En drøm har blitt virkelighet

I samarbeid med Abilica

My very own homegym

Endelig kan jeg vise dere de første bildene fra hjemmegymmet. Det var i slutten av desember jeg endelig fikk bestemt meg for at det eneste riktige å gjøre med mitt andre soverom var å lage et treningsrom. Prosessen startet, og allerede i romjulen stod det en levering fra Abilica på drøye 550kg utenfor bygget mitt. I det øyeblikket angret jeg litt på avgjørelsen min. Med fantastisk god hjelp fikk vi bært alt opp i leiligheten, og utpakking, rigging og montering var i gang. Nå begynner rommet virkelig å ta form og jeg kunne ikke blitt mer fornøyd. 

Det beste av alt er uten tvil tredemøllen, den har jeg blitt ordentlig glad i og bruker masse. Det å ha en tredemølle hjemme sparer meg for enormt mye tid, og gjør at jeg får lurt inn en liten treningsøkt på dager hvor jeg ellers ikke hadde rukket det. Hovedtanken min bak å skaffe meg et lite treningsrom hjemme var å kunne jobbe mer hjemmefra, lage flere treningssaker til dere, og motivere dem som, av ulike grunner, ikke har lyst eller mulighet til å trene på treningssenter. Tredemøllen er en drøm, og den måtte jeg bare ha, men hovedfokuset vil ligge på enkle øvelser med kun en matte og et par vekter, en ball eller strikk. Det skal være enkelt og gjennomførbart – for alle. Jeg har allerede laget et par program, og nå jobber jeg med å få montert opp litt sterkere lys på rommet slik at jeg får tatt gode bilder, og ikke minst gode videoer til dere. 

Jeg synes dette er så kult, og jeg stor-gleder meg til å dele masse masse treningsinspirasjon med dere fremover. Nå er vi i gang folkens! Jeg har allerede laget et program med fokus på mage og kjernemuskulatur, og et med fokus på ben og rumpe. Så da spør jeg dere da, hva ønsker dere? Hva vil dere ha fokus på når det gjelder hjemmetrening?

Jeg elsker dette, det er det gøyeste jeg gjør, så nå må dere virkelig bare komme med ønskene deres, så skal jeg gjøre så godt jeg kan for å innfri. Jeg synes det er utrolig gøy å kunne dele øvelser, fremgangsmåte, forklare teknikk, vise alternativer til øvelsene, tyngre/lettere varianter osv. Så kom med ønsker, jeg er her for dere! 

Ha en super lørdag, og en nydelig helg dere <3 

 

Smiiiil Maren 

 

27 kommentarer
    1. Gratulerer med hjemmegym! Det så kjempefint ut!
      Lurte på en ting når det gjelder tredemøllen. Bråker den veldig når du bruker den? Altså at det dunker i gulvet når man løper liksom? Kan tenke meg at det er et problem hvis du har noen som bor under deg?
      Har så lyst på tredemølle hjemme, men usikker på hvordan det er å ha det i 2.etasje 🙂

    2. Gratulerer med hjemmegym!
      Jeg ønsker inspirasjon på kjernetrening og spensttrenig som kan gjøres hjemme, gjerne med trx eller kettlebells.
      Hilsen Astrid

    3. jeg kunne gjerne ønske en mølleøkt med varighet på ca.30-60 min hvor du går power walk for å få opp pulsen, det er ikke alltid alle dine lesere kan løpe pga. ulike årsaker 🙂
      god helg <3

    4. Så utrolig gøy! Skulle gjerne hatt råd til å kjøpe meg en tredemølle.
      Ønsker gjerne ryggøvelser man kan gjøre hjemme😊

    5. Anonym: Her har jeg flere lure tips, dette skal du få flere innlegg på. Jeg løper faktisk minimalt på mølla selv, går mest i motbakke 🙂 Takk for at du kommer med ønsker 🙂

    6. Astrid: Tusen takk 😀 TRX har jeg ikke, men kan selvfølgelig dele litt øvelser likevel. Så du den kombo mageøvelsen jeg delte for et par dager siden? Den er helt rå 😀

    7. Helene: Ja de koster litt hvis man skal ha en god en, også skal man ha plass til det også. De tar en god del plass. Husk at det finnes mange gode alternativer som ikke er så ekstremt dyre, spare litt hver måned + ønske jeg bidrag til mølle til både bursdag og jul så kommer man langt 😀

    8. Magnus: Så gøy du synes det, tusen takk 😀 Ja det tenkte jeg også veldig på. Det er derfor jeg har valgt en bred stor mølle, med store brede ben som fordeler vekten og gjør at den bråker minimalt. man får igjen for å legge litt ekstra penger i en stabil og god mølle.

    9. Så gøy gratulerer! Gleder meg selvfølgelig til å følge med på hjemmetrening og få mange gode tips. Kanskje få inn gode rumpe og mage øvelser og gjerne noen der du får opp puls, kanskje som supersett. Egentlig overkropp også, så alt i grunn da!
      Men synes du ikke det er litt kjedelig å løpe og se rett inn i en vegg? Jeg løper alltid på mølle der jeg kan se ut, ellers blir jeg helt kokkoi hodet. Men kanskje bare hva man er vant til!
      Lag deg en koselig lørdag. Anja

    10. Anja: Ønsker skrevet ned, tusen takk 🙂 Som skrevet under her så går jeg mest i motbakke, og da går jeg å ser på diverse sosiale medier, nettaviser, blogger osv, eller ser på serie og da går det helt fint 🙂

    11. Glad på dine veger, men fyyyy så misunnelig og! Får spare opp til mitt eget treningsrom når jeg flytter ut fra nå av 🙂 God helg <3

    12. Hei. Jeg er også heldig som har mølle og slynger osv hjemmme . Desverre lite brukt 🙈 .. Jeg har en sykdom som gir meg dårlig balanse og som desverre er progresserende.. altså rullestol here i come , forhåpentligvis om mange år 👊 . jeg vil gjerne få tips om balansetrening samt core da det er dette jeg egentlig burde trent så å si daglig 💖

    13. Kjempestilig!! ser veldig bra ut 😍 Kunne gjerne tenkt meg et program med kettlebells. Var på crossfit trening med kettlebells med håndballaget mitt tidligere, men holder ikke på med det lengere, og husker ikke så mange gode øvelser. Men hadde vært fint med et program med det, for kettlebells er så utrolig bra trening!
      Ha en flott søndag videre!! Og håper du får en fin uke.

    14. Min kjære ønsker seg et treningsrom når vi finner større sted å bo , men ca hvor mange kvadrat trenger en til et treningsrom med tredemølle og litt annet utstyr ?

    15. Trener også hjemme nå. Med barn, jobb, tidsklemma og alt har jeg funnet ut at det er det aller letteste og beste!
      Bruker doyogawithme.com men skulle GJERNE hatt et effektivt styrkeprogram for mage/rumpe/lår også. Gjerne på en halvtime… 😉
      Du er god, og takk for all inspo!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg