Dette er det beste jeg vet

Taco & scandal 

Jeg skal dele noe med dere. Jeg bruker helt enormt mye tid foran macen, ja jeg jobber mye, men en annen grunn til at jeg sitter så utrolig mye med macen er serier. Jeg er helt ekstrem når det kommer til serier, og kan se episode på episode. Ofte har jeg på en serie i bakgrunnen selv om jeg jobber med andre ting. Jeg sitter å skriver mail, blogger, lager kost og treningsprogrammer til kunder, skriver på artikler for ShapeUp osv, mens serier ruller i bakgrunnen. Jeg ser ikke bildet, jeg hører kun lyden, men det holder. Jeg får likevel med meg innholdet og blir virkelig underholdt.

Alle måtlid jeg spiser alene, spises mens jeg ser på serier. Jeg må trekke litt på smilebåndet når jeg leser slike mindfullness saker om at man skal spise i ro, tygge maten hundre ganger, og virkelig smake på alle de ulike spennende smakene sammensatt i den ene helt spesielle biten av mat du har i munnen. Vel, jeg er ikke der. Jeg momser i meg maten, ser på serier, og storkoser meg. Sånn er det bare, og det er det aller beste jeg vet. 

I går hadde jeg tacosalat til lunsj mens jeg så et par episoder av Scandal på Viaplay. Hjelpes som jeg koste meg. Tacosalat er noe av det aller beste jeg vet, og jeg spiser det flere gager i uken. Det er så enkelt å gjøre tacoen sunnere, og med et par små endringer er taco rene helse maten: 

  • Bytt kjøttdeig med karbonadedeig 
  • Bytt ut rømme med lett rømme eller mager kesam
  • Velg en salsa uten sukker ( santa maria er sukkerfri )
  • Fyll godt på med grønnsaker 
  • Velg fullkornslefser eller lomper
  • Bruk lett ost 
  • Velg et tacokrydder uten masse sukker. Det er så enkelt som å ta en liten titt på baksiden av posen, der står innholdet. 

Det er mange diskusjoner rundt lett produkter vs orginal, spesielt når det kommer til ost og rømme. Jeg velger å bytte til lett variantene, og trives godt med det.  Jeg ønsker å presisere at dette er mine tips, som jeg personlig føler funker for meg. Vi er alle ulike, og det må være opp til hver enkelt hva de selv ønsker. 

I skrivende stund sitter jeg å blogger for dere, mens jeg momser på en helt nydelig frokostmuffins. Jeg fikk bakeånden over meg i dag morges, og slumpet sammen en ny oppskrift på matmuffins. De ble helt vidunderlig gode, og jeg fikk skriblet ned oppskriften mens jeg fremdeles husket den. Bilder er også tatt, så disse deilighetene skal jeg få delt med dere i løpet av uken. Jeg fikk dokumentert litt av prosessen bak dem på snapchat, så ta gjerne en titt der (marenerdvik). 

Jeg ønsker dere en herlig mandag, og en super ukestart.

 

Smiiiil Maren 

 

 

7 kommentarer
    1. Du er så inspirerende og motiverende! Får en skikkelig godfølelse av å klikke meg inn på bloggen din: syns du balanserer alt så fint, med tanke på trening, mat og kos. Kjenner meg også godt igjen i serietittingen til enhver tid, SPESIELT til frokost og lunsj, hehe. Ha en nydelig uke, Maren! 🙂

    2. Shit!! jeg har også serier rullende i bakgrunnen mens jeg jobber med andre ting som regel. Det har blitt en vane, og jeg bare må ha serier der. Til og med når jeg dusjer setter jeg pcen utenfor dusjen og har døra litt på gløtt så jeg ser litt og hører litt. Er glad for å høre at det ikke bare er jeg som gjør sånt 🙂
      Du har en inspirerende og glad blogg, og det er veldig gøy å følge deg. Ha en flott uke!!

    3. Taco salat er noe av det beste! 😀
      Hvilke smaker av de questbarene er din favoritt? Eller hva er dine favoritter?:)

    4. Så herlig! Bra det er flere av oss serienørder!! Akkurat begynt å se på The Crown som er på Netflix! Veldig fin serie om man liker Downton abbey stilen!
      Det er ferie på denne jenta om dagen så gjett om jeg skal kose meg. Tenkte å komme meg ut på langrenn også, men ikke idag. Rene snø stormen ute!! Hehe.

    5. Liker best Cookies and cream, men har ikke smakt på alle, så vil gjerne finne en til favoritt:) takk for svar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg