Hver dag skulle startet slik

Morning bliss 

I dag har jeg bare lyst å titte innom og dele litt morgen bliss. Her er det en rolig og avslappende morgen med te og frokost. Jeg har ikke første kunde før kl 11 i dag, og det gir tid til litt ekstra kos på morgenen. Jeg har ønsket med denne tekannen lenge, og koser meg så med den. Jeg synes den er så lekker, og ikke minst praktisk fordi den holder seg varm i en liten evighet på grunn av det lille telyset under. Jeg har kjøpt både tekanne, te og glassene på Atelier Ribe her i Kristiansand. 

Jeg prøver å drikke litt mindre kaffe om dagen og litt mer te. Favoritten er en mango og aprikos te. En ting er at en smaker godt, men den fyller hele leiligheten med en helt nydelig lukt. Te altså, det skal jeg virkelig bli flinkere til å kose meg med. Kom gjerne med tips til en god te som du liker. Jeg er litt ny i denne te-verden, så alle tips er hjertelig velkomne. 

I dag har jeg bare én kunde på planen, og etterpå skal jeg møte min skjønne mamma og lille nevø for en trilletur i sentrum. Kakao i hånda og julepynt shopping står på planen. Jeg har funnet det søteste lille juletreet som jeg tror vil passe perfekt inn her i leiligheten. Det er jo faktisk første søndag i advent denne helgen, og da passer det perfekt å hente hjem et lite juletre i dag. Er dere ikke enige?

Resten av helgen blir rolig og sosial, med litt småting planlagt, men også mye tid til å bare få unna jobb, rydde, organisere og strukturere, slik at neste uke starter på best mulig måte.  På søndag tennes den store julegrana i sentrum av Kristiansand, og det skal jeg virkelig få med meg. 

Har dere noen hyggelige planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Så enig, jeg prøver også å bli flinkere til å drikke mindre kaffe og litt mer te istedetfor. Harnyes andre son (litt usikker på skrivemåten) har mange helt sykt gode te. Litt dyre i prisen, men veier opp for god smak og kvalitet. Selger de på ulike butikker og på nettet.
      Endelig fredag. Jeg skal spille fotball cup i morgen, så blir en avslappende kveld etter jobb. Handle inn litt blomster og god mat til Helgen og cupen og rydde litt så det blir klart for julepynt på søndag.

    2. Ååh, den te-kannen er jo rett og slett bare helt nydelig! Ikke værst å kunne bruke ei te-kanne som interiør, si 😀
      Jeg tenkte og prøve å komme meg til torget på julegrantenning selv, noe jeg virkelig håper jeg får til!
      Ellers skal jeg i bursdag ikveld og feire min beste venninne, og på julemarked på Søgne Gamle prestegård imorgen! Dit burde du virkelig ta turen iløpet av helgen, om du får tid. Helt utrolig koselig opplegg med masse julestemning <3 Ha en nydelig helg, og kos deg masse!

    3. Hei Maren!
      Jeg droppet kaffe helt og byttet med te nå i slutten av sommere. Var 1-2 harde uker før jeg begynte å kjenne fordelene. MYE mindre stress, mer søvn, mindre rastløs og mere ro i sjelen. Likevel masser av energi. Jeg sier ikke at du burde kutte kaffe helt, det er det jo ikke alle som ønsker, men kutte såpass ned at du ikke er avhenging men heller koser deg med det iblant. Det er maange som er avhengig av kaffe idag, jeg var det selv, men føler meg så utrolig mye bedre nå som jeg kun drikker te.
      Over til spørsmålet ditt: jeg elsker Yogi sine teer (kjøpes blant annet på helsekosten), og særlig smakene “Rooibos rød te”, “Green Energy” og “Hot Choco(?)”. Ellers har pukka en del gode med et hint av lakris 🙂

    4. Du burde absolutt prøve Chai-te nå i vinterstidene! Det er en te med smak av blant annet kanel, den er SÅ god.

    5. Hei!
      Drikker masse te, må ha mine tre kopper hver dag. Kan anbefale Søstrene Grene sin løsvektte – billig og mange gode smaker! Liker spesielt godt Kvedeteen og Kineisk vårte, de to klarer jeg meg ikke uten. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg