Treningsmotivasjon går i bølger

Out and about

God lørdagsmorgen. I dag har jeg sovet lenge, og hatt en rolig avslappende morgen. Nå er vi straks på vei ut døren for en liten bytur. Jeg skulle nemlig henge opp julelys rundt hele verandaen min i går. Jeg styret noe voldsomt for å få dem opp, og når jeg endelig satt i kontakten så lyste under halvparten av lysene. Note to self, julelys holder maks to sesonger. Så i dag skal det handles inn nye lys, og litt ny julepynt. Det er virkelig ikke spesielt julete i leiligheten, og med kun 14 dager igjen til jul så kjenner jeg at det virkelig må tas tak i. 

Senere venter en treningsøkt og litt jobb før det er julebord igjen i kveld. Husket jeg forresten å fortelle dere at jeg endelig har kommet meg tilbake i styrkerommet? Jeg fikk inn en super økt på onsdag, og det var så utrolig godt å endelig få inn litt vektløfting igjen. Motivasjon går i bølger, det vet vi alle, og jeg kommer liksom ikke helt ut av motivasjons-dumpen når det gjelder styrketrening. Derfor var det gledelig at jeg fikk inn en god økt på onsdag, også satser jeg på enda en god økt i dag. Turene ute i skogen, og løpeturene på mølla går fremdeles knirkefritt, så det er jo absolutt en positiv ting å ta med seg inn i total vurderingen av treningsmotivasjonen. 

Treningsøkten min så slik ut: 

  • Dype knebøy – lette vekter, fokus teknikk og kontakt. 40-50 kg, 8×4 
  • Nedtrekk, bredt grep. 8×4
  • Sittende roing, smalt grep. 8×3
  • Lårcurl og leg.extention i supersett. 10×4
  • Skulderpress med manualer. 10×3
  • Sidehev 10×3
  • Hjulet (mageøvelse) 10×3

En god fullkropps styrkeøkt som kjentes godt dagen etterpå. Jeg tenker at jeg prøver meg på noe av det samme i dag, men i dag vil jeg bytte litt rundt og få med strak markløft, og benkpress. Jeg tenker også å bytte litt på ryggøvelsene, og få inn pullups/chins. 

Er det flere som tenker seg en lørdagsøkt i dag? Hva står på din treningsplan? 

 

Smiiiiil Maren 

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg