Sunne matmuffins på 123

Healthy and super tasty

Endelig skal jeg få ut denne deilige oppskriften til dere. jeg lagde disse matmuffinensene både i helgen, og i starten av uken. De smaker helt himmelsk, og inneholder utelukkende sunne, gode ting. Oppskriften er enkel, så disse håper jeg mange har lyst å teste. perfekte til frokost, lunsj eller gjerne som middag med en god salat ved siden av. Jeg lagde disse kun til meg selv, og det ble tre store muffins. Ønsker du å lage en større porsjon så dobler du bare opp oppskriften. 

Til 3 store muffins trenger du: 

  • 60g havregryn
  • 3 ss cottage cheese
  • 3 egg
  • 1 ts bakepulver
  • 100g skinke 
  • Ost 
  • Salt, pepper og kryddermix

Slik gjør du: 

Bland havregryn, egg, bakepulver og krydder i en bolle. Tilsett krydder, og miks sammen med en stavmikser. Jeg brukte havsalt, et lite dryss pepper og Natvigs krydderblanding. Du får da en jevn fin røre, kutt skinke, brokkoli og ost i biter og tilsett det i røren. Rørt godt rundt, og tilsett bittelitt vann hvis nødvendig, røren skal være relativt tykk, og på grunn av brokkolibitene vil den være litt klumpete. Spray muffinsformen, og fordel røren i formene. Dryss gjerne litt oregano på toppen. Inn i ovnen på 225 grader i ca 20 minutter. 

Hva synes dere, så ikke disse ganske gode ut?

Matmuffins er genialt, og det blir ofte min løsing på dager hvor kreativiteten på matfronten forsvinner, eller jeg ønsker et næringsrikt og raskt måltid. Dette er en proteinbombe med proteiner både fra egg, skinke, cottage cheese og ost, grove karbohydrater fra havregryn og sunne fettsyrer fra det gule i egget. I tillegg får du alle næringsstoffene fra brokkoli. Putt gjerne litt paprika, løk og andre grønnsaker også i hvis du har det tilgjengelig. Jeg brukte vanlig skinke, men chorizo er også helt nydelig å bruke. Prøv deg litt frem, og lag din egen versjon av matmuffins. 

 

Smiiiil Maren 

 

17 kommentarer
    1. Disse så gode ut. Elsker matmuffins, men er ikke fan av brokkoli i dem,men finner som regel noe annet å ha i. Ja, det er kjempe godt med chorizo i, ellers er pepperoni veldig godt.
      Her herjer forkjølelsen, sliten og tett og vondt over alt, samtidig som jeg kjenner en rastløshet med å bare sitte i sofaen. Hater det!!

    2. Heiii Maren! Kan du legge ut oppskrift på de kanelsnurrene du la ut på snapstory? de så bare helt fantastiske ut!!

    3. Monica: Ja si det, jeg har ikke testet, for alle mine slukes mens de enda er litt lunk i dem. hehe. men jeg ser ingen grunn til at de ikke skulle kunne det 🙂

    4. FRIDA: Nei det har jeg glemt, sorry! Skal legge det inn med det samme. men det er altså sammen med havregrynene og eggene og alt, det skal kjøres sammen med miksmasteren til en jevn røre det også 😉

    5. Knallgode…
      Laget de som bare vanlige boller jeg, på matpapir, ikke i muffinsformer.. 😇 Funka det og…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg