Spretten rumpe og sterke ben

Det blir aldri vant til å se mine egne saker på trykk, og det er like stas hver eneste gang. Jeg er så takknemlig for at jeg får lov å dele treningsprogram i ShapeUp måned etter måned, det er uten tvil noe av det aller morsomste jeg vet. Jeg koser meg med hele prosessen, og det er så stas å se det ferdige resultatet. I går dumpet det nyeste ShapeUp ned i min postkasse, og i dette nummeret deler jeg en rå styrkeøkt på ben og rumpe. Det er seks gode øvelser, og i kombinasjon synes jeg de funker veldig bra. Det er likevel én øvelse jeg synes er ekstra kul, og den skal jeg dele med dere. 

Dette er en kombinasjons-øvelse av to favoritter, og sammen ble det krutt for både ben og rumpe. Øvelsen er en kombinasjon av bulgarsk utfall og strak markløft, to av de øvelsene jeg personlig føler svir aller mest. Tips her er å starte med helt lette vekter, det krever nemlig en del balanse også. Øvelse gjør mester, så her er det bare å kjøre i gang. 

BULGARSK UTFALL MED STRAKMARK

Sik gjør du: Stå et godt steg fra benken, og legg den ene foten med oversiden ned bak på kanten av benken. Senk deg kontrollert ned med vekten på fremre hel til bakre ben såvidt berører bakken. Dytt fra fremre hel for å presse deg opp til startposisjon igjen. Fra denne posisjonen retter du ut bakre ben, og går direkte over i en ett-bens strak markløft. Hold en liten bøy i benet du står på, og tenk at hoften holdes tilbake mens overkroppen lenes fremover, samtidig som det frie benet strekkes ut bak deg. Ryggen holdes rett og hoften stabil.

Repetisjoner: 8 x 4 pr ben

Pass på: Unngå at hoften roteres. Ryggen holdes nøytral. 

I går var jeg på shoot med flinkeste Victoria Nevland, og sammen fikset vi neste måneds treningssak til ShapeUp. Loacation for denne shooten var både spesiell og personlig for min del, så det blir litt ekstra stas å se på trykk. Victoria Nevland er fotografen jeg bruker på alle disse sakene, og jeg kunne ikke hatt en bedre fotograf. Hun er så dyktig, og vi jobber sammen på en helt unik måte. Nå kjenner vi hverandre så godt at jobbene vi gjør sammen går utrolig smidig og effektivt, samtidig som vi har det utrolig gøy på jobb. 

Håper dere liker programmet sprekinger, og veldig gøy hvis noen av dere tester det ut. 

 

Smiiiil Maren 

 

6 kommentarer
    1. Åhh når jeg logget meg på pcn og entret bloggen din ble jeg så glad, og løp på trappa for å sjekke om shapeup lå der, og hurra det gjorde det! 🙂 Har ferie, så skal både kose meg med å lese shapeup og teste programmet ditt, flinke Maren! <3

    2. Hei Maren! Jeg klarer ikke se sammenheng mellom beskrivelsen og bildene av øvelsen med bulgarsk utfall med strakmark – er det den foten som er elevert bak som skal strak opp bak i strakmark (slik som beskrivelsen sier), men på bildene ser det ut som om du har motsatt fot opp bak i strakmarken? Gleder meg til å teste dette programmet og benytter også anledningen med å si jeg digger deg og syns det er så kjekt å følge deg på snapchat og bloggen 🙂 Ha en super dag videre!

    3. M: Det er rett slik du har forstått det og slik det står i teksten :):) Det benet som er elevert i bulgarsk skal også opp i ett bens strakmark. Så koselig å høre, tusen tusen takk skjønne du! Sender deg en god klem

    4. Testa bulgarsk utfall med strakmark i går og fy flate! Ny favoritt i beinøkta 😀 eg unngår helst trapper i dag, for å sei det slik #støl. God helg! 😀

    5. Ååå, så gøy! Jeg elsker å trene bein og rumpe! Jeg syns bulgarsk utfall er ganske utfordrende allerede med tanke på balanse (jeg har helt elendig balanse), men jeg får vel bare prøve, hehe 🙂
      Hva vil du si er forskjellen på vanlig bulgarsk utfall og utfall bakover fra step? Altså, jeg skjønner at utførelsen er annerledes, men trener man andre muskler eller på en annen måte kanskje?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg