Jeg klarer ikke vente lenger

Kokosmakroner, pepperkaker & tyske skiver

I går klarte jeg ikke vente lenger, jeg måtte bare tyvstarte litt på juleforberedelsene. Jeg var en liten runde i sentrum og kjøpte med meg litt ny julepynt, og innom Kjøkkenskapet sitt bakeri hvor jeg bare måtte kjøpe med meg litt julekaker. Jeg skal ikke spise verken pepperkaker eller kakemenn før 1.desember, men det fristet så å kjøpe inn litt likevel. Heldigvis fikk jeg besøk av familien litt senere på dagen, og da ble det servert julekaker til hele gjengen. 

Jeg har så julestemning om dagen at jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal klare å vente. Jeg gleder meg så til jul, og jeg er nesten litt redd for at denne stemningen skal forsvinne, eller brukes opp før desember er her. Jeg går rundt å pynter, nynner på julesanger, baker og koser meg. I går var det like før jeg kjøpte et juletre på Ikea, men heldigvis klarte jeg å styre meg. 2 små uker til nå, så kan julen innta heimen. Enn så lenge får jeg kose meg med gårsdagens julebilder. 

Jeg har en venninne som er helt fantastisk flink på kjøkkenet, spesielt baking er hennes spesialitet. I år skal jeg ha juleverksted sammen med henne, og vi har avtalt å låne mine foreldres kjøkken en hel dag og trylle frem en hel haug av nydelige julekaker og julegodter. Vi er allerede i gang med forberedelsene, så da jeg tenkte jeg å høre med dere om det er noe spesielt dere har lyst at vi skal lage og dele oppskrift på? 

Jeg har veldig lyst å lage litt julegodteri som kan legges i nydelige små krukker og gis bort i førjulsgave, vertinnegaver eller som en ekstra liten oppmerksomhet på julaften. Juledrops, brente mandler og hjemmelagde karameller står høyt på min liste. Hva er de beste julekakene og det beste julegodteriet du vet? Alle tips tas i mot med stor takk. 

 

Smiiiiil Maren 

 

 

23 kommentarer

Siste innlegg