En rå effektiv mageøvelse

I dag har jeg lyst å starte dagen med å dele en mageøvelse jeg alltid har med når jeg ønsker mage som en del av treningsøkten min. Årsaken til det der flere. Gående planke er en av de mest utfordrende og mest effektive øvelsene jeg vet om, jeg får trent hele kjernen, samtidig som skuldre og armer også blir utfordret. Øvelsne stiller krav til styrke, koordinasjon og utholdenhet. Den er litt som en kinderegg – med flere overraskelser i samme øvelse. 

Gående planke

Muskler som brukes: Kjernemuskulatur, armer og skuldre

Slik gjør du: Stå i plankeposisjon, på albuer og tær, med kroppen i en sterk, stram og rett linje. Stram mage, rumpe og hold hoften stabil. Gå fra albueposisjon og opp på strake armer, og ned igjen på albuer. Dette er én repetisjon. Pass på å holde hoften stabil, den skal ikke vagge fra side til side når du går opp på strake armer og ned igjen. 

Har du teste denne? Hvis ikke synes jeg så absolutt du skal prøve den. Begynn rolig, med et par repetisjoner, også jobber du deg oppover derfra. Det er en øvelse som er grusomt tung de første gangene, men som man raskere blir sterkere i. Det er alltid gøy å ha noe å jobbe med. 

Nå skal jeg straks avgårde for siste vaksine før Thailand, hjelpes nå nærmer det seg avreise. Hurra! Jeg sjekket værmeldingen for noen dager siden, og da var det meldt regn. Jeg ble så lei meg! I går tittet jeg innom igjen, og tror dere ikke hele værmeldingen var endret til strålende sol og 30 grader? Jeg tok en lykkedans her hjemme i stua. Så nå er det bare å pakke med seg bøttevis med solkrem. 

 

Smiiiil Maren 

 

 

6 kommentarer
    1. Har vært i en Thailand en måned nå, og værmeldingen har vist MYE regn! Den har ikke stemt så godt for å si det sånn! 😉 Riktig god tur når du kommer så langt! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg