From where I stand

Det klages mye på været, kulden, snøen, de isete veiene, og at nå er den grusomme vinteren her. Ja det er en overgang, og det krever at vi tilpasser oss litt, men la oss for all del ikke glemme alt det fine med vinteren også da. Jeg er jo som dere vet uten bil for første gang på veldig mange år, og har nå klart meg i godt over to måneder ved å gå og sykle overalt. Det gikk som en drøm i starten, så kom kulden og vinteren og jeg fikk et par utfordringer. Nå har jeg lært å kle meg, og godtatt at det tar dobbelt å langt tid å komme seg fra A til B. Nå som det er akseptert, er livet uten bil rimelig fint igjen. I går på vei til jobb måtte jeg stoppe å knipse et par bilder for å dele med dere, for har dere sett noe så fint? 

Dette hadde jeg sust glatt forbi hadde jeg kjørt bil, i stede fikk jeg nyte denne deilige utsikten langs hele strandpromenaden på vei til jobb. Ren vinter-magi med hvit ren snø, strålende sol og knall blå himmel. 

Så dagens lille oppfordring fra meg til dere er å prøve å se de fine tingene med årstiden vi går inn i, for det er virkelig vakkert hvis man bare ser ordentlig etter. Med det ønsker jeg dere en herlig tirsdag. Jeg har en liten maraton-dag foran meg med Ptkunder tett i tett. Så her er det bare å pakke på seg klærne og komme seg avgårde på jobb. 

 

Smiiiil Maren 

 

 

9 kommentarer
    1. Såg på snap at du leita etter vinterjakke. Kari Traa har fleire fine! Dei kostar litt, men er formsydd og av god kvalitet (brukar mi for 3 vinter på rad) 😊

    2. Ah, jeg elsker vinter og snø!! Også elsker jeg å pakke meg inn i klær, så kulda passer meg fint:)
      Også lurer jeg bare litt på om du har noen erfaring med sportsmerkene BLACC og Wyte? De er på Sportamore, også har de så mye fint for en billig penge!! Også ser jeg at folk skriver veldig positive tilbakemeldinger om dem. Men tenkte å spørre om du hadde noe å si i den saken uansett:)

    3. Jeg lurer på noe angående det nyeste treningsprogrammet du har laget for Shapeup nå med tung styretrening. Trente det for første gang i dag, og synes det var veeeldig bra!! Men på utfall, når det står 5×5, mener du da 5 repetisjoner på ett ben, altså 10 til sammen. eller hva mener du med det? 😀

    4. Hva er grunnen til at du ikke har bil lenger? Er bare litt nysgjerrig siden du har nevnt det så mange ganger 🙂 Jeg går også overalt, bruker 45 min hver vei bare på å gå til skolen. Er student og har ikke så god råd, sparer 500 på busskort hver måned. Men helt ærlig så begynner jeg å bli litt lei, kanskje jeg likevel skal spandere på meg et busskort i de verste vintermånedene 😉

    5. Maria: Jeg lånte den bort rett og slett 🙂 Jeg leaset den, og leasigen går snart ut. Så får ta en vurdering da om jeg skal kjøpe den ut og ha bil igjen eller fortsette uten. det går jo så fint, men jeg kjenner jo litt som du selv også sier, at det frister litt nå i de kaldeste månedene. Vi får tenke litt på det begge to 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg