Slik lager du Questbarer selv

Cookies & cream questbar 

Alle som leser denne bloggen vet at jeg elsker Questbarer, og da er det jo helt genialt at man veldig enkelt kan lage dem selv. Jeg delte denne oppskriften med dere i fjor, men en godsak som dette kan ikke deles for ofte. Jeg har også byttet ut proteinpulveret mitt, i denne varianten bruker jeg proteinpulver fra Questnutrition. Det betyr at barene virkelig smaker som Questbarer. Oppskriften er komisk enkel, og du kan enkelt variere smakene, kun ved å bytte mellom ulike  typer proteinpulver. 

Oppskrift på én Questbar: 

  • 30g proteinpulver. 
  • 50g fibersirup
  • 10g mandelmel

Bland alle ingrediensene sammen, og form til en bar. Sett barene kjølig. Ha litt vann i røren hvis den blir alt for tørr, men røren skal være helt klissete for at baren skal stivne i kjøleskap. Du kan selvfølgelig lage barene med sjokoladebiter eller annet i. Mitt tips er å knekke sukrin/stevia sjokolade (eller en mørk sjokolade) i små biter, og bland inn i deigen. Jeg lager dem oftest uten sjokoladebiter. Proteinpulveret jeg bruker heter Coockies & cream og i det pulveret er det allerede små sjokolade/kjeks biter. 

Så enkelt er det altså å lage dine helt egne Questbarer. Test deg litt frem med ulike smaker på proteinpulver, og gjerne med ulike sjokoladebiter, kjeks eller tørkede bær i de ulike barene. Her er det kun fantasien som setter grenser, og du kan lage din helt egen favorittbar. 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Nam, skal prøve dette ut. Selvom jeg SUGER på baking :/ ser nå at du bor i Kristiansand.. det er ikke så rart. Da jeg så på bildene dine, så tenkte jeg: det er noe med ho, har sett henne før.. Flott blogg, det skal du ha. Masse klemmer <3

    2. Hei Maren!
      Jeg forsøkte å lage dette i går, men en pepperkake som jeg knuste i deigen og det ble så godt!! Jeg hadde ikke helt troen på at det skulle bli suksess, så jeg var helt i himmelen når det smakte godt. Takk for en kjempelur idé!
      Jeg har fulgt bloggen din i mange år, og føler jo omtrent at jeg kjenner deg. Jeg må bare gi deg mye ros for det er alltid fint å titte innom, og jeg blir glad hver eneste gang det er en oppdatering. Du inspirerer, og du får meg til å ha “roen” med at det er lov å kose seg innimellom og å ta livet helt med ro.
      Du ser forresten helt fantastisk ut om dagen. Det gjør du jo alltid, men du stråler virkelig.
      Nyt helgen! 🙂
      Hilsen Renate

    3. Renate: Denne kommentaren var det første jeg leste når jeg våknet, og du gjorde virkelig hele dagen min nå skjønne deg. Så snill du er, og så god du er som tar deg tid til å sette deg ned og skrive dette, i stede for å bare tenke det for deg selv. Tusen tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg