Jeg skulle ønske jeg hadde et sterkere pokerfjes

Jeg står opp, lager kaffe, rydder litt og starter dagen. Alt går greit til jeg ser meg selv i speilet, øynene mine ser helt døde ut. Jeg blir skremt av hvor uendelig trist og sliten jeg ser ut. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde et sterkere pokerfjes. Jeg skulle ønske det ikke stod i panna mi at jeg har det vondt. Det blir bedre, men nå føler jeg meg hjelpesløs, ensom og helt utrolig trist. Jeg gidder ikke late som, folk ser det uansett. Jeg blir nesten litt sint på meg selv for at jeg ikke bare kan ta meg sammen, men samtidig så skjedde det i går, det er én dag siden, jeg tenker at jeg må få lov å gi meg selv et par dager.

I dag måtte frokosten bli en marenskål, for det vet jeg at som regel alltid går lett ned, matlyst eller ei. Lite slår kombinasjonen av cottage cheese, vanilje yoghurt, eple, blåbær, banan og mandler. Det føles som å spise en dessert, og det passer meg bra i dag. I dag kom det en pakke på døren, og den var fylt til randen med sjokoladebarer, super-chips, protein cookies, vanilje protein, sunn kakemix og masse annet digg. Det kunne virkelig ikke passet bedre. Så i dag skal jeg prøve å kose meg, kanskje trylle frem noe på kjøkkenet med de nye ingrediensene fra pakken. Mest av alt har jeg lyst å rømme ut av leiligheten, alt her minner meg om den lille tassen…. 

Jeg har lest alle kommentarene deres på gårsdagens innlegg. Jeg måtte ta flere pauser underveis, rett og slett fordi jeg gråt så fryktelig mye. Jeg blir så rørt av godheten, omsorgen og alle de fine ordene dere la igjen. Over hundre støttende kommentarer fylt av kjærlighet – hadde dere bare visst hvor mye det hjelper. Tusen tusen takk<3 

Nå skal jeg kle godt på meg, og gå en tur i frisk luft. Jeg må bare opp og ut, jeg kan ikke sitte her og grave meg selv ned. Jeg ødelegger meg selv med vonde tanker, så nå tror jeg bare jeg må unngå å være alene i noen timer. 

 

Maren 

 

22 kommentarer
    1. Det er viktig at du tar vare på deg selv, Maren. Jeg forstår hvor vanskelig det er å ta seg sammen, men husk at du har lov til å ta den tiden du trenger til å bli deg selv igjen, bare ikke vær for mye alene. Omgi deg med gode og trøstende venninner. Ei venninne kom til meg i går, hun var helt oppløst av tårer og vonde følelser, og da hun dro etter noen timer, følte hun seg litt bedre.
      Ta vare på deg selv <3

    2. Så ufattelig trist! Føler så med deg, ord kan ikke beskrive hvor trist det er å miste dyr, man blir jo så ufattelig glad i dem, de er trossalt et familiemedlem.. håper tiden vil lege såret litt og tenk hvor fint dere hadde det sammen – uansett hvor altfor kort tiden var. Sender deg mange, mange klemmer <3

    3. Ta all verdens tid, Maren. Det er så forståelig. Kanskje du kan dra bort en natt, ta inn på hotell eller spa sammen med din kjære. Lag deg noe godt og tenk at Billy var heldig som fikk nettopp deg ❤

    4. Du Maren, du Maren. Du har så fullstendig lov til å se sliten, trett og sørgende ut. En trenger ikke alltid ha på “alt står bra til maska”, særlig ikke etter en slik hendelse. Ta all tid til help! <3
      Syns selv det er vondt å lese. Du har mine varmeste tanker! Klem <3

    5. Så utrulig trist at dette skjedde med Billy, han var virkelig ein nydelig valp. For nokon kan det sikkert vere uforståelig at man kan ta tap av hund så tungt, men det er eit familiemedlem så håper du kan la tid vere hjelp og ta vare på deg sjølv.

    6. Kjære Maren <3 Jeg kan dessverre ikke si noe som tar vekk den vonde følelsen. Vit at det er mange som tenker på deg og føler med deg i denne tunge tiden. Jeg vet så altfor godt hvordan du har det. Om du trenger noen å prate med som ikke er så nær, så er jeg her. Du kommer deg igjennom dette, men du må gi deg selv den tiden du trenger. Gleder meg til å se din nye valp når du er klar for det. Det blir nok helt fantastisk skal du se <3 Simba (skulle hatt bilde) hilser og gir en god bamseklem <3

    7. Alle gode tanker til deg, Maren. Har selv hatt og mistet hunder opp igjennom årene, og det er ufattelig hvor glad man blir i dem. Sorg er sorg. Den er vanskelig uansett. Det er det du som føler på, og du må ta den tiden du trenger!
      Selv går eg gjennom en beintøff kjærlighetssorg for tiden. Det første avsnittet beskriver meg godt. Det er slik jeg har det hver dag. Men de sier jo at det blir bedre, ikke sant?
      Det blir nok lysere dager for oss begge to 🙂

    8. Dette er forferdelig. Har en tass på tre år og livet hadde falt i grus hvis noe slik hadde skjedd. Med en valp i hus ser man for seg ti fine år, ikke noen dager. Klarer ikke å sette meg inn i hvor smertefullt dette må være. Har utrolig vondt av deg, ta vare på deg selv.

    9. Åh, jeg føler så veldig med deg.. Jeg gikk igjennom noe av det samme for et par måneder siden og ukene etterpå var så uendelig tunge.. Det er sånn det er, og sånn du har det er det lov til å ha det. Selv om alt bare er trist og meningsløst nå, så blir det heldigvis bedre med tiden, men det er jo ikke noe trøst nå.. Tenker på deg ♥

    10. Får lyst til å gi deg en stor klem! Ble så glad på dine vegne da jeg så lille Billy, og synes det var så gøy å følge med på bildene du delte. Måtte vise dem til både venner og bekjente for det er lenge siden jeg har sett et så søtt lite vesen 🙂 Men at det skulle gå slik, det hadde jeg aldri sett komme. Fysøren, så urettferdig livet kan være noen ganger!
      ta vare på deg selv, ikke ha dårlig samvittighet for at du er lei deg. Det har du all rett til å være. Har selv en liten chihuahua, og jeg orker ikke en gang tenke på hvordan ting ville vært om noe hadde skjedd han.
      Håper virkelig du får det bedre så fort som mulig, men ta tiden du trenger. klem<3

    11. J A !! Du må få lov til å gi deg selv litt tid, tid til å fordøye og være trist. Du må ikke være sint på deg selv for at du ikke klarer “å ta deg sammen”, hadde det samme skjedd meg hadde det raknet for meg, og det må være lov. Det må være lov å ta turen ned i kjelleren og være der en liten stund, bare man passer på at det ikke blir for lenge og at man ikke kommer seg opp igjen. Jeg sender deg alle varme tanker og gode klemmer jeg har <3 Føler virkelig med deg, jeg ble trist og gråt da jeg leste innlegget ditt i går, så jeg kan ikke engang tenke meg hvor ille det må være for deg. Tusen gode klemmer <3

    12. Husk å ta deg tid til å være lei deg, det er jo trossalt helt normalt<3 Så må du ikke glemme å ta vare på deg selv samtidig. Varm klem <3

    13. Kjære Maren. Kondolerer. Jeg føler så med deg.
      Jeg måtte avlive min hund for fire uker siden og vet hvor forferdelig trist det oppleves å miste noen. Min var 9år og selvfølgelig verdens beste venn og søteste hund;-) Akkurat som din var for deg.
      Jeg vet det ikke hjelper, men det blir bedre etterhvert. Jeg savner han fortsatt enormt og synes leiligheten er tom uten han, men jeg gråter ikke lenger hver gang jeg tenker på han. Prøv å hold deg i aktivitet, det hjalp meg, og ha mennesker rundt deg som forstår tapet ditt. Jeg håper virkelig det går bedre med meg 🙂

    14. Noe av der verste man kan oppleve er å miste et dyr. Jeg mistet hunden min i fjor, og vet hvordan det føles. Etterpå føler man seg hjelpesløs og føler at ingenting gir mening lenger. Sorgen vil aldri forsvinne, men med tid vil den ligge lengre og lengre bak i minnet. Alle de fine og gode minnene dere hadde sammen vil overdøve sorgen. Jeg håper du bruker tiden nå på å smile og le over alle de fine minnene deres sammen.
      Klem Julie

    15. Jeg har aldri mistet en hund selv,men har en hund selv på 2år som er verdens beste.Jeg kan umulig forestille meg et liv uten han..Han har hjulpet meg gjennom en tung depresjon og fått meg ut av huset når angsten helst ville ha meg liggende i sengen.Å sørge over tapet av en hund er like viktig og lov som å sørge over et menneske.Man blir så ufattelig glad i en hund og sammen er man et team som går gjennom både gleder og sorger ilag.
      God klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg