Når du trenger litt ekstra energi

I samarbeid med Sun Maid

Jeg husker for flere år tilbake, så fikk jeg en kostholdsplan av en Personlig trener på treningsenteret jeg trente på. Dette var lenge før jeg utdannet meg til personlig trener selv. Etter trening skulle jeg ha en proteinshake og en liten pakke rosiner. Siden den gang så har den lille pakken med Sun maid vært en trofast venn når jeg trenger noe raskt etter trening, eller litt ekstra påfyll av energi i hverdagen. Senere ble det også en favoritt i frokostgrøten min. Ofte rører jeg rosinene inn mens jeg koker grøten, men i dag danderte jeg dem pent oppå. Dekorativt, delikat, sunt og godt. Mmmm. I tilegg gir det naturlig søtning til grøten, og en annen konsistens enn bare myk grøt, og det synes jeg er så godt. 

Jeg får litt nostalgisk følelse av de aller minste sun maid pakkene. Jeg kan minnes at jeg som liten jente fikk disse som snacks, og det var det aller best jeg visste. Se for dere mini-me sitte i vognen og momse på rosiner. Jeg elsker at designet ikke er endret. Det er så retro og så utrolig kult. 

Rosiner er næringsrike energibomber og jeg har absolutt alltid en pakke eller to i skapet, og gjerne i treningsbaggen. I skapet på treningssenteret jeg jobber har jeg en stor boks stående i min hylle. Jeg bruker rosiner på tre måter: 

  • I frokosten min
  • Som et raskt mellommåltid  
  • Etter trening sammen med proteiner

Sistnevnte er helt genialt, og ikke minst billig. Kjøp de små pakkene, og ha en slik klar til å fylle på rett etter treningsøkten. Eller du kan ha den store boksen stående hjemme, også tar du bare med deg en god håndfull i en liten pose i treningsbagen. Smart eller hva? Sjekk gjerne ut Sun maid sin facebook side HER, for spennende oppskrifter og andre herlige tips. 

Hva bruker du rosiner til? 

 

Smiiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Som liten fikk jeg også en pakke med rosiner å gomle på 😅😃 nå kan jeg ha de både i havregrøten, i muslien og som snacks! 😃 Syyyykt godt!

    2. Rosiner altså! Det er så godt. Rosiner og juletrefest! Men nå bruker jeg det sjelden, av og til i havregrøt, men det skal jeg bli flinkere til. Det er jo så godt. Skal kjøpe meg en stor boks imorgen!

    3. Jeg elsker rosiner. Både som snacks i krisesituasjoner, der jeg er akutt sulten og det er en stund igjen til mat, etter trening og som snacks til kaffen (i stedet for sjokolade eller noe annet). Rosiner og kaffe er bare helt fantastisk!

    4. Så bra at det er så sunt! Sønnen min på snart 2 år, får også rosiner som snacks, selv synes jeg også at det er kjempe godt:) Jeg pleier å lage sukkerfrie speltboller (Litt sukrin i deigen) og rosiner, som gir god smak 🙂 Nam…:)

    5. I et tidligere innlegg skriver du at du sliter med motivasjonen for å holde styrketreningen ved like, mens kondisjonstrening er noe du koser deg med. Du skriver at du for noen uker siden slet med å komme deg gjennom 5 km på 9km/t, mens du nå koser deg med mila på en raskere hastighet. Kan du si noen ord om hvordan du har trent for å oppnå dette? 🙂 Intervaller eller lange turer? God blanding?

    6. Anonym: Ingen plan, ingen strategi, bare løpt jeg. Hehe. “Hemmeligheten” er at jeg fikk en valp, som krever mye av min tid. Ergo måtte mila gå kjappere. Stor motivasjon å komme ut til den lille skjønningen etterpå <3 Jeg har kun kjørt langkjøring og noen få intervaller innimellom , mest 30/30.

    7. Jeg har ikke strategi jeg har ofte nok motivasjon til å trene men vet ikke helt hvorfor men når jeg følger med litt elendig eller dager som er elendige så trener jeg ofte for å bruke kroppen min til noe trivelig å som er jobbing 🙂

    8. Jeg har alltid med meg en liten pakke rosiner, som jeg bruker å spise av når jeg har lavt blodsukker (har diabetes type 1).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg