Silkemyk og hårfri

Annonse

Her i deilige Thailand er det nå 32 grader og strålende sol, vi trener i shorts og singletter, er masse på stranden i bikini og i det hele tatt så vises det mye hud. I slike omgivelser, både her og i den sesongen vi går inn i hjemme i Norge så er det viktig for oss jenter å ha en god barberhøvel vi kan stole på.

For min del er det ekstra viktig med en god høvel da jeg har en litt sart hud som lett blir irritert ved barbering. Spesielt armhulene er et problemområde, og det var slik jeg først begynte å bruke Hydro Silk for flere år siden. Denne høvelen har et serum i seg, som både beskytter og pleier huden. Dette serumet består av blant annet shea butter som aktiveres i kontakt med vann. Dette gjør at huden ikke tørker ut, serumet tilfører huden fukt i opp til 2 timer etter barbering.

Det er fem blader på høvelen, noe som gjør at barberingen blir helt tett, og den ovale formen gjør at man fint kommer til i litt vanskelige områder. Det beste med Hydro Silk er at hvert av bladene i høvelen er utstyrt med skin guards som glatter ut og hindrer irritasjon. På den måten får du både glatt og hårløs hud, samtidig som huden får fukt og pleie. 

6 råd for perfekt barbering 

  1. Fukt huden godt. Ingen barberingskrem eller gel er nødvendig. 
  2. Bruk jevne strøk uten å presse for hardt. Barber ekstra forsiktig i vanskelige områder 
  3. Pass på å holde deg varm slik at du unngår nupper. 
  4. Blader utstyrt med beskyttelsesgitter eller «skin guards» bidrar til å hindre kutt og irritasjon. Ikke trykk for hardt – la bladene gjøre jobben! 
  5. Husk primært å barbere i retningen hårene gror. Bruk nok tid og barber ekstra forsiktig i sensitive områder. For et ekstra glatt resultat – barber forsiktig mot hårretnigen. 
  6. Bruk evt. en god fuktighetskrem uten alkohol etter barberingen.

Jeg har selv brukt denne høvelen lenge, og har den med meg i bagasjen til Thailand. Bortsett fra at den er skånsom og pleiene for huden, så er det jeg liker aller best at den er ordentlig skarp og god, samtidig som den er formet slik at jeg aldri kutter meg. Jeg har tidligere kjøpt barberhøvel beregnet for menn, fordi de er så mye skarpere og dermed bedre, og det er jeg helt sikker på at det er mange som kan kjenne seg igjen i. Nå bruker jeg kun Hydro silk for kvinner, for den fungerer helt strålende. 

Her i Thailand er vi akkurat ferdig med en dag på stranda. Nå sitter jeg nydusjet i sengen, innsmørt i after sun og straks klar for en matbit med de andre jentene. Deilige dager med andre ord. Nå er det kun en hel dag igjen her i paradis, så starter vi på den lange reisen hjem. Det er litt trist å forlate dette stedet, men samtidig gleder jeg meg helt enormt til å komme hjem <3

 

Smiiiil Maren 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg