All time favorite

Denne frokosten er det nok mange som kjenner igjen, den er en gjenganger her i huset. I denne skålen er det en miks av mye godt, og ved å spise en slik skål får jeg i meg alt jeg føler jeg trenger i en god frokost. En ting er at den er sunn, og smaker godt, men det beste er nesten at jeg synes den ser så fristende ut. Det at maten ser innbydende og frisk ut er viktig, spesielt når det gjelder frokosten, da mange kanskje ikke er så fristet av mat tidlig på morgenen.

Jeg starter med blåbær i bunn, deretter tilsetter jeg cottage cheese orginal og gresk yoghurt vanilje. Så kutter jeg opp sharon frukt, banan og pære i biter og heller det over. Topper det hele med blåbær og nøtter. Vanligvis bruker jeg mandler, cashew eller valnøtter, men nå var jeg dessverre tom. Nøttene gjør at jeg får en sunn fettkilde i tillegg, og det gjør at denne frokosten inneholder både proteiner fra meieriproduktene, karbohydrater fra frukten og sunt fett fra nøttene. Kaffen er på plass, og det er som alltid kaffe med masse melk og litt vaniljesmak. Mmmm. 

I dag har jeg oppstart med tre nye PTkunder, og det er alltid spennende. Utenom PTkunder går dagen med til pakking og forberedelse til de neste dagene. I morgen reiser jeg nemlig til Oslo for Vixen blog awards og flere møter med ulike samarbeidspartnere.

Jeg gleder meg så til Oslo og alt jeg liker så godt der. Lunsj på LETT, smoothie bowl fra The Juicery, tur i frognerparken og ut på bygdøy, treningsavtaler med spreke venninner, og shopping på butikker vi ikke har her i byen. Jeg hører det har åpnet opp et nytt sted som heter TRIO på skøyen, og ut fra bildene ser dette virkelig ut som et sted jeg kunne tenke meg å teste ut. Noen som har testet? 

 

Smiiil Maren

 

 

8 kommentarer
    1. Nam, det så godt ut!! Har blitt helt frelst av persimon/sharon, og er ganske så lei meg for at sesongen visstnok snart er over, haha 🙁 Her ble det chiapudding med blåbær og litt granola til frokost 🙂

    2. Så heldig du er som ikke blir fort matlei! Jeg klarer ikke tanken på cottage cheese engang, og til og med yoghurt sliter jeg spesielt å få i meg på morgenen pga konsistensen 😳

    3. Hei! Litt urelevant spørsmål hehe men lurer veldig på hvor du har utdannet deg som kostholdsveileder?:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg