Oslo behandler meg bra

Hjelpes så fort tiden har gått siden jeg ankom Oslo fredag formiddag. Dere som følger meg på snap er jo godt oppdatert, men jeg kan jo kjapt nevne at fredagen gikk med til et par møter, og et artig pressemøte hos Haglöfs. Her møtte jeg på herlige Stine, som lurte meg trill rundt med en historie om at hun skulle ut å reise og ha pause fra sosiale medier osv osv. Jeg gikk rett på, og trodde faktisk dama var ute å reise. Neida, Stine er med på årets Farmen, og jeg blir ikke overrasket om den dama vinner hele greia. Mer energisk, sprø og herlig jente skal man lete lenge etter. Kvelden var taco og hygge før vi tok en tidlig kveld. Våknet tidlig opp og dro avgårde til dag én på Convention

Nå har jeg endelig landet i sofaen etter første dag på NIH fitness Convention, og for en dag det har vært. Fullt kjør fra tidlig morgen til sen ettermiddag, med masse spennende foredrag, og rå treningstimer. Jeg startet dagen med et informativt og bra foredrag med Therese Torgersen fra Antidoping Norge. Jeg er godt i gang med et eget innlegg om dette foredraget, for jeg synes det var så informativt og bra. Vidre skulle Pia og jeg på en løpetime utendørs, men med så enormt mange kjente treningsfolk på en plass ble det voldsomt mange å si hei til og mange å klemme på, så da kom vi rett og slett for sent til den timen og mistet gruppen. Sånn kan det gå. Så da ble det en sosial og hyggelig time med litt kaffe, skravlings, titting rundt på de ulike standsene og litt shopping. Fun fun fun! Vi fikk smakt på masse gode sjokolader, sukkerfritt godteri, Nocco, og testet flere ulike typer treningsutstyr.

Etterpå var det foredrag om kroppspress blant både gutter og jenter, “Populære motedietter eller god helse” og “Relasjon, kommunikasjon og samspill”. Gode foredrag med interresant innhold. Spesielt godt likte jeg Tine Sundfør sitt foredrag om populære motedietter eller god helse. Hun er en kunnskapsrik og artig dame som var behagelig og inspirerende å høre på. Et par stikkord fra dette foredraget: 

  • Poenget med å gå ned i vekt er å redusere kalorier  – samma om det kommer fra karbohydrater eller fett. Det er ren matematikk. Du kan gå ned i vekt på sjokolade om du vil, det er IKKE spesielt sunt, men ned i vekt kommer du. Ingen hokus pokus. 
  • Tenk deg om to ganger før du slenger deg på en ekstrem lavkarbo diett, og vit om bivirkningene av en slik diett. Et par eksempler en ekstremt lavkarbo kan gi: Forstoppelse, svimmelhet, diaré, kvalme, søvnproblemer, nyrestein, lavere score på hukommelses-tester ++++
  • Tine presiserte viktigheten av karbohydrater for treningsfolk. Ikke vær så redd for karbohydrater – det er det ingen grunn til. 
  • Moderere karbohydratene kan derimot være smart hvis vektreduksjon er målet. Redusere litt – IKKE kutte helt 
  • Lets sum it up: Mindre sukker, mer grønnsaker, sunt fett, grove karbohydrater og rikelig med proteiner. Tilpass karbohydrater etter aktivitetsnivå. Hard trening – mer karbohydrater. 
  • Ingen magi, kalorier inn vs kalorier ut om gjelder. 

Etter foredragene, og en kjapp lunsj var det endelig tid for å bevege litt på kroppen, og vi hoppet på en time som het “Unleash the athlete inside you”. Dette var en helt ubeskrivelig rå time, i regi av TechoGym. Vi brukte Skillmill, som er en tredemølle du må jobbe selv for å sette i gang. Utrolig kult, og usannsynlig tungt. Fy søren så gøy. Det ble lagt opp til en slags sirkeltrening, eller stasjonsøkt. Hvor det var fire stasjoner, og vi hadde tre runder på hver stasjon før du gikk videre til neste post. Totalt tre runder. Stasjonene var. 

  • Kettlebells
  • Box
  • Fitnessball 
  • Skillmill 

Øvelsene varierte fra knebøy, swing med en og to armer på kettlebells, box jump/step up, burps og gående planke på boxen, diverse mageøvelser på ballen og ulike løpedrills på skillmill. En svettefest uten like. Jeg ønsker meg veldig en slik skillmill – den var virkelig utrolig kul. Noen som har testet det før? 

Etter denne timen var vi helt kaputt og brukte timen etterpå til å momse proteinsjokolader, og skravle med kjente og ukjente Utrolig sosialt og hyggelig. Jeg fikk satt meg ned med mine fine venner fra Polar og vi fikk drodlet litt rundt nye spennende ideer og nerdepratet litt om får felles kjærlighet for pulsklokker. Et særdeles hyggelig møte. Vi fikk også oppdatert min nye fine V800 klokke, og nå er en på plass på armen min. Jeg klarte å ødelegge den gamle, og alle vet jo hvor ekstremt glad jeg er i den. Det går sjeldent en dag uten at jeg snapper aktivitetsnivå eller at klokken ber meg om å bevege meg. Jeg synes den er så gøy, og er veldig happy med min nye lekkerbisk. (Jeg er Polar ambassadør, og denne klokken er sponset) 

Hjelpes dette ble et langt innlegg, men jeg hadde så mye jeg hadde lyst å dele med dere. Nå er vi godt plassert i sofaen hjemme hos Pia, og har kost oss med taco for andre gang denne helgen. Nå ligger vi rett ut her og slapper av. I morgen er en ny dag på Convention, og jeg gleder meg helt enormt. 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. For et kult innlegg. Føltes nesten som jeg var der, og det er godt ment. Gleder meg selvfølgelig til å høre!
      Kos deg videre i Oslo med foredragene, Taco og alt!

    2. Aha, den var så fin!! Da skrives den på min ønskeliste også 😉
      Veldig inspirerende og fin blogg!
      Klem guro

    3. Hei! Utrolig gøy å følge både bloggen og snapchatten din. Så på snapchatten din i dag tidlig – umotivert og lei av eksamenslesing. Du gjorde starten på dagen min 10 hakk bedre 🙂
      Ønsker deg en fin søndag!
      Klem Kari

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg