Monday must-does

Hello Monday

Mandag, og en ny uke. Jeg satt av hele helgen til oppussing, det betyr at jeg har et hav at ting å ta tak i denne mandagen. Jeg bruker helgene mine til å planlegge, organisere og få unna jobb, slik at jeg er klar når mandagsmorgen er der. Nå derimot, er alt litt på styr. Så denne mandagen starter med kalenderen, macen, mail, blogg, treningsprogrammer, kostplaner og post-it lapper. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten lister og post-it lapper. Jeg elsker post-it lapper! Haha. Alt jeg skal huske må skrives ned, ellers er det borte. Er det skrevet ned så husker jeg det – uansett! Resten av dagen skal brukes på et par Pt-kunder, en tur innom flinkeste Torunn på neglesalongen, og innom posten for å hente en pakke jeg har ventet på. Typisk hverdag, og jeg liker det. Kall meg gjerne kjedelig, men jeg elsker hverdager. 

Jeg er i gang med enda en artikkel for ShapeUp, og da slo det meg. Hvorfor ikke spørre dere hva dere vil ha. Det er jo akkurat dere ShapeUp er for, spreke jenter som ønsker inspirasjon. Så fortell meg jenter, og selvfølgelig gutter også. Hvilke type treningsprogram vil dere ha? Hva ønsker dere fokus på? Nå har dere mulighet til å komme med ønsker jenter, så kjør på!

I dag tar jeg med meg kamera på jobb, og håper jeg får knipset litt bilder til nye treningsprogrammer til dere. I dag er forresten siste sjanse på å slenge på spørsmål til spørsmålsrunden, nå setter jeg strek, ellers blir jeg aldri ferdig med svarene her. Ha en super mandag hjerter, og en sprek ukestart.

 

Smiiiiil Maren

 

23 kommentarer
    1. Hverdager er bra
      Kanskje pull up program, hvordan gå fram til å øve på dette? Hvilke supplerende øvelser bør man kjøre?
      Treningssenterets ansatte topp fem øvelser. Vet ikke føler liksom at så mye er dekket allerede. Bli så støl i rompe muskelen at du får problemer med å gå etterpå program?! Hehe.
      Ha en god mandag.

    2. Så flink du er, virkelig inspirerende! Jeg elsker spaltene dine i ShapeUp, og syntes det hadde vært veldig gøy med en artikkel der du snakket litt om/ viser hvordan man kan gjennomføre en fullkroppsøkt / restitusjonsøkt! Det er noen dager jeg føler jeg har trent de musklene jeg og egentlig burde restituere, men vil trene likevell! Hva trener man da?
      Ha en nydelig dag, kos deg på jobb <3

    3. Hei,
      Hadde vært gøy med et løpeprogram kanskje? Da tenker jeg ikke et program for bare ei økt, sånn som det ofte er nå. Men kanskje et ukesprogram med tre rene løpeøkter, og to løpsrelaterte styrkeøkter/alternative økter?
      Kan ofte være fint med litt inpirasjon til hvordan man skal legge opp uka kondisjonsmessig også, ettersom du selv jobber med dette for tiden 🙂

    4. Ja, enig med Anja over, pull up-program! Hvordan starte helt fra scratch fra en som ikke har sjans til å klare en foreløpig, hehe… Hva slags grep, starte med strikk eller på ryggen (som jeg ble fortalt en gang), hvor ofte, supplerende øvelser… Det hadde vært supert 😀 Måtta uken din bli fantastisk 🙂

    5. Ønsker et shape-up program med tungvekter. Ikke bare egenvekt eller med strikk osv, men et med vektstang og tunge manualer evt. Helst på bein, men kunne tatt et effektivt på helkropps også. Men bein/rumpe er en plass jeg ønsker nye øvelser. Kjører de mest vanlig tror jeg, men skulle gjerne trengt noen nye øvelser for variasjon og mer motivasjon.
      Du er veldig flink og inspirerende, stå på videre 😊

    6. Hei! Har nettopp flyttet til Bergen og begynt på studier for første gang. Det er flere timer i bil hjemmefra, og jeg har utrolig hjemlengsel. Jeg sliter med å komme meg på forelesninger, kommer meg ikke på trening og orker egentlig ingenting. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å være så positiv hele tiden, men det er vel fordi du gleder deg til hver dag? Har du noen råd/tips til meg? Mister liksom litt livsgleden.

    7. Alexandra: Ben og rumpe er ute i den utgaven som er i salg nå, og tung trening med stang, vekter og manualer kommer i neste. Så der var du jammen meg heldig med ønskene 😀

    8. Anonym: Hihi så søtt at du spør, for jeg la merke til det selv , men aner ikke hvordan det skjedde. Jeg helte bare kaffe, sjokoladeshake og varm melk i en kopp også ble det sånn:):)

    9. Jeg savner knallgode alternativer til knebøy med stang, for oss som av en eller annen grunn ikke får det ordentlig til! Selv er jeg alt for stiv i ryggen/hofteleddsbøyerne til å få det til riktig! Og ja, jeg tøyer og tøyer…:P Ha en herlig dag 🙂

    10. Stine: Åå skjønne venn, hjemlengsel er den verste følelsen, men heldigvis så kan eg betrygge deg med at blir bedre med tiden. Alt som er nytt er skremmende, og spesielt i en ny by, nytt studie og et helt nytt miljø. Jeg forstår så godt at det krever mye energi og tapper deg litt for krefter. Jeg tror nok min “hemmelighet” er at jeg har så mange ting i hverdagen min som gir meg glede. Jeg har funnet en jobb jeg virkelig trives i, med fine kolleger og godt miljø. Jeg har bloggen som tar mye tid ila en dag men som er utelukkende lystbetont og gøy. Så er det selvfølgelig kjæresten, venner, familie osv, men jeg tror mye ligger i det å skape en hverdag du kan trives i, selv når du er alene. Sørg for å ha det koselig rundt deg, finn en serie du liker, spill musikk du blir glad av, finn deg en favoritt cafe som du kan ha hyggelige lesestunder på, prøv å kom deg inn i en kollokvie gruppe på skolen, meld deg inn på et treningssenter og bli med på et par gruppetimer? Liker du noe sport? kanskje skolen din har et skolelag du kan bli med på? Tenk deg om, hva er bra med bergen? prøv å utnytt de tingene. Stoltzen, fløyen osv, gå turer, og nyt de fine tingene kun bergen by har. Vet ikke om dette var til hjelp kjære deg, men jeg håper det <3 sender deg en stor klem

    11. Har lagt merke til at du er veldig flink til å gå/stå på hender. Er godt i gang selv med å forsøke å lære meg dette, men ting tar tid!!
      Hvordan lærte du deg å stå/gå på hender? Hadde vært morro med et “steg for steg” program for hvordan å lære seg dette:-)
      Kjempe fin blogg du har, morro med ei som fronter gode verdier og holdninger. Ha en fin dag:-)

    12. Rumpeisolasjon, mage med mulighet for øking i kilo (ikke de typiske kroppsvektøvelsene som er vanskelig å komme noen vei med) og skuldre!

    13. Gode øvelser for rygg og skuldre, som kan utføres hjemme! Synes det er lett å finne øvelser for korsrygg osv, men er ikke så mange for øvre del av rygg og skuldre synes jeg. Det er flere øvelser som pullups, nedtrekk osv som kan utføres på treningssenteret, så det hadde vært veldig fint av en kombinasjon med øvelser uten apparater og noen med vekter/utstyr !!!

    14. Jeg vil gjerne ha et treningsprogram som tar for seg hele kroppen på ca 45 min. Gjerne baseøvelser! Som meg, så er det sikkert mange som ikke har masse tid å bruke på treningssenteret, så jeg ville gjerne hatt en økt som jeg vet er effektiv og som går unna i en fei, og som man kan rekke før jobb for eksempel 🙂

    15. Hadde vært kult med et treningsprogram som går litt mer på overkropp, og da særlig armer. Føler det finnes tusen treningsprogrammer for rumpe/ben, mage/kjerne, men kanskje ikke så mye fokus på overkropp? 🙂

    16. Mobilitetsøvelser 🙂
      Trener mye,tøyer etterpå alltid, men blir liksom alltid pinne stiv i hamstringsene. Hva hjelper? Funksonell trening,kanskje?

    17. Enig ang dette med overkropp. Mye fokus på rumpe/lår og mage. Ønsker også program for armer/overkropp.

    18. Kunne ha vært veldig fint med et opplegg for bein/rumpe for os med et dårligt knæ, der ikke har så god stabilitet omkring leddene og derfor ikke bare kan øke på vektene.

    19. Pull-up program! Hvordan lære å ta sin første pull-up, og deretter utvikle seg. Gjerne også tips til teknikk for pull-ups og andre øvelser som markløft, knebøy, benkpress, stående roing, nedtrekk osv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg