Ny favoritt på tredemølla

Sponset behandling

Hei hvor det går, i dag ringte klokken 06.00 men likevel har jeg ikke rukket å sette meg ned for å oppdatere dere før nå. Det har blitt litt mer hektisk enn planlagt for min del i disse førjulstider, og det er rett og slett fordi jeg glemte å planlegge. Jeg tenkte i slutten av november at i år skulle jeg ha god tid, pynte masse til jul, kose meg med å vandre rundt i julegatene, og kjøpe julegaver mens jeg idyllisk og harmonisk drakk en stor kopp kakao. Vel – slik det ble det ikke. I dag er det 21 desember, og jeg har enda tre små julegaver igjen. Litt stress ble det, men jeg klarer i det minste å kose meg mens jeg holder på. Jeg har brukt god tid på julelister med gaver til mine kjære, og jeg gleder meg så enormt mye til å gi dem at det kribler i hele meg. 

Dagen i dag har altså gått med til julehandel, og litt hverdagsluksus. Jeg har vært innom Anita på Auds Hudpleie Slottet, og nå skal jeg straks innom Torunn på Neglesalongen for en liten fiks på neglene før julaften. Jeg har gått til Anita i snart 4 år, og til Torunn i over ett år. To fantastiske damer som jeg storkoser meg sammen med. Jeg er ikke spesielt jålete av meg, men en frisk fin hud, og velstelte negler synes jeg er viktig. Før jeg startet på julehandelen i dag så var jeg en tur innom Solsiden for en treningsøkt, og den skal jeg selvfølgelig dele med dere. 

I dag ble det en litt ny type kondisjonstrening, nemlig 10 minutters intervaller. Det betyr rett og slett at jeg deler opp i lange intervaller på 10 minutter hvor jeg veksler på å gå og løpe. Det er så deilig, for det er faktisk ikke så fryktelig vanskelig å motivere seg for å løpe i kun 10 minutter. Spesielt ikke når man vet at det venter 10 minutter med gange etterpå. Det fine er at pulsen holder seg oppe og svetten siler selv om jeg går, for så lenge man jobber i motbakke så er det super effektivt å gå. 

Slik ser økten ut: 

  • 10 minutter gå i motbakke. 6,2 km/t og 7% motbakke
  • 10 minutter jogg. 9,5 km/t og 1% motbakke 
  • 10 minutter gå i motbakke 
  • 10 minutter jogg
  • 5 minutter nedtrapping med gange på 5-6 km/t og 1-2% motbakke

Vips har du en 45 minutters kondisjonsøkt som hvertfall jeg og de jeg kjørte økten sammen med følte var utrolig god og effektiv. Aldri har 45 minutter gått så raskt. Det kan selvfølgelig være på grunn av selskapet, men uansett er dette en kjempe fin måte å legge opp en økt på tredemøllen. Test den veldig gjerne ut en dag du ikke helt vet hva du skal gjøre, og har lyst på en god svetteøkt på mølla.

Jeg har forresten en helt rå juleutfordring til dere, det er et program jeg har satt sammen spesielt for julen og i går testet jeg den sammen med to spreke karer. Det ble en brutal og ufattelig effektiv økt, og jeg storgleder meg til å dele den. Økten er klar, men jeg må få tatt bilder av øvelsene. Den kommer så fort som overhode mulig. Det er bare å glede seg ( eller grue seg, hihi ) 

Nå skal jeg løpe videre her, og få unna siste rest på listen min slik at de neste tre dagene kan bli rolige, avslappende og fylt med julehygge. Ha en herlig onsdag dere. 

 

Smiiiiil Maren 

 

2 kommentarer
    1. Kos deg med siste jule innspurt og alt som kommer!!! Så bra kortet kom fram <3
      og gleder meg til julen selv. Og etter å ha ligget med influensa altfor lenge og nå en slapp kropp som prøver å komme seg, så gleder jeg meg til juleutfordring. Innimellom all kosen så synes jeg det er koselig å kose meg med trening. Det får meg til å føle meg vel, og det er digg. Bare kroppen kommer deg her nå. ..Men det er bare en influensa og går over!!
      Anna

    2. Om man bør kutte jogging, cardio og intervaller helt ut dersom man ønsker fokus på en godt trent og stor rumpe?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg