Mitt første møte med Thai boxing

Det blir faktisk litt feil å si mitt første møte, for det er faktisk mitt andre møte med thaiboxing. Jeg var med på en time i fjor her i Thailand også, men denne gangen var det en total annerledes opplevelse. Grunnen til at det var så mye bedre i år er todelt:

  1. Jeg gikk inne med en super positiv innstilling, forberedt på å kjøre på 100% uansett hvor dårlig jeg var. 
  2. Jeg fikk en egen liten thai-mann som fulgte med på meg konstant, rettet på alt og pushet meg knall hardt. 

Vi gikk gjennom litt basic slag og spark, også fikk vi kjørt oss skikkelig to og to mot en trener, og mot boksesekk. En svett, lærerik, utfordrende og utrolig gøy opplevelse. 

Fy søren så god trening det er med thai boksing. Etter ca 1,5 timer med dette hadde jeg nesten 1000 kalorier forbrent på pulsklokken min. Det er rimelig heftig. Har noen av dere testet dette før? Eller kanskje en annen form for kampsport?

 

Smiiiil Maren 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Elise: Heheh ja. En herlig og super morsom liten (fordi jeg var et hode høyere enn han ) thai mann (mann fra Thailand ) som fulgte oss super tett opp en og en. huff beklager hvis det var feil? Er ikke så lett – for man vet aldri hva som kan oppleves som feil her på bloggen.

    2. Mia: Ja det merkes for å si det sånn, men heldigvis er mange av øktene innendørs med aircondition 🙂 Vi svetter jo noe helt sykt, så vi passer på å drikke veldig godt + tilsette elektrolytter i vannet osv. Det er en tilpasning, var verst de første dagene, går mye bedre nå :):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg