Kjenn etter – hva prøver kroppen din å fortelle deg

Out and about

Tusen takk for omsorgen deres etter jeg delte litt om problematikken og smertene i magen. Jeg får god hjelp, og det går helt greit. Jeg har hos legen senest i dag, og dette er helt under kontroll. Tusen takk for alle fine kommentarer og gode ord. Dere er søren meg en fin gjeng <3 

Jeg tar det litt med ro et par dager nå, og koser meg hjemme med valpen. Aktiviteten er leking med han, og små turer ut i frisk luft. Jeg kan helt fint trene, det er ikke farlig, jeg føler bare ikke helt for det før ting føles litt bedre i magen. Jeg går som sagt turer, og hadde en god styrkeøkt på tirsdag, så litt trening blir det, bare litt mindre i en periode nå. Det betyr jo ikke at jeg ikke kan booste ut litt trening til dere, og jeg har allerede et par sporty godsaker på lur til dere. 

Jeg kan skrive under på, og si med sikkerhet at en uke eller to med litt mindre aktivitet er overhode ikke farlig. Det gjør ikke at du mister formen din, eller blir smellfeit over natta. Sier kroppen i fra, så ro ned og ta en liten pause. Treningsøkten min på tirsdag ble så god, akkurat fordi det var noen dager siden sist, og kroppen var skikkelig restituert. Føles alt derimot bra så kjør på, tren hardt, spis maten din, sov nok om natten og go all in. Sender kroppen deg signaler om at den er sliten, og at nå er det for mye, du føler deg konstant trøtt , får lett skader, mister matlyst eller sliter med å sove om natten, så kanskje det kan være et tegn på at man skal roe litt ned. Dagens lille tanke fra meg. 

Nå skal jeg ta med meg lille Leo ut på en luftetur. Den lille sjarmøren der altså, han får meg virkelig til å senke skuldrene og kjenne på en helt unik lykkefølelse. Tenk at man kan bli så glad i en liten pelsdott <3 

 

Smiiiiil Maren 

 

12 kommentarer
    1. Huff, så domt at du har fått problemer med magen din :/ Håper de finner ut av det 🙂 Passer du litt mer på hva du spiser nå da? Etter som energinivået ditt e lavere?

    2. Så bra du har kontroll på magen 🙂 Jeg må bare si at du inspirerer veldig! Du gjør at jeg har lysst til å trene mer 😀 Jeg så at du spurte hva jeg gikk på uia, og det er folkehelsearbeid 🙂 Håper du får en kjempe fin dag 😀

    3. Miriam: Slitt med det i mange år, men bare ikke snakket så mye om det 🙂 nei egentlig ikke, spiser det samme uansett. Det er jo ikke som at jeg har sluttet å trene, tar det bare litt rolig noen dager 🙂

    4. det å høre på kroppen sin er noe jeg har lært de siste ukene. Etter å ha vært av og på med sykdom siden desember, tok jeg til slutt noen blodprøver som viste at jeg hadde både hatt kyssesyken og CMV (mest sannsynligvis i julen). Nå har det gått snart fem uker uten noe trening, og holder seriøst å gå på veggen! Har prøvd meg på noen rolige økter med litt kroppsvektstrening, men kroppen har reagert dårlig på det. Håper så utrulig mye at jeg kommer til å bli frisk igjen snart, med en kropp som fungerer 100%. Heldigvis har jeg kommet ut av denne sykdomsperioden med erfaringer, som hvor viktig det er å lytte til kroppen sin, men også hvor heldig en er som har en kropp som fungerer!

    5. God fredag og god bedring! Jeg smelter helt av alle snappene du sender av lille ❤️ Han er så søt!! Og du stråler virkelig om dagen, det må jeg absolutt få si – mageproblemer eller ei 😊
      Sliter med å klare å roe ned nå etter jeg begynte å jobbe fulltid som PT her i Oslo. Har du noen tips til hvordan man unngår at man ender opp med 12timers dager fordi kunder er spredt (er ikke så flink til å si nei når de vil sette opp time utover minarbeidstid heller, må jeg innrømme).
      Ønsker deg og dere alt godt, nyt helgen ❤️

    6. Anine: Så god du er, tusen takk <3
      Vet du hva, dette kjenner jeg meg SÅ godt igjen i. Jeg holdt på på helt samme måte når jeg jobbet som PT i Oslo, og ble helt utslitt. Du er helt nødt å lære deg å sette grenser for deg selv, og sette faste tider for jobb. Si du jobber tidlig og sent annen hver dag feks, og helt fri i helgene. eller jobber annen hver helg. Finn ut hva som funker for deg, og sett grense. Du vil takke deg selv senere <3 I det lange løp kan man ikke jobbe fra 06 til 22 med kunder, det går bare ikke. Så vær smart nå, før det er for sent. Sett deg ned og lag din egen timeplan for hva du selv føler du har kapasitet til, og som passer for deg ift at du skal tjene nok, få inn alle kundene, men samtidig ha tid til deg selv og ting som gjør at du har det bra <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg