Nytt program til hjemmetrening

Hei og god fredag dere. I dag går det i hundre her, uten at jeg egentlig får gjort noe som helst. Det er kun én time til lille valpegutten ankommer, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg så spent er jeg. Jeg har i det minste rukket en liten tur på trening, og kost meg med frokost. I dag kunne jeg ha sovet ut litt, men tror dere ikek jeg var lysvåken kl 06 likevel. Sånn er det vel når man er inne i en rutine med tidlige arbeidsvakter, og i tillegg er litt spent på valpen. 

Jeg har siden sist laget et nytt hjemmetreningsprogram til dere, og det beste med dette er at du kun trenger to vekter for å gjennomføre. Faktisk så trenger du ikke vekter en gang, du kan bruke melkekartonger, eller store brusflasker. Genialt eller hva? 

Programmet består av 8 øvelser, og du får trent hele kroppen. Jeg har skrevet opp øvelsene i rekkefølge til dere, og skrevet hvilken kroppsdel som trenes. Øvelsene er som følger: 

1. Glutebridge – super øvelse for rumpe

2. Utfall – god øvelse for ben og rumpe

3. Planke med opptrekk – tung og god øvelse for mage/kjerne og rygg

4. Knebøy – herlig baseøvelse for ben og rumpe 

5. Stående roing – hovedsakelig rygg

6. Pushups – bryst, kjerne, armer og skuldre

7. Strake markløft – bakside lår og rumpe 

8. Situps – mageøvelse 

Test gjerne ut øvelsene, og fortell meg hvordan det gikk. Jeg gjennomfører øvelsene med to hantler på 8 kg, men som sagt er det bare å bruke det du har. Enten vekter, to melkekartonger, to store brus eller noe annet du finner. Jeg kjørte 10 repetisjoner pr øvelse, 4 runder på hver øvelse. Det betyr at det er 10 repetisjoner pr side i opptrekk og utfall. 

God trening, og god fredag dere. Så gleder jeg meg veldig til å titte innom dere senere med en aldri så liten valpeoppdatering. Jeg satser på at den kommer i kveld, men blir vi helt oppslukt og går rett i valpe-bobla så kan det være jeg utsetter til i morgen. Følg uansett med på Instagram og Snapchat, der kommer den garantert til å titte frem. Dere finner meg på marenerdvik. 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Jeg bare elsker smilet ditt Maren! Du er et forbilde <3 Ha en god helg!
      Og kjempe søt valp på snap!! :O

    2. I går: Forteller alt om valpen i morgen. I dag: Et innlegg om noe annet, men det kommer kanskje et innlegg om valpen i kveld, men nå er det bare kanskje. Dette oppleves som clickbait….

    3. Kia: Det blåser jeg i for å være helt ærlig, for det var det aldri ment som. Vi er totalt i valpeboblen, og det er helt fantastisk <3 Jeg har delt masse bilder og filmer av den på både instastory og snapchat slik jeg lovet. Bloggen oppdateres snart, men akkurat nå er det en firebent liten skjønning som krever oppmerksomheten.

    4. Super økt! Prøvde den nå. Særlig den plankeøvelsen med vekter var RÅ. Men jeg må nok gjøre knebøy og utfall feil, for jeg får vondt i knærne nesten med en gang:( Jeg prøver å fokusere på likevekt over hele foten, og jeg gjør øvelsene uten vekter. Likevel får jeg vondt. Har du noen tips?
      Må bare legge til at jeg syns du er helt fantastisk. Jeg er en jente som stresser mye rundt, og skal prestere i det meste. Men du klarer å roe meg ned, minne meg på å lytte til meg selv. Og ikke minst gi meg treningslyst. Jeg får lyst til å trene og bli sterkere og sunnere, fordi jeg er glad i meg selv. mange treningsblogger gjør jo det motsatte. Man heter seg selv fordi man ikke ser ut som de og man setter seg selv treningsmål som straff for at man ikke er bra nok.
      Så.. tusen takk for at du er så positiv og inspirerende:)

    5. Hei Maren!
      Jeg har trent mye knebøy de siste månedene, har begynt å legge på en del vekter på vekstang. For ca to uker siden fikk jeg skikkelig vondt i ryggen etter trening, ble så støl at jeg ikke klarte knebøy/markløft på flere dager. Jeg hadde veldig vondt, og begynner å lure på om teknikken min er feil.
      Det har nå gått nesten to uker men ryggen er fortsatt ikke god. Prøvde meg på knebøy me vekt igjen, men måtte ned fra 60 kg til 40 kg. Fortsatt vondt. Dette minsker motivasjonen min vedig. Jeg er ikke fristet til å trene knebøy lengre. Jeg hadde utrolig lyst til å bli sterkere der. Hva kan være feil? Bør jeg vente med å trene knebøy?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg