Sunne rundstykker med kun 3 ingredienser

Homemade healthy rolls 

Jeg har laget sunne rundstykker flere ganger, og delt oppskriften med dere. Vanligvis kaller jeg disse for Cottage cheese rundstykker, fordi det er en av hovedingrediensene. For et par dager siden hadde jeg så lyst på rundstykker, men var tom for cottage cheese. Etter en liten runde i kjøleskapet ble ingrediensene til rundstykkene følgende: 

  • 100g havregryn 
  • 2 hele Egg
  • 2 ss mager kesam 

Vanligvis bruker jeg stavmikser på røren slik at den blir jevn og fin. Nå har jeg lånt bort stavmikseren min og derfor ble rundstykkene ikke like pene. Det positive med det er at jeg fant ut at rundstykkene kan lages enda enklere, fordi de smaker helst himmelsk selv om formen blir litt merkelig. Et par minutter med stavmikseren spart gjør at disse rundstykkene faktisk kan lages på under 20 minutter.

Slik gjør du: 

  • Alle ingrediensene i en bolle, og rør godt. Tilsett gjerne litt krydder, jeg brukte kun litt havsalt. 
  • Bruk en skje til å fordele i små klatter på et bakepapir på en stekeplate.
  • Inn i ovnen på 200 grader i 15-20 min. 

Voalá! Så enkelt har du super sunne, proteinrike og smakfulle rundstykker. Sleng på det du ønsker av pålegg. Min favoritt er smør som smelter og gulost. Mmm. Rundstykkene holder seg kjempe fint i kjøleskap, og kan med fordel lages kvelden før og nytes til frokost eller lunsj dagen etter. 

 

Smiiiil Maren 

 

13 kommentarer
    1. Ser kjempe gode ut, må prøve de en dag! 😀
      Eg har et spørsmål angående pulsklokken din. Eg tenker å kjøpe meg den selv, men lurer på om den måler distanse når du løper inne på tredemøllen? Eller må en ha en sånn fotsensor for at dette skal gå?
      Stor klem Marte <3

    2. Marte: Nei den måler ikke på mølla – men da har du jo mølla som forteller deg distansen , så det er jo ikke nødvendig :):) Stor klem tilbake <3

    3. De må jeg prøve meg på! Så deilig med så få ingredienser!
      Hvor mange rundstykker får du med den oppskriften?

    4. Så digg med en enkel oppskrift som også er billig å lage 😀 Skal definitivt teste den ut <3
      Å jeg er så enig at ingenting smaker bedre på en smeltet smør og ost på 🙂

    5. Så fryktelig gode ut!! 😀 hvordan er disse å lage å ha i fryseren? også bare tine i ovn eller micro? Og har du ikke bakepulver i?
      Anita 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg