Sunn og fristende frokost

Det er så koselig i leiligheten nå, det er nemlig hele tre blomsterbuketter som pynter opp. Før kjøpte jeg friske blomster hver fredag, men så glemte jeg det bort en stund. Nå som det er så mange fine buketter her så kjenner jeg at jeg har lyst å bli flinkere på å ha blomster hjemme, det er så friskt og fint. Ikke minst er det mye gøyere å ta bilder av frokostskålen når den får selskap av en nydelig bukett. 

Skålen består av cottage cheese, vanilje yoplait yoghurt, blåbær, sharonfrukt kuttet i biter, eplebiter og druer. All frukten ligger nesten i bunnen, også har jeg toppet med meieriprodukter. Jeg har også kuttet opp en appelsin, rett og slett fordi det føles bra når alle går rundt å hoster og harker rundt meg. Jeg er så redd for å bli syk, så her tas alle forhåndsregler. Kaffe må jeg ha, ikke en eneste morgen uten. 

I dag er jeg egentlig litt lei meg, og skal derfor bruke hele dagen på å gjøre koselige ting. Jeg skulle i skrivende stund vært på vei på langtur for å se på, og hente hjem verdens fineste lille valp. I siste sekund ombestemte eieren seg, og valgte å beholde valpen selv. Det er utrolig trist, og jeg kjenner litt på det i dag. Valpejakten fortsetter, og det var nok ikke meningen at den lille krabaten skulle bli vår. En god, fargerik og sunn frokost hjelper godt på humøret, så nå skal jeg nyte en rolig morgen hjemme, spise god frokost og søke videre på nettet etter en ny liten valp. 

Håper dere får en nydelig onsdag mine venner. 

 

Smiiiil Maren 

 

15 kommentarer
    1. Så virkelig helt nydelig ut! Er det vanskelig kaffe med fløte du drikker? Så litt ut som latte 🙂 ønsker deg en fin dag <3

    2. Så dumt 🙁 Helt sikkert på at du finner den perfekte hunden for dere! <3 Fortsett letingen og gjør det beste ut av dagen. Frokosten ser i alle fall helt nydelig ut!
      Klem <3

    3. Skjønner at du er lei deg <3 jeg har verdens fineste portugisiske hannhund, Gaby, på 5 år. Hun er virkelig livet mitt og vi utfyller hverandre på en helst spesiell måte. Vi er én 🙂 Jeg tenker at det var meningen at akkurat hun skulle bli min. Kanskje det ikke var meningen at denne valpen skulle bli din og at det er en valp der ute som venter på deg og er din perfekte match? 🙂 ha tålmodighet så skal du se at det ordner seg <3
      ...og du, før du skaffer deg valp, tenk nøøøøøøye igjennom om du har tid og overskudd. Det er SÅ MYE ansvar og jobb å være en god hundeeier. Det er absolutt verdt det - jeg ville aldri vært foruten jenta mi, men det krever at jeg alltid prioriterer henne i alle situasjoner. Bare pass på at du har tid til å gi hunden alt den trenger av aktivisering, oppdragelse og omsorg. Jeg vet du vil klare det strålende, det er bare så trist å se hvor mange som misforstår hvor mye det krever å oppdra en hund.
      Masse lykke til, den perfekte valp for deg venter på deg der ute 🙂 <3

    4. Hei! Du inspirerer meg på så mange måter, men det er en ting jeg lurer på. Forholder du deg til at questbarer inneholder mye palmeolje? Det er supert å spise sunt, noe jeg også er opptatt av, men det bør vel ikke gå på bekostning av naturen?

    5. Fikk helt vondt her jeg nå… Håper du får den etterlengtede valpen din og at du finner noen seriøse folk som vil selge valper. Utrolig uprofesjonelt… Ha en fin dag<3

    6. Så trist med valpen 🙁
      Lurte på en ting: Jobber du noe som sykepleier, eller kun som PT og med bloggen?

    7. Hei! Fantastisk blogg og for en inspirasjon du er! Jeg har akkurat kjøpt meg et nytt sted å bo og der har jeg et rom jeg ønsker å bruke til trening, men hva trenger jeg av utstyr? Jeg har ikke råd til stort og fancy, men ønsker å få trent hjemme. Håper du kan hjelpe meg!

    8. Hilde: Du kommer veldig langt med kun noen strikk og noen små sklimatter. Eventuelt en slynge du enkelt fester i dørkarmen. Sjekk ut abilica sin nettside og klikk deg inn på hjemmetrening 🙂

    9. Hei, Maren! Vil bare si at jeg digger bloggen din og at jeg er innom hver dag 🙂 I morgen tenkte jeg å prøve på noe jeg ikke gjør så ofte, nemlig å trene to ganger om dagen. Tenkte å ta en styrkeøkt på morgenen, og så 45 min rolig spinning på kvelden. Dette har jeg ikke gjort så mye før, så lurte på om du har noen tips til hvordan jeg legger dagen opp mest optimalt? Blir det nok med hviletid mellom dersom jeg trener styrkeøkten klokken 8 på morgenen, og sykler kl 19 på kvelden? Og er det noe jeg bør tenke på kostholdsmessig? 🙂 ellers er jeg er i god form tror jeg, hvis det har noe å si. Trener 4-6 ganger i uken til vanlig.
      Takk for eventuelle svar, og for en kjempefin blogg. Ha en fin kveld <3

    10. Andrea: Så spenstig, det er jeg sikker på at du kommer til å mestre helt supert. Avstanden mellom øktene tidsmessig høres bra ut. Pass på at du drikker godt med væske, og får i deg næringsrik mat, godt med proteiner (kylling,fisk, skinke,ost,egg,meieriprodukter osv) , sunt fett (nøtter / avkoado / fet fisk feks ) og viktigst av alt karbohydrater (brød, ris, pasta, lomper, havregryn, frukt, potet/søtpotet, riskaker osv)!! kroppen din trenger energi når du kjører på med dobbel økt. Få inn hvertfall to gode måltid og gjerne et mellommåltid mellom øktene, og fyll på med en stor god kveldsmat etterpå, så skal nok det gå veldig fint 😀 Kroppen sier i fra hvis den har fått for lite næring ift aktivitet, så blir du veldig sulten på kveden så spiser du mer 🙂

      Lykke til og kos deg på treningene <3

    11. Hva slags rase var det?:) Var sikkert en mening med det! Hunden som er ment til å være deres dukker opp snart <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg