Jeg er stolt av å være en sofagris

Jeg får ofte høre at jeg er så flink, og da tenker at det er veldig hyggelig å høre, men samtidig tenker jeg også at jeg egentlig ikke liker det ordet. Jeg kan forstå at man på sosiale medier ofte kan fremstå som flink, så da tenkte jeg at jeg skulle dele et par ting med dere: 

  • I dag skulle jeg trene, men gav meg etter 15 minutter. Jeg gadd rett og slett ikke. 
  • I går spiste jeg speltlompe pizza til middag, og etter maten spiste jeg opp hele pakken med lomper med masse smør, nugatti og sukker på. 
  • Hadde lyst på mer søtt – så lagde dobbel porsjon pannekaker og slukte alle sammen, med smør, nugatti og sukker på. 
  • Ofte orker jeg ikke rydde, så jeg bare skyver ting inn i et skap og lukker igjen. Ute av syn ute av sinn
  • Jeg legger meg alt for sent nesten hver kveld, og slumrer sikkert 7-8 ganger før  jeg står opp hver morgen. 
  • Jeg elsker sofalivet, og bruker enormt mye tid på serier og sofakos. 
  • Jeg momser gulost som om det stod om livet, og kjøper ny stor ost hver eneste uke. Jeg har også en boks nugatti i skapet som jeg går å spiser av med skje. 
  • Jeg har aldri forstått de menneskene som kan ta seg en knekk sjokolade og legge bort resten. Jeg spiser hele sjokoladen, alltid, uten unntak. Samme med chips, tar jeg et flak så forsvinner hele posen, 100% sikkert. 
  • Jeg dropper ofte treningsøkter, og faktisk så skal jeg bli flinkere til å dele med dere når det skjer. Jeg tror noen vil bli overrasket. 
  • En annen ting er at jeg løper så og si aldri på tredemølla lenger, selv om jeg kjenner litt på at jeg burde det innimellom. Saken er bare den at jeg synes det er så mye mer behagelig å gå, så da går jeg da. Og det synes jeg faktisk er helt topp. 

Jeg tror dette er helt dønn normalt, og jeg tror veldig mange kjenner seg igjen i flere punkter. Jeg har bare lyst å dele det med dere, for jeg er litt redd mange av de skjønne jentene som skriver til meg at jeg er så fryktelig flink glemmer at de kun ser det jeg faktisk velger å vise. Jeg skal bli flinkere til å vise dere late sofadager, og tomme chipsposer. Jeg har ingen dårlig samvittighet for å være en lat sofagris til tider, det er faktisk noe av det aller aller beste jeg vet.

Så heia hverdagskosen, og heia ærlighet om at ingen er supermennesker, og det er helt okei. Jeg er stolt av å være litt lat, sliten og gretten til tider – det betyr bare at man lever et sammensatt liv som består av både topper og daler, og det er faktisk ganske så fint. Det var i grunn bare det jeg hadde på hjertet i dag. Nå skal jeg straks pakke ferdig, og komme meg ut til flyplassen. Oslo next! 

 

Smiiiil Maren 

 

70 kommentarer
    1. Hei til min favorittblogger!
      Må bare si at det var utrolig herlig å høre, kjenner meg igjen i alle punktene og føler av og til alle får det til uten om meg. Selv etter jeg har oppnådd resultater jeg har jobbet hardt for 🙂
      Tusen takk for at du delte dette. Du er et stor forbilde, fine fine du Maren <3
      Klem!

    2. Hei,
      Jeg har et spm angående pulsklokke jeg hadde håpet du kunne svaret på! Jeg har en polar m400, og trener en del. Mye av treningen er basketball, og da kan jeg ikke hå på meg klokke. Jeg er likevel veldig interessert i å trene med pulsbelte, og å analysere økten etterpå, men er dette mulig når man ikke trener med selve klokken? Vet du eventuelt om noen andre måter det kan gjøres på?
      Ha en fin dag 🙂

    3. Blir glad når du deler dette! Tror desverre det er mange som ikke tenker over at du viser det du vil vise. Ved å dele dette synes jeg du viser at du tenker på og bryr deg om leserne dine! 🙂
      Du må ha en veldig fin dag videre!

    4. TAKK! Dette trengte jeg – kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver her, men siden “flinke” jenter som deg og flere andre sjelden viser det på sosiale medier er det lett å tenke at det ikke er “normalt”. Når det er sagt så ER di veldig flink – og fortjener både søtsaker og sofakos når du måtte ønske det. Takk igjen. Dette hjalp definitivt på samvittigheten å vite at vi er flere 😊

    5. Så utrolig deilig og befriende å lese! Tror det er sunt og viktig for mange å se at hverdagen også til treningsbloggere kan være sånn, også oftere enn man tror! 🙂
      Jeg digger bloggen din og heier på deg!

    6. Takk! sånne innlegg trenger vi! Godt å se at til og med de “superflinke” ikke er perfekte hele tiden 🙂

    7. TAKK!! Du er en av mine største inspirasjonskilder når det kommer til trening og kosthold, i looove you

    8. Åh, dette innlegget ELSKET jeg!! Tusen takk, det trengte jeg virkelig å lese. Jeg kjenner meg altfor godt igjen, og selvom jeg innerst inne vet at jeg ikke er alene om det, er det likevell ubeskrivelig deilig å “høre” noen si det høyt. Man har kun ett liv, hvorfor ikke gumle litt nugatti mens man kan..? Du er en enorm inspirasjon, Maren og jeg ser virkelig opp til deg på så mange flere områder enn bare trening og kosthold. Ønsker deg en fin onsdagskveld videre <3

    9. Takk for dette innnlegget! Det er så altfor lett å tro at alle andre er “perfekte” til enhver tid 🙂 Du er virkelig min favorittblogger! 🙂

    10. Kjempebra innlegg!! Elsker at du deler disse sidene av deg også, jeg mener også at det er helt normalt. Stå på!!

    11. Måtte smile litt når jeg leste punktene, lenge siden jeg har kjent meg så mye igjen i det andre skriver – med unntak av å droppe trening da, der er jeg heldigvis ganske flink. Veldig godt å lese at det finnes noen andre som også spiser enorme mengder søtt og godt, uten å ha dårlig samvittighet for det!

    12. Hei Maren! Elsker bloggen din<3 Du er en utrolig stor inspirasjon! Jeg får alltid masse treningsglede av å lese bloggen din! Digger også at du er så åpen med alle leserene dine og deler når du skeier ut også! Det er veldig motiverene<3<3
      Forresten; hvis du trenger en som kan hjelpe med å ta bilder til bloggen, så er jeg veldig interssert!! (husker at du har snakket om det før)
      Håper på svar<3
      -Hilsen Silje<33

    13. Dette gjorde dagen min Maren! Takk for at du er så ærlig og det er deilig å se at en så supersprek jente som deg faktisk også skeier ut en gang i blant ! Du er råbra!!

    14. Misunner virkelig forbrenninga di. Hvis jeg hadde spist alt detil du sier du spiser hadde jeg vært enorm

    15. Smiiiil 😁
      Nå ble jeg skikkelig glad! Jeg måtte nemlig gå en runde med meg selv da jeg kjøpte Nugatti Zero i dag, fordi jeg ble flau over at jeg hadde Nugatti i kurven! Det var mango, kesam, cottage cheese, klementiner og blåbær i den fra før av. Også ble jeg flau over Nuggatien da. Jeg gikk en ekstra runde i butikken, også fylte jeg opp med en pose smågodt.
      Du er bra!

    16. Jeg digger virkelig dette <3 men det er mye mer grunnlag bak ordene hvis du delte det de dagene det faktisk skjer. Hvis du skjønner?
      Tusen takk for en super inspirerende og ærlig blogg 🙂

    17. Artig at du deler – kjenner meg godt igjen. Får stadig høre at jeg er så flink til å gå toppturer og holde meg aktiv, men ofte jeg kan være dritt lei, spiser akkurat hva jeg ønsker og kan snu opp til en fjelltopp fordi jeg ikke orker allikevel, hehe!

    18. Så utrolig deilig å lese et sånt innlegg! Det er lenge siden jeg har lest et så ærlig innlegg, og det var også noe jeg trengte sårt akkurat nå. Har følt meg elendig den siste tiden da ingenting har gått etter planen og spesielt treningen har ikke vært på plass. Godt at det er mer normalt enn man tenker over, jeg er nok fort en av de som glemmer at bare utvalgte ting legges ut og skrives om blant alle bloggere!
      Så tusen takk Maren!

    19. Fantastisk innlegg! 😀 Senest i dag kjøpte jeg en sjokolade jeg egentlig ikke hadde lyst på, og plutselig var halve borte 😛 Utrolig motiverende og godt å høre at andre har slike dager, vise det uperfekte gjør bloggen din mer ærlig og ekte!

    20. Fint og ærlig innlegg! Godt skrevet. 🙂 Vekk fra perfeksjonisme og “flink pike”. Roe ned er også fullt lov.

    21. Hei, altså, dette e sååå viktig at du dele. JEG ER HELT MED DEG. “failer” utrolig ofte på både trening og matfronten. Er sunn ellers, så det går fint. Man lever en gang. Plis fortsett å del dette.

    22. Hei. Dette har jeg tenkt på sååå mange ganger. Er det bare jeg som kan dytte i meg en hel chipspose når jeg først starter? Eller er jeg den eneste som kan unne meg smågodt midt i uka inni mellom all treningen? Veldig bra innlegg. Jeg trengtes å minnes på at vi alle er slakke innimellom og at du ikke er en superkvinne som heeele tiden spiser sunt og har frukt til snacks på en lørdag. Takk for at du deler med oss ❤

    23. Åh, dette var befriende å høre! Herlig 😀 Tenker at man tar bedre vare på seg selv når man gir seg selv en del rom til å være menneskelig. Bruker man masse energi på selvdisiplin og planlegging har man plutselig ikke så mye energi igjen til å nyte livet og bry seg om andre.

    24. Det var utrolig godt å lese dette innlegget. Tusentakk for at du ikke bare fremstiller deg som perfekt men også viser den siden av deg som mange bloggere ikke tørr å dele. Du er virkelig et bra forbilde og fantastisk!!

    25. Hahaha, smålo litt jeg også av dette innlegget. Digger at du også er et vanlig menneske! Absolutt min favorittblogger, som jeg stadig vekk faktisk kan kjenne meg igjen i <3

    26. Du er deg selv i helhet og det gjør deg til et komplett og ekte menneske. Med andre ord du er perfekt menneske😉👍🏻👏🏻
      En liten ting – du skriver at du foretrekker å gå på møllen for tiden. Har du tips til hvordan lage det til en god treningsøkt? Hadde vært kjekt å få gode tips👍🏻

    27. “..det betyr bare at man lever et sammensatt liv som består av både topper og daler, og det er faktisk ganske så fint”. Så ekte, så sant. Ikke ofte jeg blir rørt av blogginnlegg, men dette traff spikeren på hodet!

    28. HERLIG!
      Altså, det der med sjokoladen, det er jo ikke mulig å bare spise litt! Spise litt for å slukke søtsuget du liksom – hah! Jeg har faktisk mange ganger spist en sjokolade hjemme (HELE) for så å måtte gå på butikken å kjøpe en eller to til!

    29. Dette innlegget tror jeg MANGE trengte å lese. Jeg trengte å lese dette med 100% sikkerhet. Nå skal jeg ta kvelden med ett stort smil isteden for dårlig samvittighet, takket være deg. Takk for at du er ett så flott menneske!! Klem <3

    30. Hei Maren! Vil bare si at jeg har lest bloggen din en stund nå og jeg synes bare du er helt fantastisk! Du er virkelig ett godt forbilde for unge jenter da du klarer å vise en sunn balanse når det gjelder trening og kosthold! Takk for at du er ærlig om dager som de du forteller om her, det er godt å høre at det er flere dette skjer med, og at det skjer de beste! 🙂 bloggen din er til stor inspirasjon!
      Med vennlig hilsen treningslei sykepleierstudent i Elverum 🙂

    31. Så bra at noen er ærlig! Jeg er en sofagris selv og er så glad for det det er flere der ut som er sånn som meg! Jeg klarer aldri å bare ta noen få potetgullflak, det er all or nothing. Takk for du delte dette med oss! <3

    32. Fantastisk innlegg! Kjente meg SÅ igjen på alle punkter!! Godt å se for en som skal stramme opp kroppen av det er mulig å skeie ut litt i ny og ne uten skade! 🙂

    33. Fantastisk! Takk for at du deler dette! Er ofte jeg går på trening, men avslutter økten etter 20 min fordi jeg er sliten, har vondt i hodet etc. Så godt å høre at man ikke er alene om å av og til bare ikke orke trening og sunn mat. Jeg får selv dårlig samvittighet når jeg ikke orker det jeg føler jeg burde har orket, så godt å vite at man ikke er alene! Tusen takk!!

    34. Hei 😊 Du har så mange fine jeans. Jeg liker særlig de fra acne👍🏻😊 hva heter den modellen du bruker? 😊

    35. Julie: Hmm nei det vet jeg faktisk ikke, men det er en basic modell som de har i sikkert 5-6 ulike vask. På retro her i byen er det et helt bord me den jeansen 🙂 Så bare spør etter basic acne jeans, og vis bilde av den i butikken feks? 🙂

    36. Kjempe fint innlegg.
      Det ga meg enda bedre samvittighet og mer motivasjon til å trena det lille eg gjør… 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg