Tilbake til hverdagen: Topp 9 middagstips

Denne lille tilbake til hverdagen serien har virkelig slått an hos dere, og det er så gøy. Mange har spurt om middagstips, og her kommer et helt innlegg med middagsinspirasjon til dere. Jeg har delt 8 av mine favoritt middager, og håper noen av disse kan være til inspirasjon til middagsmenyen. Jeg har lagt på linker til oppskriftene mine på alle rettene så det er bare å klikke på navnet på retten så kommer du direkte til oppskriften. 

1. Søtpotet frites – Dette er noe av det beste jeg vet, og jeg spiser dem enten som snacks eller som tilbehør til hjemmelaget hamburger eller kylling. Disse er enkle å lage, og smaker helt himmelsk. Et must å teste ut. 

2. Salat med hjemmelagde rundstykker og pasta – Salat kan varieres i det uendelige, og denne varianten er med skinke, salat, fetaost, mais, løk og masse annet godt. Som tilbehør er det hjemmelagde cottage cheese rundstykker og pesto med pasta. Enkelt, sunt og utrolig godt. 

3. Havregryns pizza – Sunn og god pizza laget på havregryn. Toppes med ønsket fyll. Min favoritt er karbonadedeig, tomatpure, mais og ost. På bildet under brukte jeg skinke, tomatpure og ost – enklere blir det ikke.  

4. Fiskekaker med dampede grønnsaker – fiskekaker er en fin måte å få i seg fisk på, spesielt hvis man velger en variant med minimum 80% fisk. 

5. Laks i form med sweet chilli – Dette er en av mine store favoritter. Det er noe magisk med kombinasjonen av matfløte og sweet chilli. Mmmm. Anbefales på sterkeste! Laks med pasta finner du HER. 

6. Tacosalat med lomper eller søtpotet – Dette er uten tvil den middagen jeg spiser oftest, og jeg blir aldri lei. Jeg er 100% sikker på at jeg kunne levd på taco.  

7. Tunfisk pizza – Første gang jeg delte denne oppskriften var folk veldig skeptisk, nå er det en stor favoritt hos flere av mine lesere. Det er veldig gøy! Dette er en rett som faktisk bare må testes ut før man har en mening om den. 

8. Speltlompe pizza – En gjenganger her på bloggen, som aldri slår fei. Enten med kylling og creme fresh, karbonadedeig og tomatpure, eller spekeskinke og pesto. Alle toppet mest ost – selvfølgelig. 

9. Mac & Cheese – jeg MÅ nevne denne lille rakkeren av en middag. Den ultimate kosemiddag som jeg ofte liker å kose meg med i helgene. Hjelpes så godt det er. Kombinasjonen av makaroni, smeltet ost og pølse. Holy moly!

Håper dette var til inspirasjon. Del gjerne dine beste middagstips i kommentarfeltet, det er alltid gøy å se hva andre like å spise til middag. 

 

Smiiiil Maren 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg