Det er noe vi må snakke om

 Sunshine makes me smile  

Jeg trodde ikke mine egne øyne når det begynte å snø (!!) i går. Jeg er veldig glad i snø, men godt over halvveis i mars synes jeg snøen hører hjemme i fjellet. I dag må jeg derfor dra frem litt solskinn og grønn energi fra disse bildene som er tatt i Thailand. Jeg kjenner at jeg er så glad for å ha fått noen dager med sol på kroppen, det gjør virkelig noe med energien. I dag er det jo faktisk vårjevndøgn og det er lyse, varme, gode dager i vente. 

Jeg har noe på hjerte vi må snakke om, og jeg har tenkt hardt og lenge på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg har bestemt meg for å lage en bloggserie, med en rekke innlegg om ulike temaer. I dag sitter jeg å jobber med det første blogginnlegget som kommer ut i ettermiddag. Det er et ekstremt viktig innlegg, og jeg har fått med meg to av de dyktigste damene jeg kjenner for å snakke om disse vanskelige temaene som jeg opplever at enormt mange av mine lesere sliter med. Dette blogginnlegget ( og flere kommende innlegg i en hel liten serie ) går ut til unge mennesker i dag, som styrer, stresser og sliter seg helt ut for å nå opp til helt umenneskelig høye krav. Det handler om kaoset og stresset rundt det å ha en “perfekt kropp”, det handler om vekt, fettprosent, utseende og kroppspress. Det handler om selvbilde og selvtillit, hva er egentlig forskjellen? Jeg får så enormt mange mail fra unge jenter ( og gutter ) som sliter med ulike ting, og jeg føler meg så hjelpesløs fordi jeg ikke klarer å svare alle. Nå har jeg altså fått to fantastiske coacher på laget, og sammen skal vi prøve å belyse flere av de temaene som er vanskelig og kanskje litt vondt å snakke om. 

Dette blir så fint, men uten tvil ganske tøft og nært for mange også. Jeg er spent på deres mottagelse, og jeg kjenner jeg gleder meg. Titt innom bloggen igjen i ettermiddag, så får dere med dere dette. 

Nå skal jeg kose meg med en grønn smoothie og jobbe videre med innlegget. Denne er rett og slett bare kjøpt ferdig på matbutikken, men etter alle deres super-tips i går så blir det ny smoothiemaskin på denne frøkna veldig snart. Da blir det andre saker da, fy søren som jeg gleder meg til å gå våren i møte med masse nye, freshe og fargerike smoothier. Mmmm. Takk for alle tips! 

Ha en strålende mandag dere. Mer fra denne kanten om noen få timer <3 

 

Smiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. Så spennende! Absolutt et tema som er veldig viktig og nært for mange, super tiltak. Gleder meg til å lese 🙂

    2. SÅ spennende, og ikke minst utrolig viktig! Jeg gleder meg til å lese!
      Du er et godt forbilde, stå på!!
      ☺️💛🙌🏼

    3. Hei!
      Gleder meg til innlegget 🙂
      Lurer på om du har noe oversikt over antall treningsøkter du har gjennomført siden du startet med styrke på et seriøst nivå?
      Har du peiling på hvor mange ganger du har trent ila. et år feks? Ser for meg et svimlende høyt tall, hehe 🙂
      Dette er kun av ren nysgjerrighet 😀
      Hilsen fast leser

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg