Oppskrift: sunn Bounty

Healthy Bounty bars

Nå har jeg delt både julekaker, fløtekarameller og hjemmelagde drops med dere. Tre deilige oppskrifter, men nå er det på tide å lure inn et litt sunnere alternativ igjen. I dag får dere servert sunn Bounty sjokolade her på bloggen, og disse er virkelig en smaksopplevelse. Jeg hadde problemer med å begrense meg på smugspisingen når vi lagde disse. De er så gode, og jeg må uten tvil lage nye nå like før jul skal det være noe sjans for at noen andre også skal gå lov å smake på dem. Oppskriften er enkel, og det tar ikke lang tid å lage. Det passer perfekt i en hektisk førjulstid.  

Ingredienser:

  • 1 boks kokosmelk
  • 150-200 gram kokosmasse
  • 3 ss sukrin
  • 200g 70 % sjokolade eller sukrin/stevia sjokolade

Slik gjør du: 

Vi brukte vanlig fullfett kokosmelk. Pass på at den står kaldt før du starter, du skal nemlig kun bruke det faste kokosfettet fra melken. Varm dette med sukrin i en stekepanne på lav varme. Så blander du inn kokosmassen. Deretter legger du massen på en stor tallerken, eller et fat. Jevn massen utover, og sørg for at det er litt høyde på massen, eller blir Boutyene dine veldig tynne og lave. Sett i frysen, og la massen bli stiv. Smelt så sjokolade, og ha det klart. Når kokosmassen har stivnet deler du den i passe store biter. Enten kan du dyppe bitene i sjokolade, eller du kan legge et sjokoladelokk på toppen slik vi gjorde. Vi hadde litt lite sjokolade, og dermed ble dette vår løsning. Neste runde tenker jeg at jeg vil dyppe hele kokosbiten i sjokoladen og dekke hele. Legg bitene på et fat dekket med bakepapir og ha dem i kjøleskapet i noen minutter til sjokoladen stivner.

Dette er overhode ikke de peneste Bounty sjokoladene jeg har sett, men jeg garanterer dere at de smaker helt himmelsk. Dette var første gang jeg prøvde meg på Bounty, så visuelt sett er det forbedringspotensiale. Neste runde skal som sagt hele biten dyppes i sjokolade, men denne gangen ble det slik. Når jeg smaker på dem så glemmer jeg utseende, for de er virkelig bare super gode.

Bounty er et herlig sunt alternativ i all julekosen, og jeg håper flere av dere har lyst å prøve dere på disse. Ha en nydelig tirsdag dere, tenk – nå er det bare fire små dager til julaften. Jeg gleder meg så enormt. Jeg skal innrømme at jeg faktisk har hele fem julegaver igjen, så i dag må jeg ut å fikse siste rest slik at de sisten dagene før jul bare kan nytes med lave skuldre. 

Hvordan står det til med dere mine venner? Er alle julegaver på plass, julebaksten i boks og alt under kontroll, eller er det flere som meg, som ikke er helt i mål enda? 

 

Smiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Hei Maren 🙂 Når kommer videobloggen ut? Trodde den skulle komme i går siden du la ut på snapchat. Er så spent jeg! 🙂 Har forresten noen serietips til deg, vet jo du elsker serier. Secret and lies, snikskytter og the frequency. Mener alle tre er på netflix 🙂 Klem!

    2. kristin: Den kommer 22 og handler om et viktig tema <3 Åå så flott, tusen takk. Men snikskytter er vel en film? The sniper er original tittel tror jeg? Rå bra film :):)

    3. Nei, det er en helt ny serie på netflix. Skjønner du forveksler den med American sniper, men det er altså ikke den 🙂 Fantastisk bra serie. Kommer ny episode hver uke, ligger vel en 6-7 stk ute nå. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg