Slik takler jeg stress

Jeg blir spurt så ofte hvorfor jeg går så mye tur, og hva som er greia med at jeg stadig vekk trasker ut i skogen helt alene. Vel, jeg tror ikke jeg kan beskrive det, det må oppleves. Jeg elsker å komme meg ut, bort fra kjas og mas, og ut i skogen. Jeg går mer enn gjerne tur sammen med andre også, og så ofte min kjære eller en venninne har mulighet så er de med. Jeg går tur så og si daglig, og det gir meg så mye. Det er slik jeg får sortert og organisert alle ballene jeg har i lufta. Uten disse turene ville hodet mitt vært overfylt av kaos. Ut på tur har blitt min stressmestring. Jeg har lyst å dele noen små punkter med dere:

  • Kom deg ut på tur, la tankene fly, og la dem sortere seg selv
  • Skriv liste over ting som må gjøres 
  • Sorter stressende tanker i to. Det du kan gjøre noe med, og det du ikke kan gjøre noe med
  • Ta tak i listen over ting du kan gjøre noe med, glem den andre. 
  • Pust, senk skuldrene, og start fra toppen av listen din. 

Jeg trenger ikke alltid gå så langt, så lenge jeg kommer meg langt nok inn i skogen til at jeg ikke hører surret fra byen og ikke ser noen asfaltvei så er jeg fornøyd. Nå er jeg straks på vei ut på tur, og i dag tenker jeg at Jegersberg er målet. Det er litt grått og trist vær, med med gode klær og musikk på ørene så gjør det overhode ingenting. Senere i dag venter en god styrkeøkt og et par PTkunder. Kjøleskapet skal fylles opp for uken, og leiligheten krever en solid rydderunde. En typisk mandag her med andre ord, men jeg liker det faktisk. Hverdagsliv er fint det. 

Hva gjør du når hodet koker over og du trenger å rydde litt i kaoset? Hva er din stressmestring? 

 

Smiiiiil Maren 

 

11 kommentarer
    1. Trening og gå tur hjelper for mitt stress nivå. Og så pleier jeg å sette av en kveld til å betale regninger og ordne slike ting når jrg vet det er mye som skjer. Den dagen skal jeg fikse det. Og jeg er avhengig av kalenderen min med turnus og alle planer, hjelper å ha oversikt! Og ingenting slår det å dusje, ta på morgenkåpe, ullsokker og sitte i sofaen. Avslapping deluxe!

    2. Hei! Du har så koselig blogg:) titter innom hver dag. Hva heter fargen du har den fine jakken i? Fant bare en lysere lilla-variant på nettsiden deres.

    3. Eli: Så koselig , tusen takk <3 det er samme, er bare lyssettingen på disse bildene som gjør den litt mørkere. Men fargen er helt nydelig i virkeligheten 🙂

    4. Veldig fin jakke. Hvor er den fra? Er det ekte pels? Når vi er inne på pels, hva er dine tanker om denne industrien?

    5. Anonym: Nei det er fuskepels, ikke ekte pels! Jeg tenker at jeg burde sette meg mer inn i pelsindustrien. Kristina, som er en av mine beste venninner har fortalt meg en god del, og jeg grøsser når jeg hører om det. Jeg burde virkelig virkelig sette meg mer inn i dette. Takk for påminnelse <3

    6. Trening og turer hjelper på stress hos meg. Men jeg burde bli flinkere, fordi jeg stresser ganske mye ubevisst, og det kjenner jeg på i perioder. Det blir nok mest sannsynlig yoga-kurs på meg fra nyttår av. Jeg har flere avspenningsspor på telefonen min som jeg burde bruke mer enn jeg gjør.

    7. Frisk luft og trening hjelper også meg med å stresse ned! 🙂
      Lurte på en ting forresten, vet du hvor den Gore-tex burgunder farget jakken som hun jenta ved siden av Stine fra Farmen er fra, evt hvilke merke?
      Bilde er fra et innlegg litt lenger nede 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg