenge i mellom hver gang jeg har en ordentlig god styrke økt. Føler jeg løper av meg all rompe jeg har bygd opp, så lurer på om du Jar noen tips? Ser i hvertfall ut som du klarer å vedlikehold din, you looking good, hihi🙊😍 skjønner jo man forbrenner fett når man løper, men synes irriterende at det tar først på rompa og puppene hos meg...
      Ha en fin dag på jobb, fine Maren ☺️

    5. Beklager hvis du allerede har skrevet om det og jeg har gått glipp av det.. Men når begynte du å jobbe på barneavdelingen og hvordan synes du det er? Har du stor stilling? Studerer sykepleie nå selv, så synes det er så interessant å høre 🙂

    6. God kveld Maren,
      Jeg kan ikke huske om du har skrevet det, men hvor stort (i kvm) er treningsrommet ditt? Trenger ikke mye plass for å få til en super treningsøkt 🙂

    7. Anonym: Ja, men det anbefales ikke. Jeg byttet etterhvert, de er for lette på en måte, for smale, og ikke nok demping føler jeg. Jeg liker best adidas ultra boost skoene til langkjøring:)

    8. Hei, hvor har du kjøpt tredemølla? Hva slags merke og pris? Og er den bra? Ønsker meg så tredemølle hjemme..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg