Bedre sammen

Endorphins <3 

Jeg liker godt å trene alene, men hver gang jeg er på felles økter så lurer jeg alltid på hvorfor jeg ikke gjør det mye oftere. Det er jo så gøy, og i tillegg får man en helt unik energi av å trene sammen. I dag teamet jeg opp med Elaine og Kristina, og sammen kjørte vi en av Jørgine, kanskje bedre kjent som Funkygine, sine treningsøkter. Jeg gjorde litt om på et par av øvelsene, men inspirasjonen kom altså fra henne. En super gøy økt som virkelig fikk opp pulsen. 

Jeg synes det er så gøy å trene på denne måten, og ingenting er bedre enn å kjenne på litt puls mens man gjør styrkeøvelser. Dagens svettefest av en treningsøkt så altså slik ut, etter et par små endringer: 

  • Overhead squat med vektskiven over hodet 16 rep x 3 sett
  • Utfall bakover med kneløft med vektskiven foran kroppen 8 rep pr ben x 3 sett
  • Strakmark med to vektskiver i hendene 16 rep x 3 sett
  • Burpees med vektskive 8 rep x 3 sett
  • Pushups med sideskifte ( på hver side av vektskiven ) 8 rep x 3 sett
  • Båten med siderotasjoner 16 rep x 3 sett
  • Amerikanske situps med vektskiven i hendene 16 rep x 3 sett

Alle øvelsene gjennomføres med en vektskive. Jeg brukte 10 kg, og det var mer enn tungt nok. På strakmark hadde jeg en 10kg vektskive i hver hånd. På burpees la vi to vektskiver oppå hverandre slik at det var lettere å få tak i den øverste vektskiven når du skal opp å hoppe etter puhsups. Film av øvelsene slik de opprinnelig er, ser dere på Jørgines youtube-kanal HER. Jørgine er en utrolig kul og herlig jente som jeg har hatt gleden av å bli kjent med i 2016.

Resten av dagen går med til kontorjobb og tur ute i frisk luft. Været er så herlig på sørlandet om dagen, og jeg prøver å utnytte det så mye jeg kan. I går hadde jeg med meg kamera på tur, og fikk knipset noen helt nydelige turbilder. Jeg skal dele de bildene med dere senere i dag, for jeg både tror og håper de vil inspirere flere til å ta deg en liten tur ut. 

Jeg håper dere har hatt en fin mandag så langt, og at den nye uken så langt har behandlet dere bra. Ha en finfin dag så lenge, så snakkes vi senere igjen. 

 

Smiiiil Maren 

 

10 kommentarer

Siste innlegg