Livet smiler

God morgen fra den lille nye familien. Herligfred som jeg koser meg med den nye lille valpen. Han er bare så utrolig søt og snill, veldig valpete og leken. Han sjarmerer alle vi møter på vår vei, og i går kom vi ca 20 meter på samme antall minutter. Alle stopper og vil hilse og kose. Den lille tassen sovnet som en stein etter turen, og utenom litt mat og masse leking så er det stort sett det dagene går med til.

Nå er det frokost og kaffe, før vi skal ut å leke. Frokosten består av havregrøt med vanilje og banan. Jeg nyter disse dagene, og akkurat nå så kunne ikke ting vært bedre. Jeg gleder meg så til tiden fremover, til å bli bedre kjent med den lille tassen og finne på masse gøy sammen. Ellers blir søndagen fylt med en god del jobb, og litt husvask. Det er ikke bare bare bare å ha en liten valp som ikke er stuenren enda. Jeg jobber med et lite film og serie innlegg til dere, så det håper jeg også å få ut i løpet av dagen. 

Hva er deres planer denne søndagen? Uansett hva du skal, så håper jeg du legger inn minimum én koselig ting i dag, bare fordi det er helg og da er det viktig å kose seg litt. Min hyggelige ting i dag er selvfølgelig valpen, også tenkte jeg å bake noe godt i ettermiddag. 

 

Smiiiil Maren 

 

6 kommentarer
    1. Husk bare at om du vil ha en hund som ikke bryr seg så mye om fremmede (altså, drar i båndet og vil hilse på alle), så er det lurt å ikke la hunden bli vant til å hilse på alle. Dette gjelder også andre hunder. Vår hund elsker mennesker, men det er litt plagsomt med en hund som drar i båndet og vil hilse i tide og i utide, så vi har trent en del på kontakt mens vi passerer folk. Da får hun en godbit hver gang hun ser på meg i stedet for dem vi møter. Virker som om det har gitt resultater, for de siste gangene vi har gått tur så bryr hun seg ikke om at vi møter folk. ☺ Og dermed blir det en mer behagelig tur! Vi trener fremdeles på det med å ikke hilse på andre hunder, men det går også bedre.
      Hun får jo selvfølgelig møte folk ellers, og hun har flere lekekamerater og er godt sosialisert og miljøtrent, men det er en uting med hunder som skal dra i båndet og bjeffe når man møter dem (og hundeeiere som lar dem få lov og som vil la hunden sin hilse på alle hunder).
      Litt annerledes med en bitteliten hund, kanskje, men det er alltid greit med en godt oppdratt hund – uansett størrelse. ☺

    2. Marthe: Takk for tips, men det er itt annerledes med en 11 uker gammel valp. Da er det folk som stopper fordi han ser ut som en bitte liten bamse, og ikke hunden selv som søker kontakt 🙂 men skal huske på det du skrev her, alle tips mottas med takk 🙂 Ingenting er bedre enn at erfarne hundefolk deler litt av sin kunnskap 🙂 Jeg har hatt hund selv i over 13 år, men det var en mye større hund, så dette med liten hund er litt nytt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg