Lørdagsfrokost

God lørdagsmorgen. Jeg titter raskt innom for å ønske dere en fin lørdag, og dele en liten oppskrift med dere. Disse rundstykkene lager jeg flere ganger  i uken, og de tar kun en liten halvtime å smelle sammen. Rundstykkene er proppet med proteiner, og metter godt. Det er så magisk med varme rundstykker, smør som smelter og iskald melk til frokost.

  • 60g havregryn 
  • 2-3 ss cottage cheese eller kesam (gjerne begge hvis du har) 
  • 1 ts bakepulver
  • 1 egg
  • Et dryss havsalt

Bland alle ingrediensene sammen, tilsett litt vann hvis nødvendig for en jevn, men fast røre. Blir røren for våt vil rundstykkene flyte ut i ovnen. Fordel røren i små klatter på bakepapir på et stekebrett og sett dem inn i ovnen på 220 grader i ca 15 minutter. 

Disse bildene er tatt for et par dager siden, og da hadde jeg sukkerfritt jordbær syltetøy på. I dag er det egg, skinke og ost. Jeg fikk rett og slett ikke tatt bilder av dagens frokost, men rundstykkene er de samme, laget med samme oppskrift. Vi har en litt pjusk liten valp i hus, og da blir fokuset 100% på han. Det er ikke mer dramatisk enn at han ikke synes det er så kult å bytte for, og magens hans reagerer litt. Jeg blir jo så bekymret for hvert minste lille klynk, og det river i valpemamma-hjertet bare ved tanken på at lille skatten føler på noe ubehag. Hjelpes så tullete man blir av disse små krabatene. 

Det er veldig rolige dager for tiden, valpen får alt fokus og sånn skal det bare være nå. Jeg koser meg med å lage litt ekstra god mat, bake, se filmer, leke, kose og bare skape trygge gode omgivelser for den lille. 

Hvordan er det med dere? Har dere noen spennende planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. De er så gode, de skal lages til lunsj. Her begynner dagen med VM på TVen, strikking og god mat. Skal ut på løpetur senere og da samtidig handle inn til mamma og morsdagen imorgen!
      Skjønner så godt hvordan du har det ovenfor valpen og hjertet! Hunden vår har vært veldig syk hele uken, han hadde så vondt at han gråt da vi tok han på magen. Etter flere turer til dyrlegen med både røntgen, ultralyd, blodprøver og intravenøs væske behandling og masse smertestillende, er han nå i heldigvis bedre form og smiler igjen nå!
      Ps: anbefaler dere virkelig å ha en god dyreforsikring. Skal noe skje, så er det veldig godt å ha i bakhånd. Men det har dere sikkert tenkt på alerede.
      Anja

    2. Hei Maren,
      Det ser nydelig ut,det skal jeg prøve 🙂 Jeg har et spørsmål jeg håper du kan svare meg på. Jeg løper på tredemølle hver dag, men har i det siste begynt å få vondt i det ene kneet mitt. Har du noen tips til hva jeg bør gjøre? Jeg vil virkelig ikke gi opp løpingen!

    3. Hanne: Jeg tror du har svaret på spørsmålet ditt i ditt eget spørsmål. Du løper på mølla – hver eneste dag. Likt underlag, lik ensidig belastning, – hver eneste dag. Prøv å varier treningen din litt, varier underlaget, eller varier mellom langkjøring og intervall, gå og jogge, motbakke og ikke. Kom deg ut i skogen og beveg deg i ulendt terreng. Det kan rett og slett bare skyldes for ensidig belastning over tid 🙂 Prøv det ut, og se om det kan hjelpe med litt variasjon 🙂

    4. Heia, vet du ikke har soesifisert noe i oppskriften din, men brukte du stavmikser på cottage cheesen og havregrynen? Eller rørte du bare alt sammen?går det evt ant å bruke stavmikser?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg