Frokost, sol og opprydning

Hei og god morgen fra sofakroken. I dag startet jeg dagen tidlig for å få unna litt småting her hjemme før jeg skal ut å nyte det herlige været. Jeg har jobbhelg på sykehuset, så nå nyter jeg fridagene fullt ut før det. Frokosten er på plass, og i dag har jeg den samme skålen jeg vanligvis har med meieriprodukter, bær og frukt, men i dag har jeg tilsatt en mysli også. Jeg har blitt helt hekta på den, og posen jeg kjøpte for et par dager siden er snart tom. Jeg har helt den over på et glass, og selvfølgelig kastet posen. Men den inneholder altså ulike typer korn, tørkede blåbær og tørkede tranebær. Super god! Jeg er hekta på enda en ting for tiden, og det er Biola. Hjelpes så godt det er, jeg kunne drukket et kartong om dagen, men de er jo ikke akkurat gratis så jeg prøver å begrense det litt. 

I går var jeg sammen med mammaen min store deler av dagen, og vi gikk tur, lagde middag og tok et solid tak her i leiligheten. Min mamma har en helt egen evne til å rydde og re-organisere. Vi tok for oss både skuffer og skap, og nå er leiligheten min totalt ryddig, selv på de stedene man ikke ser – og det er virkelig verdens beste følelse. Flere søppelsekker ble bært ut med ting som skal gis bort, og kastes. Det føles så godt å få renset opp opp, organisert og ryddet ut, spesielt nå på våren. En liten våropprydning og vårrengjøring er fryktelig kjedelig, men hjelpes så godt å få det gjort. Ta på deg pulsklokka mens du holder på, og jeg skal love deg at du får deg en liten overraskelse. Min klokke viste 200% i går, og en god del av det var rett og slet bare husarbeid. Hurra for hverdagsaktivitet! 

Nå skal frokosten spises opp, før jeg skal ut på tur. I kveld venter Thailand reunion med verdens skjønneste jenter. 

 

Smiiiiil Maren 

 

14 kommentarer
    1. Hei Maren!
      Bloggen din er utrolig inspirerende både når det gjelder mat, trening, men også forholdet man har til det å trene (treningsglede, mental helse o.l.)
      Leste for en liten stund siden at du hadde som en liten tommelfinger regel at du ikke trente mer enn ca 1 time om gangen. Lurte bare på om du kanskje hadde lyst til å skrive et lite innlegg hvor du snakker litt om hvordan du trener i hverdagen, hvor mange ganger i uka og liknende (som en liten timeplan?:) ) Skjønner veldig godt hvis det ikke er informasjon du har lyst til å gi ut, hadde bare vært veldig interessant å se/lære litt for jeg får inntrykk av at du har et veldig sunt forhold til trening, så kanskje en kan lære litt selv:)
      Hilsen en litt nysgjerrig leser<3

    2. Liker aller best når du skriver om trening og gir inspirasjon på ulike treningsklær. Men også gøy med kosthold og litt “hverdagslig” er også hyggelig
      Frokosten så helt nydelig ut Ha en fin dag på Sørlandet i finværet

    3. Så hyggelig det høres ut med jentekveld med Thailandjentene. Ha en super dag. Ha nokså nylig begynt å følge det på snap, det er så mye gøye snap – du er så flink og ikke minst imponerende flott. Treningsgleden din liksom strømmer ut gjennom telefonen / Ipaden

    4. Jeg fikk motivasjon til å gå i gang og rydde roterommet (TV stue) deilig når det er gjort du inspirerer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg