Før & etter bilder av leiligheten

Dere har vært enormt tålmodige med leiligheten, og nå er tiden ENDELIG inne for å vise dere forandringen her. Jeg synes selv den er ganske så dramatisk – på en utelukkende positiv måte. Se forskjellen på gulvene, vinduene og ikke minst den store matt sorte veggen som skiller stue og kjøkken. Det har vært en lang prosess, og jeg var til tider livredd for at jeg hadde valgt feil. Det er ganske skummelt å endre såpass mye på leiligheten, og spesielt den sorte veggen var jeg fryktelig usikker på. Nå er jeg endelig i mål, og jeg er utrolig fornøyd. Det er så utrolig behagelig å være her, og jeg storkoser meg med å gå rundt å rydde, flytte på ting og finne ut av hvordan jeg vil ha det. 

Jeg har forsøkt å legge opp innlegget slik at dere ser en del av leiligheten før oppussing, og bildet etterpå viser samme omårdet etter. Til slutt har jeg lagt ved et lite bildedryss av diverse interiør i leiligheten. 

Jeg hadde aldri i verden fått dette til uten Richard Ribe. Han kom inn som et frisk pust og endret totalt på alt. Min plan var at alt bare skulle males hvitt, men heldigvis så valgte jeg å høre på mannen som virkelig kan faget sitt. Han kom med noen helt nye ideer, og aldri om jeg hadde turt endre på så mye uten han. Gulvet er slipt ned og oljet lyst i tre omganger, vinduskarmene er malt sorte, gardiner er hengt opp helt fra taket, og veggen mellom kjøkken og stue er malt i matt sort. Lamper er hengt opp, interiør er byttet ut og straks er bildene på plass på veggen. Jeg er så takknemlig for å kjenne så dyktige mennesker. Richard har sin egen interiørbutikk her i Kristiansand sammen med sin kone Camilla. Den butikken er et skattekammer, og jeg har skrevet hele ønskelisten min til jul full av ting fra dem. Sjekk dem gjerne ut på instagram under navnet @atelierribe – inspirasjon på høyt nivå. 

Jeg legger ved litt detaljer fra leiligheten til slutt, små glimt av noen av mine favoritter. Jeg synes bøkene er utrolig fine, de spesielle lampene, og de unike pyntetingene. Jeg synes også det lille juletreet mitt er så søtt, og gleder meg veldig til å virkelig begynne å pynte til jul senere i dag. Det er jo første søndag i advent, så i dag skal lys tennes og julepynten frem. 

Nå er jeg helt sykt spent på å høre hva dere synes. Det er nesten sånn at jeg gruer meg litt. Hehe. Dere har spurt så mye om leiligheten, og nå er den endelig ute. Jeg har vært så spent på hva dere synes, og jeg håper virkelig dere liker det.

 

Smiiil Maren 

 

58 kommentarer
    1. For en forandring!! Wow, ble utrolig fint! Vi gjorde det samme med vår eike parkett NPR vi kjøpte leiligheten i sommer og har fått så mange positive tilbakemld. 🙂

    2. Så utrolig lekkert! Bra jobbet. Lekkert gulv og sofa. Det var virkelig en forandring, en bra forandring. Den føles liksom litt mer personlig og unik. Og så tenker jeg at den er et kjempe godt utgangspunkt når man skal pynte til jul. Skikkelig kul og fin stil. Det er så fint når man har en leilighet der bøker kan være en del av interiør og samtidig gjøre så mye. Og så kan jeg tenke meg at blomster på bordet er utrolig flott. Nei, der kunne jeg tenkt meg å bo! Bra jobb. Kos deg!!!!

    3. Utrolig kul stil i leiligheten, flott at du hadde muligheten til å gjennomføre dette, og nervene til det 🙂 Jeg kjenner noen som renoverte hele leiligheten sin, de fikk flere sider i Bonytt. Det er så kult med en litt annerledes og sofistikert stil, men som samtidig reflekterer deg og det du liker 🙂 Utrolig bra gjennomført!

    4. Så utrolig fint det ble!! 😍 Love it!! Vi vurderer å slipe ned eike parketten vår selv. Hvilken olje brukte du? Mye jobb? Kjempe bra jobba med den “nye” leiligheten! 😍👏👍

    5. Så utrolig vakkert det ble! Tenker du stortrives der nå, for det ble utrolig fint! Spenstig av deg å forandre så mye😁 Håper du får en fin dag videre!

    6. Rålekkert!!!! 🙂 Det tydeligere skille mellom kjøkken og stue passet veldig godt. Nyt forandringen 🙂

    7. Helt utrolig fint ble det Maren! Elsker alle detaljer, den sorte veggen og interiøret! Mulig jeg stjeler litt inspirasjon fra deg :)) <3

    8. Hadde egentlig bare planer om å titte og fortsette med eksamenslesing. Men dette fortjener den kommentar hahah! fyyyflate så fint det ble til slutt! Jeg elsker det!

    9. Det blei veldig fint😀! Spesielt gulvet som vi har vurdert å slipe ned og olje lysere/gråere.. Lurer au på hva fargen heter! Veldig stilig med gardinene som au går heilt opp! Vågalt og veldig kult med den svarte veggen😀👍

    10. Så fint 🙂 Har akkurat kjøpt meg leilighet selv, men den er dessverre ikke bygget enda, så driver å leter etter inspirasjon, og her var det jo utrolig mye fint! Allerede lagret noen av bildene på Pinterest 😀
      Og som vi sier i Bergen: SLITAN 🙂

    11. Synes resultatet var veldig fint. Likte kontrasten mellom hvite vegger, svarte lister og lyst gulv.
      Kjøkken og stue ble nå mer adskilt med den sorte fargen. Stuen ser nå ut som et bildet tatt rett ut fra en møbelkatalog 🙂 Hvor stor er leiligheten din?
      Ha en fin søndag 🙂

    12. Å så gøy å se – dette ble utrolig fint. Det ble et helt nytt inntrykk. Gratulerer masse. Du har vært så dyktig i valgene dine

    13. Dette var veldig fint – litt stramt preg, men likevel intimt og hyggelig. Jeg likte veldig godt at gardinene går helt fra tak til gulv – litt sånn eksklusivt hotellpreg.

    14. Hei Maren 😊
      Jeg må si at dette var heilt utrolig lekkert!! TAKK for at du er en av di som ser det vanvittig fine i svart kjøkken😍 Gratulerer med ett nydelig resultat! Len deg tilbake å NYT! Kan ikkje haste med gode resultat! Det lønner seg alltid til slutt! Nydelig!

    15. Kristin: Alt har kostet, maling, tape, maleutstyr, stoff til gardiner ( som mamma har sydd ) , alt interiør, jobben gulvsliper har gjort koster en haug. Dette er ikke sponset 🙂 Det er ikke slik at alt bloggere gjør er sponset – og som sagt er det spons, så må dette oppgis tydelig øverst i innlegget. Richard har gjort en helt enorm jobb her ift å komme med alle ideer og det ville jeg gi ros for, fordi jeg er super fornøyd 🙂 men all jobben har jeg, min kjære og min familie stått for. Og alt er betalt av egen lomme 🙂

    16. Å så fint! Virkelig! Helt i min smak dette. “rene” overflater, åpent landskap, enkle kontraster. Misunner deg veldig! 🙂 aller best likte jeg faktisk endringen meg gulvet! Hvordan har du fått til det? Mer enn “bare” maling?

    17. Utrolig fint det har blitt 🙂 Jeg er som mange andre veldig nysgjerrig på gulvet, og jobben du har gjort med det. Håper du har mulighet til å skrive litt mer om det. Hvordan gikk du frem? Hva kostet det? Jeg har lignende gulv som du hadde og har lenge tenkt på å gjøre noe av det samme, men aaaner ikke hvordan jeg skal gripe fatt i det

    18. Mette: Jeg gjorde ikke dette selv, jeg flyttet ut og fikk inn en profesjonell gulvsliper til å ta den jobben. Han slipte gulvet, og oljet det hvitt i to eller tre omganger 🙂 Dette tok ca 3 dager. Super fornøyd med resultatet. Alle gulv er ulike, så jeg ville kontaktet en gulvsliper der du bor og fått han/hun til å komme på en befaring, pris kommer ann på antall kvm som skal slipes, type gulv osv ift hvor mye jobb / timer det blir 🙂

    19. W-o-w! Det ble helt nydelig! Drømmeleiligheten <3 Jeg forstår godt at du er fornøyd. Dette er rett og slett noe av det fineste jeg har sett 😀 Elsker gulvet og de forskjellige kontrastene. Mange unike, spesielle og fine detaljer. Åh!

    20. Veldig lekkert!
      Bare en idé, men det hadde vært utrolig fint om du hang tv-en på den svarte veggen (øvre) og fin kommode/skjenk under 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg