En liten lørdagstreat

A little Saturday treat

Vi startet dagen super rolig og behagelig, med kaffe og frokost. Etterpå dro vi avgårde for en kondisjonsøkt på tredemøllen. 10 minutter gå i motbakke, 10 minutter jogg på 10 km/t etterfulgt av 10 intervaller av 30 sek spurt og 30 sek pause. Så gikk vi rolig ned i fem minutter. Etter trening følte jeg det var på sin plass med en liten treat. Det er jo tross alt lørdag. 

Jeg har sovet i hele 10 timer i natt, og føler meg endelig ordentlig uthvilt. Jeg har blitt anbefalt å teste ZMA, og begynte på det for fem dager siden. Jeg har hørt at dette gir merkelige drømmer og i begynnelsen merket jeg ingenting til det. I natt derimot stod hele verden på hode, og jeg våknet totalt forvirret. ZMA inneholder blant annet kalsium, og magnesium som er smart ift at jeg jogger en god del nå, og generelt trener ganske mye. Jeg har slitt litt med kramper i leggene, og da er magnesium svært gunstig. Det skal også være positivt for bedre restitusjon. Jeg tester alltid ting før jeg anbefaler noe, så jeg fortsetter å teste en god stund til, så skal dere få en ordentlig oppdatering. Er det noen av dere som har testet ZMA? Fortell meg gjerne om dine erfaringer.

Nå skal jeg straks ut på en liten trilletur med en god venninne og datteren hennes. Har du noen koselige lørdagsplaner?

 

Smiiiiil Maren

 

10 kommentarer
    1. Den så magisk god ut <3 Tar lørdagen bare rolig, vasking og rydding hjemme med avslapping, baking av rundstykker og brød 😀 Unner du deg aldri noe mer enn en liten bolle? :O spiser du ikke en stor skål med smågodt i ny og ned feks? Lørdag her hjemme er øl, smågodt og potetgull liksom! haha

    2. Jeg skal prøve din økt i neste uke, når jeg skal springe intervaller. Bare for litt variasjon.
      Her har jeg gjennomført ukas langkjøring på mølla (skulle jogge 10 km, men det ble 7,5 km fordi jeg løper med “stoppbåndet” på løpetightsen og i dag klarte jeg å stoppe mølla tre ganger, så da jeg sur og stoppet). Resten av dagen skal brukes på litt pensumlesing, mathandling og avslapping. Jeg ser på tvserien “Nytt liv i East end”, så det blir nok noen episoder i kveld.

    3. Jeg har testet ZMA! Brukte det i omtrent et halvt år, da jeg slet veldig med å roe meg ned og hvile. Følte at restitusjonen, naturlig nok, ble bedre med tanke på at jeg sov bedre og enklere.
      Det du nevner om drømmer var helt krise! Haha, jeg må bare le av det. Ingenting hang sammen i drømmene mine, og jeg drømte om mennesker jeg ikke har noe som helst forhold til, i de merkeligste situasjoner! Det kan virke litt ekkelt, men det er jo egentlig en liten vanesak. Uansett følte jeg god effekt av ZMA, og tenkte at jeg ofrer å drømme litt vondt om nettene hvis jeg kan være så mye mer uthvilt på dagitd 🙂

    4. Har brukt zma over ett år nå. Kjenner STOR forskjell med og uten! Jeg sover bedre, restituerer raskere og sliter ikke med kramper lenger. Det eneste jeg merker er at jeg drømmer mer intenst og virkelig. Jeg har blitt vant til det nå, men i begynnelsen var det litt ubehagelig. Jeg kommer til å fortsette å bruke zma så lenge jeg trener relativt mye 🙂

    5. Å, det så godt ut.
      Jeg trenger zma nå. Så gleder meg til å høre hva du synes. Sliter med tunge legger siden jrg også løper og og spiller mye fotball. Er det drikke, tabletter eller pulver?
      Løp forresten oslos bratteste i dag. For en opplevelse. Men løp saktere enn i fjor. Nå ble tiden 28:20, men fortsatt innafor. Men men. Jeg er gira på å trene mer nå og ihvertfall foran neste års løp. Jeg er gira,men samtidig helt utladet og blodsmaken sitter fortsatt godt i. Men gav alt. Leggene er stive allerede, så blir spennende med kamp imorgen. Tips til hvordan legge opp dagen i morgen? Heldigvis er kampen ikke før kl 20, men hadde tenkt å gå meg en god tur på dagen!!
      Ha en koselig lørdag. Her er det Taco og tv, og lurer på om jeg skal feire meg selv med er glass rødvin eller en øl! Får se hva som frister etterpå! Hehe.
      Anja

    6. Anonym: Neida, jeg betaler for all maten, hvis ikke hadde innlegget vært merket med spons eller annonse 🙂 Jeg har hjulpet dem litt med sosiale medier, men får ikke gratis mat 🙂 Jeg bor rett ved siden av den ene cafen, og elsker maten der 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg