Sterk med stang

I dag er jeg helt utenfor meg selv, og dagens styrkeøkt utgikk glatt. Heldigvis var jeg en sporty-spice i helgen, og fikk knipset bilder av et par nye øvelser til dere. Jeg har begynt å eksprimentere litt og utvide øvelsesbanken min i forhold til øvelser med stang. Vanligvis bruker jeg denne til benkpress, knebøy, og markløft, men den kan brukes til så mye mer. 

Jeg har lagt inn følgende øvelser i mitt treningsprogram: 

  • En arms skulderpress
  • Knebøy med stang mot bryst
  • Mageøvelse – landmines
  • Knebøy med stang mellom bena

T-bar roing er en annen super øvelse å gjøre med denne stangen. Sett på smalt-grep håndtaket fra nedtrekk,legg på vekter og ro i vei. Denne øvelsen fikk jeg ikke tatt bilder av, men jeg skal få den med neste gang jeg deler mine favoritt øvesler for rygg. 

Jeg viser øvelsene uten, eller med helt lette vekter på. Hver og en må selv kjenne hvor mye vekter som er rett for dem. Jeg ligger vanligvis på 8-12 repetisjoner pr øvelse. Har du testet noen av disse øvelsene før? 

 

Smiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Hvordan skal man utføre teknikken på den mageøvelsen? Hvilke deler av kroppen skal bevege seg (f.eks skal hoftene bevege seg)? Og skal stangen over hodet mellom hver side?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg