En sunn og fargerik jentekveld

Eat the rainbow

I går var jeg på besøk hos en venninne og fikk servert et fargefest av et måltid. Salat med masse gode råvarer og cillimarinert kylling, etterfulgt av et snackbord som innehold enormt mye spennende. Dette er slike ting jeg ikke har hjemme, og sjeldent bruker, og da er det så gøy å få det servert. Vi lagde oss skåler med cottage cheese, kefir, gojibær, valnøtter, cashewnøtter, kakaonibs, ulike typer frø med honning og kanel som topping. Vi hadde også frisk frukt, og proteinbarer- Sånn er det å være på besøk hos en treningsjente, og jeg synes det var helt topp. 

Jeg synes denne typen snacks var utrolig godt, og jeg kal uten tvil begynne å bruke flere av disse tingene i min egen frokostskål. Vanligvis har jeg bare frukt, bær, meieriprodukter og nøtter, men det finnes jo så mye mer spennende man kan bruke. Spesielt gojibær og kakaonibs liker jeg godt. Er noen av dere som bruker dette i kostholdet deres? 

Jeg hadde bare lyst å titte innom for å ønske dere en fin lørdag og en god helg. Jeg er straks på vei ut døren for en liten treningsøkt, senere venter lunsj i sentrum med en venninne, etterfulgt av litt jobb. 

Har dere noen hyggelige planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren 

 

13 kommentarer
    1. “Vi hadde også frisk frukt, og proteinbarer- Sånn er det å være på besøk hos en treningsjente” – her syns jeg du er litt generaliserende. Er det å spise frisk frukt, og spesielt proteinbarer ensbetydende med å være en treningsjente? Håper du tar dette som kontruktiv kritikk, for er det jeg vil frem med her. Altså at du er litt forsiktig med hvordan du uttrykker deg om slike ting på bloggen.

    2. Elise: Heheheh nå måtte jeg le. Det er utrolig hva man kan henge seg opp i. Dette var da utelukkende positivt ment. Hjelpes! For all del alle kan ha protein barer liggende, skal rette på dette i innlegget med det samme – vil jo nødig trøkke noen på tærne <3

    3. Tolker det kanskje mer sånn at “alle treningsjenter” serverer frisk frukt og proteinbarer, for det er i alle fall ikke tilfelle for meg, he he. Spiser gjerne frukt og proteinbarer men har jeg besøk så er det sjeldent proteinbarer blir servert altså, men for all del er man 2 treningsjenter som henger sammen så bør det være lov altså 🙂 Men nei jeg hadde ikke blitt opprørt uansett om du lot den setningen stå på bloggen din!

    4. Inspirerende innlegg og flotte bilder. Jeg må le litt av første kommentar, men ALT i verden kan misforstås hvis man vil.

    5. Hei Maren! Jeg har et spørsmål som ikke er relatert til innlegget i det hele tatt, men som jeg håper du kan svare på 😉
      Har du noen erfaringer med treningstightser fra h&m? I så fall, hva synes du? Merkes det godt at kvaliteten er dårligere enn dyrere tightser fra typiske sportsmerker?
      Ellers må jeg bare si at jeg synes du gjør en flott jobb med bloggen! Er alltid fint å klikke seg inn her og lese, få påfyll av godt humør og inspirasjon. Stå på videre 😀

    6. Det er jo veldig sunt,men inneholder store mengder kalorier…. Er dette noe du aldri henger deg opp i?

    7. camilla: Nei det tenker jeg sjeldent på. Jeg har jo en aktiv livsstil og går ikke opp i vekt, så da koser jeg meg med sunn og god mat uten å tenke noe særlig over kaloriinnhold :):)

    8. Victoria Larsen: Ja ikke sant 😀 det er super godt. jeg er selv ikke vant til så mye av dette gojibær, frø og kakaonibs osv, på mine jentekvelder er det mer frukt, grønnsaker og dipp, nøttemix, mørk sjokolade osv, så veldig gøy med litt nytt 😀 Veldig svak for proteinbarer, og spesielt questbarer da. Det tror jeg alle som leser denne bloggen har fått med seg. hehe.

    9. Jeg har planer om en lang skogstur i morgen – i dag er det kafébesøk og tengjøring
      Flotte ig inspirerende bilder

    10. Skulle ønske det var slike skåler som oftere stod på bordet når jeg er på venninnebesøk, om det er hos “treningsjenter” eller ikke, for det er jo så godt – og Sundt i tillegg – heldige du som har sånne venninner

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg