Våryr og full av solenergi

Den årstiden vi går inn i nå er nesten litt magisk. Sol og vårlige temperaturer gjør så mye med kropp og sinn, og det er helt utrolig godt. Jeg tar det overhode ikke som en selvfølge at jeg føler det slik, for det er faktisk ganske så mange som kjenner på det motsatte akkurat nå. Det er mange av oss som blir lettere, gladere og får masse energi av våren, men det finnes også mange som opplever at de blir trøtte, slitne og total fravær av energi. Det kan på mange måter føles enda tøffere, fordi det blir litt ekstra ensomt å stå i, når det føles som “alle andre” spretter rundt som overlykkelige sprettballer fylt til randen av energi. Jeg er derfor litt ekstra takknemlig for at jeg opplever en glede over vår, sol og snart sommertid – det er så absolutt ikke en selvfølge. 

Litt tidligere i uken var det så godt vær her i Kristiansand at det gikk an å kjøre en treningsøkt utendørs. Vi gjorde det enkelt, men fikk likevel en super økt. Treningsøkten var som følger: 

  • 15 minutter rolig jogg
  • Max antall pullups/chins x 3 
  • L-sit 10 x 3
  • Hoppende utfall 10 pr ben x 3
  • Pushups 10 x 3 
  • Burpees 10 x 3 
  • 15 minutter rolig jobb 

Enkelt og greit 5 øvelser, med både start og avslutning med jogging i Baneheia som ligger like ved denne graffiti-parken. Vi avsluttet med litt håndstående mot vegg, forsøk på handstand-puhsups og gå på hendene. Litt opp-ned sprell i stengene ble det også tid til. 

Nå skal jeg plukke med meg den lille hårballen min, og ta han med ut for å leke litt i parken. I dag blir det nok ikke like mye sprell som vist på disse bildene, men med både ball, pinner og tyggeben skal vi nok få lekt oss ganske så bra likevel <3 

Ha en herlig mandag mine venner, håper starten av uken behandler dere bra. 

 

Smiiiil Maren 

 

18 kommentarer
    1. Hei. Jeg så noe av det nye getinspired har begynt med. Leste at dere i Kristiansand har såkalte sykehusklovner og da tenkte jeg automatisk på deg. Du jobber jo på en barnepost. Er de innom din post? Hva tenker du om de såkalte klovnene som bidrar til å spre glede og håp til syke barn?

    2. Anonym: Ja sykehusklovnene er ofte hos oss på barneposten. Det er et super positivt tiltak synes jeg, som betyr veldig mye for mange syke barn <3

      De har vært der lenge, husker dem fra jeg var på barneposten i praksis også. Har aldri hørt at getinspired har noe å gjøre med dem? men om de har gått inn og gitt penger til sykehusklovnene slik at de kan fortsette sitt arbeid så er det virkelig helt fantastisk <3 <3

    3. Så kule bilder! Man blir jo vår glad av både solen og disse bildene. Det gjør virkelig noe med energien den der solen! Solen skinner her nå, men jeg er så sliten, så etter etter å ha ryddet leiligheten , skal jeg bare kollapse på sofaen. Håper solen skinner en Annen dag å. Kos deg med valpen!

    4. Anonym: Hehe det er det, men jeg klarer ikke holde den mer en typ 2 sekunder – så for meg blir det mer en leg raise . Burde presisert det. Takk for du sa i fra :):)

    5. Så herlige bilder, du stråler! 🙂 veldig nysgjerrig på om dere har funnet navnet til den lille hårballen deres?

    6. Hei Maren! Så fine bilder. Leter etter en ny svart tighst. Kan jeg spørre hvor den du har på deg er fra? Eventuelt om du også har en flink :):)

    7. Ville bare si at Nero er et navn jeg liker veldig godt, og som jeg ser for meg ville passet bra til den lille hjerteknuseren din 🙂

    8. Altså, jeg har aldri vært i Kristiansand, men etter jeg begynte å lese bloggen din, så MÅ jeg bare reise dit, gud så fint det ser ut! Og for ikke å snakke om det konstant nydelige været, det er jo sol hele tiden! Sitter å ser den triste værmelingen over trøndelag på tv, og jaggu er det ikke strålende sol hos deg! haha. Men det unner jeg dere absolutt <3

    9. Linda: Ja det er virkelig veldig fint her, og vi har hatt utrolig mange dager med fint vær i det siste <3 Nå skal det sies at det var en periode med ordentlig gode temperaturer, men akkurat nå er det ganske så kaldt, selv om sola skinner 🙂 Disse bildene ble tatt de dagene det var hele 17 grader er , i slutten av mars. Helt nydelig! Hjertelig velkommen til Sørlandet - anbefaler virkelig å besøke Kristiansand på sommeren <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg