Oppskrift: Grønn smoothie

Etter masse kake og kos i går var det deilig å starte med havregrøt og en grønn smoothie i dag. Endelig er ny blender på plass, og jeg kan få testet ut alle oppskriftene jeg har på lur. I dag ble det en frisk grønn variant med masse godsaker i. Smoothie er en genial måte å få i seg frukt og grønnsaker på, og det blir garantert mye smoothies og smoothie-bowls her fremover. 

Min grønne smoothie inneholder: 

  • Frossen ananas, mango og banan i biter
  • Grønnkål 
  • Fersk spinat 
  • 2 ss mager kesam 
  • Litt raspet ingefær
  • saften av 1/2 lime
  • 1 beger yoplait vanilje yoghurt

Dette resulterte i en knall grønn, frisk, sunn og super god smoothie. Jeg tok litt vann i for å få en mer rennende konsistent, men skal du ha den som smoothie bowl er det bare å droppe vannet så blir den tykkere, og perfekt i en bolle med diverse topping. 

I skrivende stund sitter jeg i sofaen med lille Leo sovende ved siden av meg. Vi skal bare kose oss nå frem til klokken blir 14, og jeg må rusle avgårde til jobb. Jeg har hatt de beste dagene hjemme sammen med den lille tassen, og det føles litt trist å skulle dra på jobb i dag. Heldigvis så er vi to som har denne hunden sammen, og jeg vet jo at han har det helt supert når jeg ikke er der også.

Jeg prøver å ikke åpne snapchat for mye i dag, det florerer nemlig av strålende solskinn, skiturer, grillings, kvikklunsj i skiløypa og heftig after ski. Det ser jo så gøy ut!!! Neste år blir det uten tvil fjellet på meg også, jeg har jo vært der hvert eneste år, og det føltes bare helt feil å ikke ha ski på bena denne påsken. Så neste år er vi uten tvil på plass på hytta i påsken. Jeg gleder meg allerede. 

Ha en herlig langfredag mine venner. Nyt fridagene og kos dere masse <3 

 

Smiiiiil Maren 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg