Bare fordi jeg hadde lyst

A little bit of everything

I går hadde jeg en annerledes og litt artig treningsøkt. Jeg gjorde rett og slett bare akkurat det jeg hadde lyst til, helt uten å tenke på at øvelsene skulle komplementere hverandre, at hele kroppen skulle brukes, eller at noen spesifikke muskelgrupper skulle bli trent. Jeg bare gjorde øvelser jeg synes er gøy, øvelser jeg ikke har gjort på en stund og som jeg liker.

Jeg koste meg underveis i treningen, og kjørte litt letter vekter en vanlig. Jeg hadde overskudd gjennom hele økten, og det føltes bra. Økten ble en herlig miks av ulike øvelser, og ble seende slik ut: 

  • Kickbacks i kabel 12 x 4 pr ben
  • Pullups maks rep x 4
  • Roll-outs 10 x 4 
  • Dype knebøy 8 x 3
  • Militærpress 10 x 4
  • Gående utfall 10 x 4

Jeg tror det er lurt å gjøre slike treningsøkter av og til. Gjøre noe annet enn det som står på planen, bare gjør det du har lyst til. En plan og et program er helt supert, men man må også huske at trening skal være gøy, og lystbetont. Lag deg din egen “just for fun” treningsøkt, og kos deg med den.

Hvilke øvelser ville du hatt med på en økt som bare skulle bestå av øvelser du synes er morsomme og gode? 

 

Smiiiil Maren 

 

 

17 kommentarer
    1. Har gjort det litt sånn alle øktene de siste ukene nå, bare passet nogenlunde på at jeg har fått kjørt gjennom hele kroppen på ei uke. Deilig. Min favorittøvelse som jeg alltid gjør om jeg ikke har noen plan, er markløft. Så effektiv og god øvelse, føles som en treningsøkt i seg selv 😉 I tillegg velger jeg ofte frontbøy, skulderpress, benkpress hvis jeg har noen til å være mental og fysisk spotter :))

    2. Hvor er den tightsen fra? 🙂 ser så utrolig fint ut. samme med den sorte og grå med hvit på. ser ut som om de er samme merke 🙂

    3. Elsker sånne økter som det der, hvor jeg bare gjør det jeg vil den dagen 😀 Mine favoritter er markøft, endelig knebøy igjen, skulderpress, facepull og burpees! Kanskje det blir helgeøkten min 🙂
      Takk for all inspirasjon og glede du sprer! Håper du har en knall torsdag<3

    4. Hei! Det intervallinnlegget ditt her om dagen fikk jeg lyst til å prøve. Jeg løper veldig lite fordi jeg har så mye (ufarlige) hjerterytmeforstyrrelser, så jeg syns det er vanskelig å løpe fordi det ødelegger så mye. Derfor er kondisen så som så, men nå er jeg litt lei av nettopp det;) Jeg bare lurer på hvordan det funker med intervall på tredemølle, er det innstilling på de som gjør at farta justerer seg selv eller må du selv styre nivået ettersom du bytter på løp og rolig?

    5. Jeg elsker sånne økter som det. Pleier å ha en sånn økt i uken da jeg trener sammen med søsteren min. Da er det gjerne pushup på kettlebell, lårcurl i redcord, bryystpress. Eller det bytter litt på, vi tar da bare øvelser vi ikke har gjort på lenge eller tester ut nye. Det er gøy,og jeg anbefaler virkelig sånne økter. Forrige økt vi hadde sånn testet vi ut burpees. Kjempe god idé… Haha!!

    6. Natalie: Jeg justerer det selv. Jeg tar det opp på det nivået jeg skal ha, også har jeg den farta hele tiden, hopper av mølla og står på siden i pausene 🙂

    7. Angående kickback i kabel, er det meningen at beinet skal være helt strekt gjennom hele øvelsen, eller er det nok å strekke ut foten helt på slutten av øvelsen, slik som deg på bildet? Jeg har ganske lange bein og sliter litt med å holde dem strekte gjennom hele øvelsen!

    8. Jeg trener egentlig så å si øvelser jeg liker, hat-dagene er intervalldagene, da pleier jeg å ta litt tøying og stretching på slutten.
      Men hvis jeg skulle hatt en slik økt, ville den sett slik ut:
      – knebøy
      – pullups
      – sumomarkløft
      – militærpress
      – dips
      – bulgarsk utfall
      – facepull
      Dette er nok mine favorittøvelser, særlig sumomarkløft 🙂

    9. Sunniva: Se for deg at øvelsen er som et spark bakover, du lader liksom opp foran kroppen med bøyd ben, så skyter du bakover og helt på slutten rettes benet helt ut 🙂

    10. Jeg trener alltid det jeg har lyst til, trener aldri etter en plan lenger, har sett meg såå lei av det, og mister all motivasjon hvis jeg må forberede meg på øvelsene på forhånd og tenke på de. Men øktene blir skikkelig gode, er ør der jeg skal være ør, så det funker for meg 😀

    11. Hei 🙂 Hva heter de sorte skoene du har på deg på bildene i dette innlegget? Hvor får man kjøpt dem? Er de gode løpesko, eller bare generelle trening / fritidssko?

    12. Ingrid: Jeg bruker dem ikke som løpesko, de er mer en fritidssko 🙂 Jeg kan bruke dem hvis jeg ikke har noe annet, men for meg er dette ikke en optimal løpesko. Bruker dem til vanlig, og til styrke, selv om sålen er litt tykk 🙂 De er fra nike, kjøpt på zalando.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg