Jeg liker at hele kroppen utfordres

Upper body workout 

Med litt mer løping på programmet må det jobbes litt ekstra for å opprettholde muskelmassen i overkroppen. Armene mine trenger å utfordres litt, jeg er ikke akkurat kjent for mine svulmende biceps kan du si. Nå er det overhode ikke noe mål heller, men jeg liker at hele kroppen blir stimulert og utfordret på trening. I går kjørte jeg derfor en økt på bryst, skuldre og armer. 

Økten så slik ut:

  • Benkpress 8×4
  • Flies i kabel i supersett med pushups 10×3
  • Skulderpress med hantler 8×4
  • Sidehev 8×4
  • Biceps curl med hantler 10×3
  • Triceps pushdown med tau 10×3
  • Dips mellom to benker 12×3

Jeg føler meg alltid litt tøff og macho når jeg kjører øvelser som benkpress, bicepscurl og flies i kabel. Jeg synes de øvelsene er utrolig artige, og koser meg alltid med denne typen styrkeøkter. Planen er å få lurt inn en liten styrkeøkt i dag også, og siden gårsdagen ble overkropp, må fokuset i dag ligge på underkroppen. 

Jeg hadde PTkunder grytidlig i dag morges, og kjørte 30 minutter kondisonstrening på mølla etter siste kunde. Jeg føler derfor at jeg kan ta en litt easy styrkeøkt på underkroppen i dag. Dette er typisk meg, prøver alltid å finne en unnskyldning for å trene lettere benøkter. Det er nemlig noe av det verste jeg vet, men samtidig så utrolig effektivt og viktig. Dagens legday skal hvertfall bestå av knebøy, strakmark og gående utfall. Alt utenom de tre øvelsene blir ren bonus.  

Hva står på din treningsplan i dag? 

 

Smiiiil Maren 

 

12 kommentarer
    1. På meg blir det yoga i dag. Jeg er egentlig en løpejente som i tillegg trener litt styrke. Etter mye løping i sommersesongen kjente jeg at kroppen trengte å strekkes litt. Er nå på 12 uke på kurs og kjenner at kroppen (og psyken har godt av den). Jeg har nå funnet en yogatime som strekker, men som også utfordrer styrken med ulike statiske øvelser.
      Gleder meg.

    2. Julie: Åå så deilig – jeg har et mål om å bli flinkere til å prioritere yoga. Det gjør så godt <3 det der høres ut som en veldig god time , vet du hva den heter?

    3. For en nydelig ny header du har på bloggen! Kjekt med et nytt bilde inimellom!:) Ha en super fin tirsdagskveld!

    4. Knebøy, strakmark og gående utfall høres ut som en god boost for beina 😀 Liker at du prioriterer helheten – både styrkemessig og med kondisjon!
      Her har det vært vektløfting på planen, etterfulgt av litt lek på mølla.

    5. Er det en spesiell grunn til at du har fokus på løping for tiden? Et løp eller lignende?
      Og har du lagt om noe i kostholdet når du løper mer (siden dette forbrenner mer tenker jeg)? 🙂

    6. Astrid: Neida, jeg bare synes det er gøy og trives med det. Motivasjon for løping går litt i bølger, og nå er jeg på en motivasjonstopp 🙂 Nei det tenker jeg ikke noe på, lar sulten styre det helt. Er jeg mer sulten (noe jeg ofte er etter løping) så spiser jeg mer 🙂

    7. Jeg hadde alternativ kondisjon (siden nesa er litt tett og halsen vond), så det ble 15 min tung roing (kom på 3600 meter, som er jeg ganske fornøyd med), stairmaster 15 min og 67 etasjer, deretter 15 min på mølla rask gange og til slutt moderat sykling 🙂 Og så tok jeg litt tøying og stretching i ca 20-30 min, som var en deilig avslutning. Trengte litt forskjellig i dag, sitter konstant med eksamen i bakhodet, så trengte et avbrekk.
      Ha en nydelig kveld, og btw; dritkule tights!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg