My favorite season

Colder weather & crisp air 

Endelig føles det som høsten virkelig er her, og jeg synes det er så deilig. Det er fremdeles sol og fint vær, men luften og temperaturen er noe helt annet. Luften er klar, frisk og litt kjølig. Dette er den sesongen jeg har ventet på, og det føles så godt. I går hadde jeg en helt magisk løpetur, hvor kroppen fungerte så bra, og jeg hadde et utrolig overskudd. Jeg tror det blant annet skyldes den friske gode luften.

  

En annen ting som er spesielt bra med høsten er klærne, jeg elsker høsten med ullgensere, strikk og gode jakker. Jeg har sikret meg at par gode store skjerf, noen nye ullgensere, en strikkejakke, et par nye capser og to nye jeans. En liten oppgradering av høstgarderoben rett og slett. Jeg gleder meg til å vise dere mer av det. 

I dag startet jeg dagen grytidlig med økt på tredemølla sammen med min kjære. Uten han hadde jeg aldri gjennomført i dag, han pushet på og vi endte opp med en solid intervalløkt. Jeg var helt klar for å gi meg etter ti drag, men han pushet meg til å kjøre fem ekstra drag. Grusomt der og da, og fantastisk herlig etterpå. Jeg trener ofte alene, men de gangene vi får til å trene sammen så kjenner jeg virkelig den magiske effekten av en treningspartner. 

Nå har jeg hatt tre Pt-kunder, og skal ha en til før burdagslunsj for Kristina venter. I ettermiddag har jeg enda en kunde, før jeg skal ha en kort liten styrkeøkt på overkropp selv. Dagene går så i ett nå, og jeg elsker det! Hverdagsliv med jobb, trening, kjærestetid, familie, venninner og rutiner. Jeg storkoser meg! 

Har dere det bra? Skal du noe spennende denne uken du har lyst å dele? 

 

Smiiiil Maren 

 

19 kommentarer
    1. Så fantastisk. Så bra du koser deg. Jeg er enig, jeg elsker høsten selv. Så mye at jeg har kjøpt meg strikkekit med skappelgenser, så her skal det strikkes en genser. Kanskje den er klar neste høst, men koselig å ha et lite prosjekt.
      Kos deg og ha en koselig lunsj med Kristina.
      Hilsen Anja

    2. Satt med en kronikk i hele går, og greide faktisk å bli ferdig med å skrive – og så måtte jeg bare ut og løpe bort all energien jeg ikke hadde brukt!
      Det ble en av de beste løpeturene på lenge, helt mørkt, bare meg og musikken min, og jeg storkoste meg så sinnsykt!
      takk for all inspirasjon og motivasjon!

    3. Jeg har akkurat kommet i gang med mitt utvekslingsstudie i København der jeg studerer ernæring, så denne uka + høsten blir hektisk og spennende 🙂
      Jeg lurer på hvor du har kjøpt genseren du har på deg på bildene, for den var DRITFIN!

    4. Kjører du vanligvis 2 økter om dagen nå? Har nemlig lurt mye på dette med kombinering av såpass mye cardio + styrke. Hittil fått høre at en kombinasjon av kanskje særskilt bentrening og løpetur, slik du gjorde i går, på samme dag fort kan resultere i at man verken blir sterkere eller får bedre kondisjon nødvendigvis. Heller at dette faktisk “ødelegger” litt for utvikling på begge treningsplan. Spesielt for styrkens del. Tenker også litt på faren for å pådra meg overbelastet kropp, skader osv. En jungel av trenings-råd der ute, så det er jo lett å bli rådvill her! Helt knall om du kan gi noen tips! 🙂

    5. Flotte Maren. Hvor er genseren din i fra? Det er så godt å kunne kose seg med strikk og masse lys inne når det begynner å bli mørkere og kaldere i været. Ha en fin dag.

    6. Herregud ser jo nå det ser ut som jeg mener å belære deg i den kommentaren over her. Mente selvfølgelig at jeg har lurt på hvordan jeg kan kombinere cardio + styrke selv for progresjon, med faglig og erfaringsmessig tips fra deg! Uff, håper det ikke ble mistolket som at jeg forsøkte kritisere med noe kjip kommentar!

    7. Julie: Så koselig du synes, tusen takk 😀 Den er fra Gestuz. Åå så utrolig spennende, både valg av studie og at det er utveksling. Masse lykke til med alt 😀

    8. Live: Så herlig å høre, ingenting er bedre enn å bevege seg etter man har sittet stille å jobbet i en evighet 😀 Good job! Takk for fine ord <3

    9. Hei 🙂 Et spørsmål litt ute av kontekst, men jeg har sett at du er en del i Oslo. Jeg har akkurat flyttet hit, og ville høre om du har noen anbefaleringer til sunn take away?
      Jeg har sett du skriver om Lett Oslo, men utover det? 🙂
      Takk for svar, og for en inspirerende blogg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg